Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Τα station wagon δεν είναι ιδιαιτέρως αγαπητά στην Ελλάδα όπου το «φαίνεσθαι» εξακολουθεί να… νικάει την πρακτικότητα και το «ευ ζην». Όταν πρόκειται, ωστόσο, για μοντέλα του είδους με σχεδιασμό που τα καθιστούν ακόμη πιο όμορφα από τις hatchback πεντάθυρες εκδόσεις, με την προστιθέμενη αξία των άπλετων χώρων, υπάρχει δικαιολογητική βάση για να τα προσπερνάει κάποιος αδιάφορα;
Μετά την πρώτη «ακαδημαϊκή» γνωριμία μας (την περασμένη άνοιξη), με την εντελώς νέα γενιά του Ford Focus, ενός από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της κατηγορίας C, με εντυπωσιακό εξοπλισμό ασφάλειας/άνεσης και τεχνολογία αιχμής (συνδεσιμότητα κ.λπ.), οδηγήσαμε πρόσφατα στα μέρη μας ορισμένες εκδοχές του, αλλά να που μας άρεσε περισσότερο αυτή που δεν… οδηγήσαμε, τo wagon. Οι γραμμές και οι προσεγμένες αναλογίες του αξίζουν συγχαρητηρίων. Πέρα από τις βασικές εκδόσεις Trend, Business και Titanium, το νέο Ford Focus διατίθεται και στην περίπτωση του wagon σε ST-Line, σε πολυτελή Vignale (διαθέσιμη στο τέλος της χρονιάς) και σε περιπετειώδη Active (διαθέσιμη στις αρχές του 2019).
Σε ό,τι αφορά το πρωτίστως ζητούμενο που είναι ο χώρος αποσκευών του wagon (608 λίτρα σε πενταθέσια διαμόρφωση), αυτός είναι σχεδιασμένος για να μεταφέρει με άνεση ένα κιβώτιο σκύλου, με ύψος φορτίων αυξημένο κατά 43 χιλιοστά. Η απόσταση μέχρι τα πίσω καθίσματα έχει αυξηθεί κατά 25 χιλιοστά και -με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα με το τράβηγμα ενός διακόπτη χρησιμοποιώντας τη νέα λειτουργία των Easy Fold Seats- η απόσταση μέχρι τα εμπρός καθίσματα αυξάνεται κατά 175 χιλιοστά για χωρητικότητα άνω των 1.650 λίτρων.
Η hands-free τεχνολογία πίσω πόρτας της Ford επιτρέπει την πρόσβαση στον χώρο αποσκευών του wagon με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα και οι μηχανικοί έδωσαν λύση στο ερώτημα πού να τοποθετείται το κάλυμμα όταν αφαιρείται: με τάξη κάτω από το νέο ευέλικτο πάτωμα φόρτωσης και αφαιρείται ευκολότερα μέσω του ιμάντα απασφάλισης. Το δάπεδο, στο μεταξύ, είναι ρυθμιζόμενο, επιτρέποντας είτε να το χρησιμοποιούμε χαμηλό είτε υπερυψωμένο με αποθηκευτικό χώρο από κάτω.
Η βασική Trend έκδοση Wagon με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, βενζινοκινητήρα 1.0 λίτρου Ecoboost 125 ίππων και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, κοστίζει λίγο πάνω από 19.500 ευρώ.