Skip to main content

Formula 1: Οι «γκρίζες ζώνες» για πιο γρήγορα μονοθέσια

Υπάρχει μια σκιά που αιωρείται πάνω από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 2022: η πιθανότητα οι πιο ικανοί και πανούργοι σχεδιαστές να επωφεληθούν από τις «γκρίζες ζώνες» του νέου κανονισμού για να δημιουργήσουν αυτοκίνητα που είναι πολύ πιο γρήγορα από τον ανταγωνισμό.

Όλα αυτά παρά το γεγονός ότι η FIA και η Liberty Media έχουν κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσουν την τήρηση του κανονισμού, γράφοντας σαφείς και εύκολους στην ερμηνεία κανόνες.

«Σε σύγκριση με το 2009 (τη χρονιά που έλαβε χώρα ένα τέτοιο επεισόδιο) υπάρχουν λιγότερες περιοχές, αλλά πιστεύω ότι η κατάσταση θα μπορούσε να επαναληφθεί. Θα δούμε πολλές διαφορές όταν βάλουμε τα μονοθέσια στην πίστα για πρώτη φορά», δήλωσε ο Τζέιμς Κι, τεχνικός διευθυντής της McLaren.

Αν στόχος ήταν να μειωθούν οι δυνατότητες ερμηνείας και οι περιοχές που θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι σχεδιαστές, αυτό ενδεχομένως δεν έχει επιτευχθεί στο 100%.

Νέος κανονισμός Formula 1 – Τα σημεία στα οποία εργάζονται οι τεχνικοί

Μπορεί τα αυτοκίνητα να φαίνονται ίδια με την πρώτη ματιά, αλλά θα υπάρξουν πολλές διαφορές στην ερμηνεία εντός των ορίων του κανονισμού, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για μια εποχή συχνών τεχνικών διαφορών. Σύμφωνα με τη Gazzetta dello Sport, υπάρχουν πέντε συγκεκριμένα σημεία στα οποία οι σχεδιαστές μπορούν να βάλουν το χέρι τους:

Μπροστινή πτέρυγα: επιτρέπει μια ορισμένη ελευθερία ως προς την ελαστικότητα των υλικών (ιδίως των πτερυγίων) και στο σχήμα των πλευρικών διαφραγμάτων. Θα μπορούσαν να σχεδιαστούν για να συνεχίσουν να παράγουν το Out Wash, δηλαδή να εκτρέπουν τις αναταράξεις στο εξωτερικό των τροχών.

Καλύμματα τροχών: οι ομάδες μελετούν μια προσαρμογή στο επίπεδο της πλήμνης του τροχού με διπλό στόχο να διευκολύνουν το pit stop και να απορρίψουν καλύτερα τη θερμότητα, εκτρέποντας μέρος της θερμής ροής στο πλάι και δημιουργώντας έτσι μια δίνη που αναδημιουργεί το αρνητικές επιπτώσεις του φαινομένου αφύπνισης.

Πλαϊνά: η περιοχή πίσω από τους μπροστινούς τροχούς παραμένει στρατηγική για τη διαχείριση του αέρα που περιβάλλει τις πλευρές. Περισσότερες από μία ομάδες μελετούν λύσεις που καθιστούν δυνατή την αναδημιουργία της ίδιας αποτελεσματικότητας με πέρυσι.

Κάτω: στην περιοχή μπροστά από τους πίσω τροχούς, οι αεροδυναμικοί πειραματίζονται με προφίλ που εγγυώνται την πνευματική σφράγιση του πυθμένα όπως το 2021.

Πίσω πτέρυγα: Οι τεχνικοί εστιάζουν στην παραμόρφωση του κάτω προφίλ που βρίσκεται πάνω από τον διαχύτη. Η παραμόρφωσή του θα ευνοήσει το «στάσιμο» σε συγκεκριμένες συνθήκες, μειώνοντας την αντίσταση στην προώθηση και το μέγιστο φορτίο στις στροφές.