Ο πρόεδρος της FIFA, Τζιάνι Ινφαντίνο, φέρεται έτοιμος να πραγματοποιήσει μια «έκτακτη ενημέρωση» με στελέχη της παγκόσμιας τηλεόρασης σε μια προσπάθεια να προκαλέσει το ενδιαφέρον για το τουρνουά.
Το κυβερνητικό όργανο του παγκόσμιου ποδοσφαίρου δεν έχει ακόμη εξασφαλίσει συμφωνία με τα μέσα ενημέρωσης για την ανανεωμένη διοργάνωση, η οποία θα επεκταθεί από 8 σε 32 συλλόγους και θα περιλαμβάνει 63 αγώνες, λιγότερο από 12 μήνες πριν την έναρξή της.
Το τουρνουά αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Παγκόσμια Ομοσπονδία, η οποία ήλπιζε ότι η διευρυμένη μορφή θα αποδεικνυόταν πιο ελκυστική για τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, τους χορηγούς και τους οπαδούς, ξεκλειδώνοντας μια προσοδοφόρα νέα ροή εσόδων.
Συγκεκριμένα, είχε στοχεύσει 4 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από την τηλεόραση, αλλά οι πιθανοί ραδιοτηλεοπτικοί φορείς αμφισβήτησαν τα αναφερόμενα ποσά και την έλλειψη συγκεκριμένων λεπτομερειών σχετικά με τους χώρους και τον προγραμματισμό.
Κατά συνέπεια υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία στα κεντρικά γραφεία της FIFA για την έλλειψη υπογεγραμμένων συμβολαίων, ενώ η προσωπική εμπλοκή του Ινφαντίνο αντανακλά τη σοβαρότητα της κατάστασης.
Η Apple φέρεται να είχε κάνει μια συμφωνία 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων ΗΠΑ για τα παγκόσμια δικαιώματα στη διοργάνωση, που ισοδυναμεί με μόλις το ένα τέταρτο των αρχικών φιλόδοξων στόχων της FIFA. Αντίθετα, η FIFA επανήλθε σε μια παραδοσιακή περιφερειακή πώληση δικαιωμάτων μέσων ενημέρωσης, ανακοινώνοντας διαγωνισμούς τον Ιούλιο.
Δύο μήνες μετά δεν υπήρξε καμία κίνηση, με την αποτίμηση της FIFA να συνεχίζει να είναι εντελώς διαφορετική από αυτές των ραδιοτηλεοπτικών φορέων. Αρκετοί μεγάλοι ευρωπαϊκοί σύλλογοι δεν έχουν προκριθεί, ενώ οι παγκόσμιοι σούπερ σταρ Κριστιάνο Ρονάλντο και Λιονέλ Μέσι ενδέχεται να μην εμπλακούν εάν η Αλ Νασρ και η Ίντερ Μαϊάμι δεν κλείσουν θέση.
Η απουσία συμφωνίας μετάδοσης είχε επίσης αρνητικό αντίκτυπο στους πιθανούς χορηγούς στους οποίους έχει τεθεί το ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων, παρόλο που ακόμα δεν έχουν ιδέα για το αν θα υπάρξει τηλεοπτική έκθεση, ή και πού θα διεξαχθούν οι αγώνες.
Με τη FIFA να υπόσχεται τεράστια χρηματικά έπαθλα στις συμμετέχουσες ομάδες, μια λύση θα ήταν αντί για μια ικανοποιητική συμφωνία μετάδοσης ο οργανισμός να αναζητήσει έναν συνεργάτη χρηματοδότησης ή ακόμα και να αυτοχρηματοδοτήσει το τουρνουά, σε μια προσπάθεια να εδραιώσει τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία του.
Το Παγκόσμιο Κύπελλο Συλλόγων δεν αποδείχθηκε ότι ήταν αυτό που ήλπιζε η FIFA. Το υψηλό κόστος και ο κακός προγραμματισμός έχουν περιορίσει κάθε αύξηση της ζήτησης για μια διοργάνωση που απέτυχε να δώσει παλμό σε μεγάλες αγορές.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο, τα δικαιώματα έχουν συγκεντρωθεί μεταξύ διαφόρων ραδιοτηλεοπτικών φορέων, με την πιο πρόσφατη διοργάνωση να καταλήγει στο TNT Sports. Για να το διορθώσει αυτό, η FIFA ξεκίνησε να αυξήσει το μέγεθος και το κύρος του Παγκόσμιου Κυπέλλου Συλλόγων, υποσχόμενη στους συμμετέχοντες τεράστια χρηματικά ποσά για να συμμετάσχουν, αλλά φαίνεται να υπάρχει μικρή ζήτηση.
Ακριβώς όπως με το αδιέξοδο σχετικά με την αξία των δικαιωμάτων του Παγκοσμίου Κυπέλλου Γυναικών το 2023 σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές και η διάσπαση με τον κολοσσό των βιντεοπαιχνιδιών EA Sports, υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ του τι πιστεύει η Παγκόσμια Ομοσπονδία για τα εμπορικά πακέτα της και τι λέει η αγορά.
Η FIFA φαίνεται απελπισμένη να επινοήσει κάτι από το τίποτα αντί να ακολουθήσει μια μακροπρόθεσμη προσέγγιση. Μια δέσμευση 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων από μια παγκόσμια υπηρεσία ροής για ένα μεμονωμένο τουρνουά που λαμβάνει χώρα μόνο σε ένα μήνα είναι ένα τεράστιο αίτημα, ειδικά για μια νέα διοργάνωση, ακόμη και από μια εταιρεία τόσο πλούσια όπως η Apple.
naftemporiki.gr