Skip to main content

Πέθανε ο ιδρυτής της Red Bull, Ντίτριχ Μάτεσιτς

Θλίψη στον κόσμο της Formula1, καθώς ο ιδρυτής και συνιδιοκτήτης της Red Bull, Ντρίτριχ Μάτεσιτς άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 78 ετών, όπως ανακοίνωσε τα ξημερώματα της Κυριακής η Red Bull Racing.

Η είδηση ​​ήρθε μόλις λίγα λεπτά πριν τα προκριματικά για το Γκραν Πρι του Όστιν (Τέξας) στη Formula 1: ο Ντίτριχ Μάτεσιτς, ιστορικός ιδρυτής της Red Bull και συνιδρυτής της εταιρείας του διάσημου ενεργειακού ποτού, στην οποία κατείχε το 49% των μετοχών, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 78 ετών.

Ο Αυστριακός επιχειρηματίας μπήκε στον κόσμο της F1 το 2004 αναλαμβάνοντας την ομάδα της Jaguar Racing και ιδρύοντας τη Red Bull Racing, ενώ την επόμενη χρονιά ανέλαβε και την ιταλική ομάδα Minardi, μετονομάζοντάς την σε Scuderia Toro Rosso, μια δορυφορική ομάδα της Red Bull.

Από το 2010 έως το 2013 η ομάδα του κέρδισε το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών και οδηγών χάρη στον Γερμανό Σεμπάστιαν Φέτελ, επαναλαμβάνοντας το ίδιο τόσο το 2021 όσο και φέτος με τον Μαξ Φερστάπεν, ενώ για τον τίτλο στους κατασκευαστές του 2022 λείπουν μόνο τα μαθηματικά, που μπορούν να έρθουν αυτό το Σαββατοκύριακο.

«Ήταν ένας απίστευτος άνθρωπος, του χρωστάμε τα πάντα γι΄ αυτό που δημιούργησε και μας επέτρεψε να κάνουμε. Είχε μεγάλο πάθος για τη Formula 1, σήμερα και αύριο θα κάνουμε ό,τι καλύτερο προς τιμήν του», δήλωσε συγκινημένος ο τιμ μάνατζερ της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ.

Ο Μάτεσιτς ήταν από καιρό άρρωστος. Στην ιστορία του άλλαξε τη βιομηχανία ποτών και αθλητικών προϊόντων με πρωτοφανείς επενδύσεις και εντελώς νέες μορφές χορηγίας. Από τη F1 στο σκι, στο MotoGP, στους ακραίους κλάδους, στις καταδύσεις, αλλά χωρίς να ξεχνάμε το ποδόσφαιρο.

Γιος δασκάλων, ίδρυσε μια αυτοκρατορία με περισσότερους από 23.000 υπαλλήλους πουλώντας περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια κουτάκια σε όλο τον κόσμο μόνο πέρυσι. Ο Μάτεσιτς είχε ανακαλύψει το γνωστό ποτό με βάση την ταυρίνη στην Ταϊλάνδη, σε ένα μπαρ της Μπανγκόκ και ανακάλυψε ότι ήταν αποτελεσματικό στην καταπολέμηση του jet lag.

Αυτή είναι μια από τις πολλές ιστορίες που κυκλοφορούν για τη γέννηση της περιουσίας του, μιας περιουσίας που ξεπερνά τα 25 δισεκατομμύρια δολάρια.

Αφού συνεργάστηκε με τον Ταϊλανδό εφευρέτη Χαλέο Γιοβιντία (πέθανε πριν από δέκα χρόνια), λάνσαρε το γνωστό ενεργειακό ποτό δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στο μάρκετινγκ, που προσέλκυσε ιδιαίτερα τον κόσμο των νυχτερινών μαγαζιών, κι εκεί ξεκίνησε η επιτυχία του ποτού.

Μαγεμένος από τη γοητεία των αγώνων, το 2004 ανέλαβε την ομάδα από την Jaguar και τη μετονόμασε σε Red Bull. Δύο χρόνια αργότερα, η Minardi (τώρα AlphaTauri) αγοράστηκε επίσης για να την κάνει «γυμναστήριο» μελλοντικών πρωταθλητών.

Μεταξύ των αξιοπερίεργων που τον αφορούσαν, ο Μάτεσιτς είχε δίπλωμα και του άρεσε να πετάει, τόσο πολύ που στο υπόστεγο 7 του Σάλτσμπουργκ διατηρούσε έναν στόλο vintage αεροσκαφών, συμπεριλαμβανομένου του DC6-B που ανήκε στον Στρατάρχη Τίτο.

Επίσης, είχε ένα νησί στα Φίτζι κι ένα υποβρύχιο. «Ήταν ένας οραματιστής κι ένας απίστευτος επιχειρηματίας, μεταμόρφωσε το άθλημά μας», υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.

naftemporiki.gr