Ευτυχώς, συμβαίνουν και αυτά… Ενίοτε η δημιουργία ενός νέου μοντέλου πετυχαίνει να κρατά ζωντανές τις μνήμες της αυτοκινητιστικής παράδοσης, με έμφαση στο στιλ και το συναίσθημα. Σύμφωνα με την εταιρεία, η πληθωρικά δυναμική, κόμπακτ σε μέγεθος, Alfa Romeo Milano ορίζει εκ νέου τους κανόνες στα B-SUV. Διότι, δεν είναι, όπως λένε, απλώς το πιο σπορ μοντέλο που έχει παρουσιαστεί ποτέ στην κατηγορία, μα και εκείνο που θα προσελκύσει νέους πελάτες για την μάρκα ικανοποιώντας παράλληλα, στο έπακρο, τους κλασικούς Alfisti.
Στο λανσάρισμά της η Milano θα διατεθεί στην ηλεκτρική έκδοση των 156 ίππων και την υβριδική των 136 με κίνηση εμπρός. Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα. Όλες θα έχουν πλούσιο εξοπλισμό που θα μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία όπως ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree και αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα. Στην καμπίνα θα ξεχωρίζουν οι σπορ επενδύσεις “Spiga” από ύφασμα και βινύλιο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ αλλά και ο κρυφός φωτισμός στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων. Η ηλεκτρική Milano θα διαθέτει on-board φορτιστή έως 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ σημαντική παράμετρο αποτελεί και το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με EV Routing: Το λογισμικό του θα σχεδιάζει τη συντομότερη διαδρομή βάσει των διαθέσιμων φορτιστών, προτείνοντας πού αλλά και για πόση ώρα χρειάζεται φόρτιση σε μια «δεξαμενή» 600.000 σημείων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Σημαντικό: Όπως και κάθε Alfa Romeo, η Milano θα καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.
Πρέπει να πούμε ότι η Milano αποκαλύφθηκε στα ιστορικά αρχηγεία του Automobile Club Milano, σε ένα εντυπωσιακό event με διττό σκοπό: Αφενός την ανάδειξη του πλέον σύγχρονου προσώπου της Alfa Romeo, αφετέρου την υπογράμμιση της ισχυρής σχέσης της μάρκας με την πόλη όπου το 1910 ιδρύθηκε και έκτοτε συνδυάζει την καινοτομία με την παράδοση.
Ειδικότερα, με όντως 100% γνήσιο Alfa Romeo DNA, η Milano είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας, ενώ διατίθεται επίσης με 48V υβριδικό σύστημα και κίνηση στους εμπρός ή τους τέσσερις τροχούς. Προσφέροντας την καλύτερη οδηγική εμπειρία στην κατηγορία των B-SUV, η αποστολή της Alfa Romeo Milano είναι να δημιουργεί ισχυρά συναισθήματα που προσεγγίζουν ολιστικά τη σπορ αίσθηση, χωρίς εκπτώσεις στην καθημερινή ευχρηστία.
Η Milano βρίσκει τη χρυσή τομή μεταξύ της λειτουργικότητας, της καλαισθησίας και της πλούσιας κληρονομιάς της μάρκας, αποτελώντας την επιτομή του ιταλικού στιλ. Σε ένα κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα με μήκος 4,17 μ, πλάτος 1,78 μ και ύψος 1,5 μ, απαντώνται όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά του “Made in Italy” σχεδιασμού, όπως η αρμονία στις αναλογίες και οι απαλές, γεμάτες αυτοπεποίθηση, γραμμές.
Οι σχεδιαστές του Centro Stile έχουν διαμορφώσει όλες τις επιφάνειες σε συμφωνία με τις ανάγκες των μηχανικών μερών. Το αποτέλεσμα είναι ένα συναρπαστικό σχήμα που μαγνητίζει το βλέμμα και παίζει με το φως δημιουργώντας έντονες αντανακλάσεις, μαζί με έναν ισχυρό συναισθηματικό δεσμό μεταξύ του οδηγού και του αυτοκινήτου.
Χάρη στους μικρούς προβόλους, τα μυώδη φτερά και τη χαρακτηριστική «ουρά» που αποτελεί σαφή αναφορά στην Giulia TZ, οι αναλογίες της Milano αποτελούν ωδή στην απλότητα του ιταλικού στιλ. Η ισχυρή ταυτότητά της υπογραμμίζεται από ένα σύνολο κλασικών και μοντέρνων στοιχείων που συνθέτουν μια από τις πλέον αναγνωρίσιμες υπογραφές στον κόσμο του αυτοκινήτου. Πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτή την υπογραφή παίζει το εμπρός μέρος, η προσωπικότητα που οποίου διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό από τους “3+3” ενεργούς Full LED Matrix προβολείς. Η σπορ διάθεση είναι παρούσα και στο εσωτερικό της Milano, όπου ξεχωρίζει η προσοχή στην λεπτομέρεια, τα κορυφαίας ποιότητας υλικά και η προσεκτική τοποθέτηση όλων των χειριστηρίων στην ιδανική θέση με σκοπό την τέλεια εργονομία.
Σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25” που εμπνέει τον οδηγό να αναζητήσει έντονες οδηγικές εμπειρίες. Εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην οδήγηση, ενώ η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25” και είναι τοποθετημένη στο ταμπλό. Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop” προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage. Τη δική τους πινελιά βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου της σπορ οντότητας των Alfa Romeo, του τετράφυλλου τριφυλλιού. Την ίδια στιγμή, τα στιβαρά και ελαφριά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στηρίζουν άψογα το σώμα.
