Ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα της εποχής της ελληνικής ευημερίας οδηγεί σήμερα στο κλείσιμο του μεγαλύτερου γηπέδου της χώρας. Η απόφαση για λουκέτο στο γήπεδο και το ποδηλατοδρόμιο του ΟΑΚΑ (που θα κρατήσει όπως υπολογίζεται πάνω από έναν χρόνο) κρίθηκε αναγκαία, από τη στιγμή που το αρμόδιο υπουργείο είχε στα χέρια του μελέτη για προβλήματα στατικότητας στα στέγαστρα Καλατράβα. Ο αναπληρωτής υπουργός Αθλητισμού, Γιάννης Βρούτσης, σημείωσε σήμερα πως έκανε «το αυτονόητο» και επανέλαβε ότι για την επαναλειτουργία αναμένεται η απόφαση/αξιολόγηση του Τεχνικού Επιμελητηρίου. Σύμφωνα με τις ενδείξεις, όπως είπε, το πόρισμα του Επιμελητηρίου αναμένεται το 2024 και στη συνέχεια θα γίνει ένα χρονοδιάγραμμα ενεργειών. Αυτές θα χρειαστούν επίσης χρόνο.
Ωστόσο όπως αποκαλύπτει σήμερα η Καθημερινή, οι αστοχίες στα στέγαστρα Καλατράβα ήταν γνωστές από τον Οκτώβριο του 2020, όταν και παραδόθηκε η σχετική μελέτη του ΤΑΙΠΕΔ. «Τόσο η μεταλλική κατασκευή του στεγάστρου του κεντρικού σταδίου στο ΟΑΚΑ, όσο και η αντίστοιχη μεταλλική κατασκευή του ποδηλατοδρομίου, δεν ανταποκρίνονται στο κανονιστικά ελάχιστο επιτρεπόμενο επίπεδο στατικής επάρκειας». Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της μελέτης, που έγινε από τον τεχνικό σύμβουλο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο έχει στο χαρτοφυλάκιό του τα συγκεκριμένα ακίνητα και είναι επιφορτισμένο με το έργο της συντήρησής τους. Η μελέτη δεν αποδίδει το πρόβλημα σε κακοτεχνίες, αλλά στην αδιαφορία που υπήρξε στο θέμα της συντήρησής του.
Οπως αναφέρεται στο δημοσίευμα της εφημερίδας, από τον Οκτώβριο του 2020 έως και την ανακοίνωση διακοπής λειτουργίας της εγκατάστασης, την περασμένη Παρασκευή, δεν ελήφθη καμία μέριμνα. Τον Ιούλιο του 2019 ανετέθη κατόπιν διαγωνισμού από το υπουργείο Υποδομών στην εταιρεία Δομή Α.Ε. μελέτη για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων του ΟΑΚΑ.
Παράλληλα ο τηλεοπτικός σταθμός Open αποκάλυψε ότι αντικείμενο έρευνας είχε γίνει επίσης και η ταλάντωση στις κερκίδες του άνω διαζώματος του Ολυμπιακού Σταδίου σε ποδοσφαιρικό αγώνα το φθινόπωρο του 2018. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει το συνολικό πρόβλημα στο εθνικό Στάδιο της χώρας.
Στις συνδέσεις το μεγαλύτερο πρόβλημα
Μιλώντας στο Naftemporiki TV ο Γιώργος Γκαζέτας, ομότιμος καθηγητής Πολιτικών Μηχανικών του ΕΜΠ, τόνισε ότι το στέγαστρο ήταν ένα εξαιρετικά περίπλοκο έργο και θύμισε πως συναρμολογήθηκε εκτός σταδίου. Προφανώς θα έπρεπε να παρακολουθείται ενόργανα, ώστε να συγκρίνεται σε σχέση με τις υποθέσεις της μελέτης. «Όπως φαίνεται δεν είμαστε οι καλύτεροι στην επίβλεψη. Και έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια. Υπάρχει θέμα κόπωσης του χάλυβα εκεί που υπάρχουν βίδες» σημείωσε, εξηγώντας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα μάλλον υπάρχει στις συνδέσεις.
Χωρίς άδεια το ποδηλατοδρόμιο – Με άδεια πέργκολας το στέγαστρο
Από το 2004 μέχρι το 2015 δεν είχε γίνει το παραμικρό ακόμα και για το ταρτάν στο Ολυμπιακό Στάδιο, είπε στην ΕΡΤ από την πλευρά του ο πρώην υφυπουργός Αθλητισμού Σταύρος Κοντονής. «Το 2015 δεν βρισκόταν ούτε ο φάκελος του Ολυμπιακού σταδίου. Αποδόθηκε στο ελληνικό κράτος το 2018» επανέλαβε. Τόνισε δε ότι το ποδηλατοδρόμιο και το κολυμβητήριο δεν είχαν καν οικοδομική άδεια, ενώ θύμισε ότι και για το στέγαστρο υπήρχε άδεια για «πέργκολα».