To θέμα που κυριαρχεί στον γερμανικό Τύπο είναι η πτώχευση της βρετανικής εταιρείας Thomas Cook και ο ρόλος που διαδραμάτισε το «θολό τοπίο» του Brexit, κάνοντας επίσης λόγο σε ό,τι αφορά την Ελλάδα στις μακροχρόνιες επιπτώσεις στον τομέα του τουρισμού.
O τηλεοπτικός σταθμός NTV στην ιστοσελίδα δημοσιεύει ρεπορτάζ με ιδιαίτερη αναφορά στην Ελλάδα επισημαίνοντας πως «η χρεοκοπία της Thomas Cook είναι ένα βαρύ πλήγμα. Η τουριστική βιομηχανία, η οποία είναι τόσο σημαντική για τη χώρα, φοβάται για σημαντικές συνέπειες». Το άρθρο αναφέρει συγκεκριμένα: «Η πτώχευση του βρετανικού ταξιδιωτικού ομίλου Thomas Cook ανησυχεί τον ελληνικό τουρισμό. “Πρόκειται για σεισμό μεγέθους 7 ρίχτερ και το τσουνάμι δεν έχει έρθει ακόμα”, δήλωσε ο πρόεδρος του κρητικού Οργανισμού Τουρισμού Μιχάλης Βλατάκης.
Στην Κρήτη, περίπου το 70% όλων των τουριστικών εταιρειών έχουν συμβόλαια με τον ταξιδιωτικό γίγαντα. Φέτος, ο Thomas Cook έφερε πάνω από 400.000 επισκέπτες στο νησί. “Έχουν απομείνει περίπου 20.000”, δήλωσε ο Βλατάκης. Τώρα ήταν σημαντικό να προσφέρουμε στους πελάτες αυτούς την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση ώστε να μπορούν να παραμείνουν πιστοί στην Κρήτη και στο μέλλον. Ωστόσο, η χρεοκοπία της Thomas Cook θα έχει μακροχρόνιες επιπτώσεις στον ελληνικό τουρισμό».
Η Süddeutsche Zeitung γράφει για το ίδιο θέμα: «Όλο και περισσότεροι άνθρωποι βρίσκονται καθ΄ οδόν, οι δαπάνες αυξάνονται και η Thomas Cook χρεοκοπεί. Η παλαιότερη ταξιδιωτική εταιρεία στον κόσμο, η οποία ιδρύθηκε το 1841 και θεωρείται ο εφευρέτης των οργανωμένων διακοπών. Η εξήγηση είναι περίπλοκη γιατί δεν είναι μόνο μία. Τα ταξίδια άλλαξαν σε σχέση με το παρελθόν τις τελευταίες δεκαετίες. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τις ατομικές διακοπές και δίνουν σημασία στην αειφόρο ανάπτυξη. Οι πελάτες θέλουν να βιώσουν κάτι μοναδικό και όχι διακοπές της οκάς. Αυτό σημαίνει πως και το ταξίδι είναι επίσης μικρότερο. Έτσι έχει αλλάξει ο χαρακτήρας του πακέτου διακοπών σε σημαντικές αγορές. Αυτό επηρέασε ιδιαίτερα μεγάλους τουριστικούς πράκτορες όπως είναι η Thomas Cook, οι οποίοι είναι ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων και έχουν δικές τους αεροπορικές εταιρείες. Όλα αυτά όμως είναι κοστοβόρα και προσπάθησε να τα διατηρήσει πάση θυσία εις βάρος όμως των κερδών».
H Frankfurter Rundschau επισημαίνει τον παράγοντα του Brexit: «Με τον τουριστικό πράκτορα Thomas Cook πεθαίνει ένα κομμάτι της βρετανικής ταυτότητας. Ένας λόγος για την πτώση της εταιρείας με τη μακρά παράδοση ήταν διάφορες εταιρικές αποτυχίες. Ένας άλλος παράγοντας ήταν το Brexit. Πολλοί Βρετανοί πελάτες επηρεάστηκαν από τα σκαμπανεβάσματα της λίρας αλλά και από την αυξανόμενη ανησυχία για το προσωπικό τους μέλλον. Ο επικεφαλής της βρετανικής κεντρικής τράπεζας Μαρκ Κάρνετ κάνει λόγο για μια «ομίχλη Brexit». Μια σαφώς διευρυνόμενη αβεβαιότητα έχει παραλύσει εδώ και καιρό όλους τους κλάδους της βιομηχανίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στην περίπτωση του Thomas Cook σημαίνει ότι δύσκολα πουλιούνται ταξίδια μέσα σε αυτό το ‘νεφέλωμα του Brexit’. Το ίδιο όμως ισχύει και για την αυτοκινητοβιομηχανία».
H Κölner Stadt-Anzeiger σχολιάζει σχετικά: «Το Λονδίνο όφειλε να γνωρίζει και να ενημερώσει τους πολίτες του αλλά και όλους τους Ευρωπαίους. Διαφορετικά θα ακολουθήσουν σύντομα οι επόμενες εταιρείες που θα πτωχεύσουν. Πρωτίστως οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Με μια δραματική έκκληση, όλες οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες προειδοποιούν για ένα «σεισμό» στην περίπτωση ενός ανεξέλεγκτου Brexit. Και τι κάνει ο Nάιτζελ Φάρατζ, ο αρχηγός του κόμματος που στηρίζει το Brexit; Θεωρεί όλες τις σχετικές προειδοποιήσεις για απώλεια θέσεων εργασίας ως απλή προπαγάνδα. Οι θιασώτες του Brexit, όπως αυτός, βλέπουν την πολιτική μόνο ως ένα κυνικό παιχνίδι. Η Thomas Cook πριν από 150 χρόνια έβλεπε ήδη μπροστά. Προέτρεψε τους Βρετανούς να είναι πιο προσεκτικοί και περισσότερο ανοιχτοί στον υπόλοιπο κόσμο».