Οι δημιουργοί της νέας Alfa Romeo υποστηρίζουν ότι ο οδηγός πρωταγωνιστεί ξεκάθαρα στην καμπίνα της Milano χωρίς οι επιβάτες να αισθάνονται μειονεκτικά, αφού για την ιταλική εταιρεία άνεση σημαίνει η κάθε διαδρομή να είναι απλή, ευχάριστη και ασφαλής για όλους. Το εσωτερικό πείθει αμέσως για την προσοχή στην λεπτομέρεια και τη συνολικά υψηλή ποιότητά του, οπότε όλοι αισθάνονται μέσα στην “comfort zone” τους απολαμβάνοντας ένα σπορ περιβάλλον υψηλής αισθητικής με ανυπέρβλητη φινέτσα.
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις της η Milano έχει άνετους χώρους επιβατών και εκείνος για τις αποσκευές φτάνει στα 400 λτ, διαθέτοντας όχι μόνο μεγάλη χωρητικότητα αλλά και πολύ εύκολη φόρτωση χάρη στην ηλεκτρική πόρτα με την “handsfree” λειτουργία. Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το πρωτοεμφανιζόμενο “cable organizer”, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων.
Η Milano διαθέτει επίσης πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης. Σε αυτά περιλαμβάνονται η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2 καθώς και οι αισθητήρες παρκαρίσματος 360ο που μαζί με την πίσω κάμερα 180ο επιβλέπουν τον περιβάλλοντα χώρο για λογαριασμό του ημιαυτόματου συστήματος παρκαρίσματος. Την καθημερινή ευκολία υποστηρίζουν επίσης στοιχεία όπως το αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα με αισθητήρα εγγύτητας, κάτι που σημαίνει ότι το αυτοκίνητο κλειδώνει και ξεκλειδώνει χωρίς ο οδηγός να κάνει το παραμικρό.
Χάρη στο χαμηλό βάρος και την ιδανική κατανομή της μάζας της, η Milano μπαίνει στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σαν γνήσια Alfa Romeo. Είναι ενδεικτικό ότι ο συντονισμός της ομάδας που φρόντισε για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου έγινε από τους ανθρώπους που εξέλιξαν το σύγχρονο θρύλο που ονομάζεται Giulia GTA.
Ο στόχος για την Milano ήταν να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς, με αποκορύφωμα την έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα: Με λόγο 14,6:1 το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια που τονίζει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία. Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση των 156 ίππων η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 χλστ, οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα για να εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα σε συνεργασία με τις 20άρες ζάντες και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, ενώ το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής. Όσο για τα φρένα, χάρη στους τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 380 χλστ και τις μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες, η επιβράδυνση στέκεται με συνέπεια στο ύψος των περιστάσεων.
Ως αυθεντική Alfa Romeo, η Milano είναι συμβατή και με το Alfa DNA που διαμορφώνει τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου ανάλογα με τα εκάστοτε ζητούμενα του οδηγού. Στην επιλογή “Dynamic” η χαρτογράφηση στην υποβοήθηση του τιμονιού και την απόκριση του γκαζιού δίνει προτεραιότητα στις κορυφαίες επιδόσεις και την οδηγική απόλαυση, χωρίς να ζημιώνει την καθημερινή ευχρηστία. Η επιλογή “Natural” είναι η ενδεδειγμένη για την καθημερινή χρήση συνδυάζοντας το σπορ με το άνετο και το οικονομικό, ενώ η “Advanced Efficiency” σημαίνει τη μέγιστη αποδοτικότητα. Ένα ακόμα πρόγραμμα με την ονομασία “Q4” είναι αποκλειστικότητα των τετρακίνητων υβριδικών εκδόσεων και ρυθμίζει το σύστημα κίνησης ώστε να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρούς δρόμους.
Διαθέτοντας τόσο αμιγώς ηλεκτρική όσο και υβριδική επιλογή, η Milano καλύπτει όλες τις ανάγκες. Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας “Hybrid Synchronous” και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 HP, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς και η ροπή εξασφαλίζει τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που κάθε Alfa Romeo οφείλει στην ιστορία και τον οδηγό της.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και το μεγάλο λόγο της εκμεταλλεύσιμης ως προς τη συνολική χωρητικότητα. Για την έκδοση των 156 ίππων η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 km κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 km. Πολύ γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW στο συνεχές ρεύμα, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας.
Ακόμα δύο εκδόσεις της Milano διατίθενται με υβριδικό σύστημα: Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 λτ που αποδίδει 136 ίππους, υιοθετώντας κορυφαία τεχνολογία όπως τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Αξίζει δε να τονισθεί ότι για κορυφαία αξιοπιστία χρησιμοποιείται καδένα χρονισμού και όχι ιμάντας.
Το ηλεκτρικό σκέλος του συστήματος αποτελείται από μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και ηλεκτροκινητήρα 21 kW που βρίσκεται τοποθετημένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις, μαζί με τη μονάδα του inverter και του κεντρικού ελέγχου. Χάρη στην αρχιτεκτονική του υβριδικού συστήματός της, η Milano Ibrida μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά τόσο κατά το παρκάρισμα/ξεπαρκάρισμα, όσο και σε συνθήκες χαμηλού φορτίου με τον θερμικό κινητήρα να σβήνει όσο πιο συχνά γίνεται για μέγιστη οικονομία.