Skip to main content

Εκκλησία: Την Κυριακή στους πιστούς οι οδηγίες για το εμβόλιο -«Εξωπραγματικές θεωρίες τα μικροτσιπ»

Eγκύκλιο απέστειλε η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (ΔΙΣ) προς όλους τους ναούς προκειμένου να διαβασθεί την Κυριακή, κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας.

Μέσω της εγκυκλίου, η ΔΙΣ καλεί τους πιστούς να ακούν τη φωνή της επιστήμης και των ειδικών οι οποίοι ενημερώνουν τους πολίτες προτείνοντας τις ενδεδειγμένες λύσεις.

Η Διαρκής Ιερά Σύνοδος ξεκαθαρίζει ότι το εμβόλιο δεν έρχεται σε καμία αντίθεση με την Αγιογραφική, Κανονική και Πατερική Διδασκαλία της Εκκλησίας.

Τονίζεται, μάλιστα, ότι η Εκκλησία εμπιστεύεται την κοινότητα των ιατρών, η οποία αγωνίζεται νυχθημερόν για την απαλλαγή από την πανδημία. 

Επίσης, σε ειδική έκδοση με τίτλο «Οι χριστιανοί μας ρωτούν για το εμβόλιο και οι γιατροί μας απαντούν», η Εκκλησία γνωστοποιεί τις ερωτήσεις που έθεσαν Ιεράρχες στη Σύνοδο της 13 Ιουλίου στον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, και τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, εκφράζοντας προβληματσιμούς και απορίες κληρικών και λαϊκών χριστιανών μελών της εκκλησίας της Ελλάδας.

Μεταξύ των απαντήσεων αναφέρεται και το παρακάτω: «Τα εμβόλια έναντι της Covid-19 δεν περιέχουν μικροτσίπ. Αυτά είναι εξωπραγματικές θεωρίες, οι οποίες βασίζονται σε μία λανθασμένη εκστρατεία παραπληροφόρησης που πραγματοποιείται στο διαδίκτυο» τονίζεται σε άλλη απάντηση, ενώ η ΔΙΣ προσθέτει ότι «τα σύγχρονα δεδομένα δείχνουν ότι τα εμβόλια που χρησιμοποιούνται κατά του κορωνοϊού SARS-CoV-2 είναι ασφαλή». 

Η εγκύκλιος 

Αναλυτικά στην εγκύκλιο της Ιεράς Συνόδου αναφέρονται τα ακόλουθα:

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Το τελειότερο δημιούργημα του Θεού είναι ο άνθρωπος, ο οποίος πλάστηκε για να ζει αιώνια. