Skip to main content

Ζωντανά στο Netflix το NFL την ημέρα των Χριστουγέννων

Η πλατφόρμα ροής υπογράφει παγκόσμια συμφωνία για το εορταστικό πρόγραμμα προκειμένου να αυξήσει τις εγγραφές στην περίοδο των διακοπών

Το Netflix κατέληξε μια τριετή συμφωνία με τη National Football League (NFL) των ΗΠΑ για τα παγκόσμια δικαιώματα μετάδοσης τουλάχιστον ενός ζωντανού αγώνα την ημέρα των Χριστουγέννων, με δύο αγώνες αποκλειστικά για την πλατφόρμα ροής το 2024.

Το NFL επεκτείνει την εορταστική του παρουσία τα τελευταία χρόνια σε μια προσπάθεια να αυξήσει το κοινό αλλά και τα έσοδα των μέσων ενημέρωσης. Το 2022 εκμεταλλεύτηκε τα Χριστούγεννα που έπεσαν Κυριακή, πραγματοποιώντας δύο αγώνες και την περασμένη σεζόν προγραμμάτισε άλλους τρεις.

Τώρα το πρωτάθλημα έχει δημιουργήσει ένα αποκλειστικό πακέτο, το οποίο ελπίζει ότι το Netflix θα το μετατρέψει σε βασικό συστατικό της σειράς προγραμματισμού του.

«Δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο ενθουσιασμένοι που θα γίνουμε το πρώτο επαγγελματικό αθλητικό πρωτάθλημα το οποίο θα συνεργαστεί με το Netflix για να φέρει ζωντανά παιχνίδια στους οπαδούς σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Χανς Σρέντερ, εκτελεστικός αντιπρόεδρος διανομής μέσων της Λίγκας.

«Το NFL τα Χριστούγεννα έχει γίνει παράδοση και η συνεργασία με το Netflix, μια υπηρεσία της οποίας η μεγαλύτερη μέρα του χρόνου είναι συνήθως αυτές οι γιορτές, είναι ο τέλειος συνδυασμός για να αναπτυχθεί αυτό το γεγονός παγκοσμίως για τους λάτρεις του NFL», πρόσθεσε.

Η αθλητική στρατηγική του Netflix. Θα μπορούσε να ακολουθήσει το NBA;

Αυτή είναι αναμφισβήτητα η πιο σημαντική κίνηση του Netflix στα ζωντανά αθλήματα μέχρι σήμερα. Η εταιρεία αρνείται σταθερά κάθε ενδιαφέρον για τα δικαιώματα ζωντανών αθλητικών γεγονότων, υποστηρίζοντας ότι είναι ακριβά, κατακερματισμένα κι έχουν πολύ μικρή διάρκεια ζωής για να συνιστούν μια αξιόλογη επένδυση.

Ωστόσο, το Netflix έχει δημιουργήσει το χαρτοφυλάκιό του με ντοκιμαντέρ που σχετίζονται με τον αθλητισμό κι έχει δημιουργήσει πολλά ζωντανά αθλητικά σχήματα, συμπεριλαμβανομένων τουρνουά γκολφ και τένις που έχουν σχεδιαστεί για την προώθηση των πρωτότυπων ντοκιμαντέρ του.

Έχει επίσης συνάψει ένα δεκαετές συμβόλαιο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τα παγκόσμια δικαιώματα σε όλο τον προγραμματισμό του WWE και τα εγχώρια δικαιώματα για το Monday Night Raw.

Το Netflix είπε ότι το πακέτο των Χριστουγέννων του NFL αντιπροσώπευε μια μοναδική ευκαιρία απόκτησης δικαιωμάτων ικανών να προσελκύσουν ένα τεράστιο κοινό στις ΗΠΑ, αλλά είναι επίσης διαθέσιμα σε παγκόσμια βάση.

