Από την έντυπη έκδοση
Του Γιάννη Κανουπάκη
[email protected]
Aν ήθελε κάποιος να προσδώσει έναν ξεχωριστό χαρακτηρισμό στο EcoSport, βάσει του τρόπου με τον οποίο κινείται στην καθημερινότητα, νομίζουμε πως θα του ταίριαζε η λέξη «αγριοκάτσικο». Έτσι όπως στέκεται ψηλά από το έδαφος, η όλη φιγούρα αλλά και η σβελτάδα του, σε κάτι ανάλογο παραπέμπουν. Η Ford, έχοντας πουλήσει 150.000 κομμάτια από το 2014 έως σήμερα στην Ευρώπη, προχώρησε σε ουσιώδη ανανέωση του συμπαγούς SUV, με νέο κινητήρα 1.5L Ford EcoBlue diesel 125 ίππων (με κατανάλωση 4,5 λτ/100 χλμ. και εκπομπές CO2 119 γμ/χλμ.) και σύστημα Intelligent All Wheel Drive που αυξάνει την ευελιξία και τις δυνατότητες. Αξιολογεί το επίπεδο πρόσφυσης των τροχών στον δρόμο και μπορεί να προσαρμόσει την κατανομή ροπής έως 50:50 εμπρός/πίσω σε λιγότερο από 20 χιλιοστά του δευτερολέπτου – είκοσι φορές ταχύτερα απ’ όταν ανοιγοκλείνουμε το μάτι!
Ακόμη πιο στιλάτο εξωτερικά, το EcoSport προσφέρει περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης με αντίθετα χρώματα οροφής, ενώ για πρώτη φορά διατίθεται σπορ έκδοση EcoSport ST-Line. Πιο φρέσκο το εργονομικό εσωτερικό με ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής έως 8 ιντσών, θερμαινόμενο τιμόνι και premium ηχοσύστημα B&O PLAY, με επιπλέον «δώρα» προηγμένες τεχνολογίες, όπως συνδεσιμότητα SYNC 3, Cruise Control και Adjustable Speed Limiter, αλλά και Rear View Camera για οπισθοπορεία με σιγουριά και ακρίβεια. Θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε τις έξυπνες λύσεις αποθήκευσης, όπως το ρυθμιζόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών.
Ο κινητήρας 1.5 L TDCi diesel 100 ίππων της Ford σε συνδυασμό με εμπρόσθια κίνηση και νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο θα διατίθεται από το λανσάρισμα. Επίσης, θα προσφέρεται με τον πολυβραβευμένο χιλιάρη βενζινοκινητήρα EcoBoost της Ford σε εκδόσεις 140, 125 και -από τα μέσα του 2018- 100 ίππων με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, όπως επίσης και 125 ίππων με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και χειριστήρια στο τιμόνι (paddles) για μεγαλύτερη άνεση στις αλλαγές.
Το νέο EcoSport θα συνεχίζει να προσφέρει οδική συμπεριφορά προσαρμοσμένη για τους ευρωπαϊκούς δρόμους, με βελτιστοποιημένα ελατήρια, αποσβεστήρες, κρεμαγιέρα, ημιάκαμπτο πίσω άξονα, ρυθμίσεις του Electronic Stability Programme και χαρτογράφηση της υποβοήθησης του τιμονιού. Το νέο Ford EcoSport για την Ευρώπη κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Ford στην Κραϊόβα (Ρουμανία), μία επένδυση 200 εκατ. ευρώ.