Skip to main content

Μάντσεστερ Σίτι: το πολυτιμότερο ποδοσφαιρικό brand στη Γη

Οι «Πολίτες» του Γκουαρδιόλα εκτόπισαν τη Ρεάλ Μαδρίτης από την κορυφή και με κατάκτηση του Champions League θα διευρύνουν την απόσταση.

Οι νικητές της Πρέμιερ Λιγκ και του Κυπέλλου Αγγλίας βρίσκονται στο κατώφλι του μεγαλείου καθώς διεκδικούν ένα ιστορικό τρεμπλ, με τον Πεπ Γκουαρδιόλα να ελπίζει ότι  οδηγήσει τους «Πολίτες» στον πρώτο τίτλο της ιστορίας τους στο Τσάμπιονς Λιγκ, το Σάββατο (10/6) εναντίον της Ίντερ στην Κωνσταντινούπολη.

Με το κλέος αυτού του Κυπέλλου να είναι το μόνο τρόπαιο που της διαφεύγει μέχρι στιγμής, η Μάντσεστερ Σίτι κυριάρχησε στο εγχώριο μέτωπο τα τελευταία 12 χρόνια κατακτώντας συνολικά 19 τρόπαια, συμπεριλαμβανομένων επτά πρωταθλημάτων, έξι Λιγκ Καπ και τριών Κυπέλλων Αγγλίας.

Η υπεροχή στον αγωνιστικό χώρο σε συνδυασμό με τα υψηλότερα έσοδα από οποιονδήποτε σύλλογο είναι βασικοί παράγοντες πίσω από την ανάπτυξη της Σίτι στην κατάταξη των ποδοσφαιρικών brands.

Ο αγγλικός σύλλογος τοποθετήθηκε στην κορυφή του Brand Finance Football 50 Report για πρώτη φορά στην ιστορία του, με την αξία της επωνυμίας του να σημειώνει αύξηση 34% από την πανδημία του κορωνοϊού και 15% τον τελευταίο χρόνο.

Οι «Σίτιζενς» έχουν τώρα brand αξίας 1,29 δισεκατομμυρίων λιρών και ξεπέρασαν τη Ρεάλ Μαδρίτης (1,26 δις λίρες), για να γίνουν ο πρώτος αγγλικός σύλλογος που ανέβηκε στην κορυφή ύστερα από έξι χρόνια.

Η Μπαρτσελόνα (1,185 δις) παραμένει τρίτη στη βαθμολογία, ενώ η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ (1,174 δις) ανέβηκε οριακά στην τέταρτη θέση, εις βάρος της πέμπτης Λίβερπουλ (1,173 δις).

Η πρωταθλήτρια Γαλλίας Παρί Σεν Ζερμέν (976 εκ. λίρες) έχει ανέβει στην έκτη θέση, μπροστά από την Μπάγερν Μονάχου (949 εκ.) που υποχώρησε στην έβδομη, ενώ η Άρσεναλ (782 εκ.) έχει ανέβει στην όγδοη θέση, πάνω από την Τότεναμ (774 εκ.) και την Τσέλσι (742 εκ.).

Η Μάντσεστερ Σίτι βρίσκεται επίσης στην κορυφή του Deloitte Money League για δεύτερη συνεχή χρονιά, αφού κατέγραψε έσοδα ρεκόρ 613 εκατομμυρίων λιρών, καθώς και κέρδη 41,7 εκατομμυρίων λιρών.

Το εμπορικό χαρτοφυλάκιο και η λιανική λειτουργία των «Πολιτών» ενίσχυσαν επίσης την προσέλκυση νέων συνεργατών και μακροπρόθεσμων ανανεώσεων, καθώς και την κατάρριψη του ρεκόρ πωλήσεων της εμφάνισης, με τη φανέλα της περιόδου 2023-24 να πωλείται με ρυθμό μία κάθε 12 δευτερόλεπτα από την κυκλοφορία της, στο τέλος Μαΐου.

Μιλώντας στον επίσημο ιστότοπο του συλλόγου, ο Chief Operating Officer στο City Football Group, Ρόελ ντε Φράις, υπογράμμισε:

«Αυτό το επίτευγμα αναγνωρίζει την εξέλιξη όχι μόνο της επωνυμίας αλλά του συλλόγου στο σύνολό του. Ο σύλλογος αποδίδει σταθερά και έχει σπάσει ρεκόρ εντός και εκτός γηπέδου αυτή τη σεζόν, ενώ λειτουργεί με τρόπο που προάγει την οικονομική βιωσιμότητα».

Και συμπλήρωσε: «Θέλουμε να συνεχίσουμε να επενδύουμε στα σωστά πράγματα: το ποδοσφαιρικό ταλέντο μας, την πόλη του Μάντσεστερ και την τοπική κοινότητα, τις υποδομές και την εμπειρία των φιλάθλων. Έχουμε ένα αποδεδειγμένο ιστορικό καινοτομίας και είμαστε ενθουσιασμένοι για το επόμενο κεφάλαιο στη μεγάλη ιστορία αυτού του συλλόγου».