Ο Μαξ Φερστάπεν είναι παγκόσμιος πρωταθλητής στη F1, για δεύτερη συνεχή φορά.
Ένας θρίαμβος σίγουρα όχι υπό αμφισβήτηση, αλλά με λίγη… έκπληξη, γιατί δεν επικυρώθηκε μετά την καρό σημαία του ιαπωνικού GP, αλλά στην περιοχή απονομής, όταν ο Ολλανδός, που πέρασε πρώτος τη γραμμή τερματισμού, ο Σέρχιο Πέρεθ και ο Σαρλ Λεκλέρ ειδοποιήθηκαν για το πέναλτι 5 δευτερολέπτων στον Μονεγάσκο της Ferrari, που έτσι υποβιβάστηκε στην τρίτη θέση.
Ο αγώνας, που αμαυρώθηκε από τη βροχή, ολοκληρώθηκε μετά από 29 από τους 53 προγραμματισμένους γύρους και τις δύο ώρες, αλλά απέφερε πλήρεις βαθμούς.
Και έτσι ο Φερστάπεν βρέθηκε ξαφνικά στον θρόνο του παγκόσμιου πρωταθλήματος για δεύτερη φορά, για ένα «πάρτι» της Red Bull, που κυριαρχούσε αυτή τη σεζόν.
Η βροχή πάντως ήταν ο πραγματικός κυρίαρχος στη Σουζούκα, γιατί μπόρεσε να αποτρέψει την ανάπτυξη ενός αγώνα που σταμάτησε μετά από 5 λεπτά και μόνο 3 γύρους και συνεχίστηκε μετά από 2 ώρες και 10 λεπτά διακοπής, με την ελπίδα ότι ο καιρός και η άσφαλτος θα βελτιωνόταν…
Μάταια. Τελικά, η επανεκκίνηση αποφασίστηκε από σεβασμό στο θέαμα και το κοινό στις κερκίδες, αλλά με το ρολόι του αγώνα να περιλαμβάνει μόνο περίπου πενήντα λεπτά.
Από αγωνιστικής πλευράς δεν φάνηκαν και πολλά, κυριολεκτικά: τα σύννεφα νερού πίσω από τα αυτοκίνητα υποδήλωναν σε μεγάλο βαθμό προσοχή σε όσους ακολουθούσαν.
Ο Φερστάπεν κυριάρχησε από την pole position, ενοχλημένος από τον Λεκλέρ μόνο στην πρώτη εκκίνηση, που έγινε όπως είχε προγραμματιστεί από στάση, την προγραμματισμένη ώρα.
Ο Ολλανδός, ο οποίος δεν ξεκίνησε πολύ καλά, ήταν ωστόσο καλός στο να κρατά το πόδι κάτω στις στροφές 1 και 2 και λύγισε την αντίσταση του Μονεγάσκου της Ferrari, ο οποίος στην επόμενη επανεκκίνηση με το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν είχε ποτέ την ευκαιρία να επιτεθεί στον ανταγωνιστή του.
Μετά τη δεύτερη εκκίνηση, ο Λεκλέρ σταδιακά απομακρύνθηκε και στον 18ο γύρο και μετά το σταμάτημα βρισκόταν ήδη 12 δευτερόλεπτα πίσω από τον Ολλανδό.
Ο Λεκλέρ, σε κρίση πρόσφυσης με τα ελαστικά, στο τέλος χρειάστηκε να δώσει τη δεύτερη θέση στον Σέρχιο Πέρεθ, ύστερα επέστρεψε και τερμάτισε δεύτερος, αλλά οι αγωνοδίκες τον τιμώρησαν και στην πραγματικότητα αποφάσισαν για το πρωτάθλημα.
Τέταρτος ο Εστεμπάν Οκόν με την Alpine, μετά οι Λιούις Χάμιλτον, Σεμπάστιαν Φέτελ και Φερνάντο Αλόνσο.
Απολύτως τίποτα για τη δεύτερη Ferrari, αυτή του Κάρλος Σάινθ, που βγήκε με υδρολίσθηση από τον πρώτο γύρο και παρέμεινε κατά τρομακτικό τρόπο στη μέση της πίστας, με τον ίδιο να λέει αργότερα πως «ήμουν στα χέρια του Θεού γιατί ήξερα ότι οι άλλοι έρχονταν σε φουλ ταχύτητα και δεν με έβλεπαν καλά».