Ε, ναι, είναι δύσκολο να το συλλάβει κάποιος παραδοσιακός φίλος της αυτοκίνησης, ιδίως, δε, της δυναμικής οδήγησης και των αγωνιστικών επιδόσεων, ότι η ταχύτατη εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης θα έβρισκε ένθερμο θιασώτη ένα από τα πιο θηριώδη βενζινοκίνητα κουπέ παγκοσμίου φήμης, επί δεκαετίες! Η θρυλική Mustang έμελλε να μεταλλαχθεί σε σπορ απόλυτο sport ηλεκτρικό SUV, πολύ πριν άλλα και άλλα συμβατικά οχήματα πουν «τέλος» στα ορυκτά καύσιμα και φορέσουν μοτέρ με πηνία…
Το δοκιμάσαμε πρόσφατα στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής και… «πάθαμε», κυριολεκτικά, πολιτισμικό σοκ. Κάτι σαν το έργο «Αναμνήσεις από το μέλλον», μόνο, που, ήταν πραγματικότητα σε χρόνο παρόντα. Η ψηφιακή εποχή είναι εδώ, η Ford το κατάλαβε καλά και δεν έχασε καιρό. Απολαύσαμε την 4κίνητη έκδοση με τους 351 ίππους που σε κάνουν να κολλάς στο κάθισμα με επιτάχυνση απίστευτη από στάση (…γουάου, τι ροπή!), ενώ, με το που αφήνεις το γκάζι (sic), το αυτοκίνητο φρενάρει και μαζεύει ασταμάτητα ενέργεια. Τα 2.100 κιλά πραγματικά δεν φαίνονται στιγμή, καθώς το τιμόνι εκτελεί άψογα τις εντολέςσου και το σύνολο στρίβει πολύ καλύτερα από όσο περιμένει κανείς. Με 3 προγράμματα παραμετροποίησης της οδήγησης έχει πάντα αυτό που θες, αλλά και τον ανάλογο τεχνητό ήχο που δεν είναι καθόλου άσχημος. Πάτημα σούπερ, αναρτήσεις τόσο σφικτές όσο χρειάζεται, ενώ το πίσω μέρος είναι πρόθυμο να γράψει την δική του γραμμή εάν ο οδηγός έχει μεγάλα κέφια.
Πολύ όμορφο το κορυφαίο ηλεκτρικό της Ford, που αγγίζει τα 4,71 μέτρα, και με ένα ευφυές παιχνίδι στα χρώματα, δείχνει κουπέ σχεδιασμό, αλλά με εξαιρετική εκμετάλλευση χώρου για τους πίσω επιβάτες. Mucho μπροστινό μέρος, για να μην ξεχνάμε την ιστορία του, φουσκωτά φτερά, και πίσω τριπλά κάθετα φώτα, ως είθισται. Χειρολαβές δεν υπάρχουν, καθώς οι πόρτες ανοίγουν από ένα κουμπί στις κολόνες, ενώ δεν λείπουν και οι απαραίτητες νευρώσεις σε όλο το αμάξωμα. Καμπίνα με τεράστια οθόνη 15.5 ιντσών και χώροι για 5 ενήλικες δίχως συμβιβασμούς. Ο εσωτερικός διάκοσμος ποιοτικός και hi-tech, με την τεράστια κάθετη οθόνη αφής 15.5 ιντσών να κυριαρχεί στη μέση του ταμπλό – εκτός των άλλων λειτουργιών της, συνεργάζεται άψογα με το 4ης γενιάς σύστημα πολυμέσων της Ford. Λεπτομέρεια: υπάρχει μόνο ένας φυσικός περιστροφικός διακόπτης, για την ένταση της μουσικής (μπράβο). Ο χώρος αποσκευών διαθέτει έξυπνη εύκαμπτη εταζέρα (όπως στο Puma) χαρίζοντας από 402 έως και 1.420 λτ, με αναδίπλωση των καθισμάτων. Μπροστά, κάτω από το καπό, ελλείψει κινητήρα, υπάρχει ο Frunk (Front_Trunk) ένας αδιάβροχος χώρος αποθήκευσης 100 λίτρων.
Μεριά από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία του αστραφτερού και άκρως εντυπωσιακού αμιγώς ηλεκτρικού super car, της Ford είναι τα εξής: Mπορείς να χρησιμοποιείς το κινητό σου ή να πληκτρολογείς το pin σου σε οθόνη touch στην κολόνα του οδηγού και να ξεκλειδώσεις το αμάξι. Καθόσον το όχημα φρενάρει αφήνοντας το πεντάλ επιτάχυνσης, η κατανάλωση είναι σχεδόν πάντα η ίδια ( 17,5kWh) και η αυτονομία παραμένει εντυπωσιακά μεγάλη. Το κόστος Service είναι 98 ευρώ ανά 2 χρόνια. Τα B&O ηχεία είναι μέρος του ταμπλό και είναι από την βασική έκδοση με εξαιρετική απόδοση ήχου. Με την εφαρμογή Ford Pass μπορείς να κάνεις τα πάντα στο αμάξι, αλλά και να κανονίσεις πού θα το φορτίσεις, πόσο και τί θα πληρώσεις.
Θα έχουμε πολλά να πούμε για το υπέροχο αυτό ηλεκτροκίνητο και αργότερα. Επί του παρόντος μένουμε στο ότι το νέο Mustang διατίθεται τόσο σε πισωκίνητες εκδόσεις, όσο και σε 4κίνητες, με μπαταρίας είτε 75 kWh είτε 98 kWh και ιπποδυνάμεις από 269 έως και 351 ίππους. Mε πίσω κίνηση μπαταρία 75 kWh απόδοσης 269 ίππων με αυτονομία 470 χλμ. τιμή με επιδότηση από το πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 51.587 ευρώ. Με πίσω κίνηση με μπαταρία 98 kWh 294 ίππων με αυτονομία 610 χλμ. από 62.959 ευρώ. Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 75 kWh 269 ίππων και αυτονομία 410 ίππων από 63.474 ευρώ. Με κίνηση και στους δύο άξονες με μπαταρία 98 kWh 351 ίππων με αυτονομία 540 χλμ. τιμή από 68.712 ευρώ.