«Πέρυσι, αποφασίσαμε να βάλουμε ένα μεγάλο στοίχημα στα live, αγγίζοντας τεράστιους οπαδούς σε κωμωδίες, ριάλιτι, αθλήματα και πολλά άλλα», δήλωσε η διευθύντρια περιεχομένου του Netflix, Μπέλα Μπαχάρια.

«Δεν υπάρχουν ζωντανές ετήσιες εκδηλώσεις, αθλητικές ή άλλες, που να συγκρίνονται με το κοινό που προσελκύει το NFL Football. Είμαστε τόσο ενθουσιασμένοι που οι αγώνες των Χριστουγέννων του NFL θα είναι μόνο στο Netflix».

Οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν έχουν γίνει γνωστοί. Η Amazon φέρεται να πληρώνει 100 εκατομμύρια δολάρια τη σεζόν για ένα μεμονωμένο παιχνίδι τη Black Friday και 120 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για ένα αποκλειστικό παιχνίδι πλέι οφ την επόμενη σεζόν.

Τα συμφραζόμενα…

Το Netflix μπορεί να το αρνείται, αλλά βρίσκεται πλέον στις αθλητικές μεταδόσεις μεγάλων πρωταθλημάτων. Συνεργάζεται με το πιο κυρίαρχο σπορ στις ΗΠΑ και χρησιμοποιεί ξεκάθαρα τον ζωντανό αθλητισμό ως τρόπο για να βοηθήσει στην απόκτηση και διατήρηση πελατών και για να υποστηρίξει την αναπτυσσόμενη διαφημιστική του επιχείρηση.

Για το NFL, αυτή είναι μια ευκαιρία να αξιοποιήσει το σχετικά νεανικό κοινό του Netflix και να ικανοποιήσει μια φαινομενικά άσβεστη δίψα για αύξηση εσόδων, που το οδήγησε να λανσάρει νέα πακέτα εκπομπής και χρονοθυρίδες.

Η πρόκληση για το NFL ήταν να καταστήσει αυτά τα πακέτα ελκυστικά για πιθανούς συνεργάτες χωρίς να υπονομεύσει τις υπάρχουσες ρυθμίσεις μετάδοσης – μια πράξη εξισορρόπησης που φαίνεται να έχει επιτύχει με αυτό το εορταστικό πακέτο.

Δεδομένου ότι πολλοί θεατές θα βρίσκονται στο σπίτι με τις οικογένειές τους κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου και αναζητούν κάτι για να παρακολουθήσουν μαζί, οι αγώνες για την Ημέρα των Χριστουγέννων δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα συναρπαστικοί για μια υπηρεσία ροής που θέλει να αυξήσει τις εγγραφές στις διακοπές.

Αυτό θα κατευνάσει άλλους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς που φοβούνται ότι τα πακέτα τους θα «κανιβαλιστούν» από το NFL και θα επιτραπεί στο Netflix να εφαρμόσει την ίδια λογική που χρησιμοποιεί η Amazon με την κάλυψη της Boxing Day για το ποδόσφαιρο της Premier League στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Το Netflix ελπίζει ότι η υπηρεσία του θα γίνει απαραίτητη για τους θεατές τον Δεκέμβριο και μετά. Ωστόσο, όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στο πώς θα δημιουργήσει την τεχνολογική υποδομή.

Ακόμη κι αν ληφθεί υπόψη η απώλεια μερικών εκατομμυρίων θεατών κατά τη μετάβαση από τη γραμμική στη ροή, το Netflix θα χρειαζόταν ακόμα ψηφιακή υποδομή για να υποστηρίξει επταψήφιο κοινό και μια διακοπή υψηλού προφίλ θα έβλαπτε σοβαρά τη φήμη του.

Ωστόσο, κάθε αθλητική ιδιοκτησία στον κόσμο θα προσεύχεται το Netflix να κάνει επιτυχία σε αυτό το εγχείρημα – και οι αθλητικές του φιλοδοξίες να μην σταματήσουν στο NFL…

naftemporiki.gr