Η Μόντσα, η Φόρμουλα 1 και το ευρύ κοινό της Ferrari υποκλίθηκαν στον Μαξ Φερστάπεν, τον πρώτο οδηγό στην Ιστορία του παγκοσμίου πρωταθλήματος που πρώτευσε σε δέκα συνεχή Γκραν Πρι.
Ο ναός της ταχύτητας ήταν το ιδανικό μέρος για το ρεκόρ του Ολλανδού, στη γιορτή της κυριαρχίας της Red Bull, του ταχύτερου αυτοκινήτου αυτού του τεχνικού κύκλου που κατείχε άλλωστε και το προηγούμενο ρεκόρ, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να έχει σημειώσει εννέα σερί πρωτιές.
Η ομάδα του Μίλτον Κέινς πέτυχε τη νίκη Νο 14 στα 14 Γκραν Πρι που έχουν διεξαχθεί το 2023. Κατά συνέπεια, γίνεται όλο και πιο συγκεκριμένη η πιθανότητα τα δύο μπλε μονοθέσια να κερδίσουν και στα υπόλοιπα 8 που απομένουν ως τη λήξη της τρέχουσας διοργάνωσης, κι αυτό θα ήταν άλλο ένα συγκλονιστικό ρεκόρ.
Σίγουρα θα περάσει πολύς καιρός μέχρι να φτάσει κάποιος το ρεκόρ του Φερστάπεν, επειδή και ο ίδιος ο Ολλανδός υπόσχεται να το βελτιώσει περαιτέρω, ξεκινώντας από τον επόμενο αγώνα στη Σιγκαπούρη.
Σήμερα ο Ολλανδός αντιμετώπισε μια πολύ γρήγορη Ferrari στην ευθεία αλλά μπόρεσε να περιμένει την κατάλληλη στιγμή και να ξεκινήσει την επίθεση όταν τα ελαστικά του Κάρλος Σάινθ τζούνιορ άρχισαν να γλιστρούν.
Ήταν εξ αρχής γνωστό πως επρόκειτο για θέμα αναμονής: ο «Ταύρος» περίμενε το «Άλογάκι» να αρχίσει να «κουτσαίνει» λόγω της τρελής κούρσας και, μόλις βρέθηκε εντός εμβέλειας, το προσπέρασε.
Ο Φερστάπεν έφυγε, έκανε το pit stop του και νίκησε, πλησιάζοντας όλο και περισσότερο στον τρίτο συνεχή παγκόσμιο τίτλο. Πίσω του έγινε μεγάλος αγώνας για τις θέσεις στο βάθρο. Ο Σάινθ αμύνθηκε όσο καλύτερα μπορούσε απέναντι στον Σέρχιο Πέρες, του οποίου όμως η Red Bull έκανε τη διαφορά στο τέλος.
Ο Ισπανός κατέλαβε τελικά την τρίτη θέση αφήνοντας τέταρτη την άλλη Ferrari, εκείνη του Σαρλ Λεκλέρ, ενώ στην πέμπτη και έκτη θέση τερμάτισαν οι Mercedes των Τζορτζ Ράσελ και Λιούις Χάμιλτον.
Από εκεί και ύστερα τη βαθμολογούμενη πρώτη δεκάδα συμπλήρωσαν ο Αλεξάντερ Άλμπον με την Williams, ο Λάντο Νόρις (McLaren), τον Φερνάντο Αλόνσο (Aston Martin) και Βάλτερι Μπότας (Alfa Romeo), χαρούμενοι που αποχαιρέτησαν την Ιταλία στη ζώνη πόντων.
Το γκραν πρι της Μόντσα καθυστέρησε να ξεκινήσει 20 λεπτά, καθώς στη διάρκεια του γύρου σχηματισμού η Alpha Tauri του Γιούκι Τσουνόντα παρουσίασε μηχανικό πρόβλημα και χρειάστηκε να γίνουν άλλοι τρεις γύροι και μια ολιγόλεπτη διακοπή, πριν δοθεί η εκκίνηση του αγώνα.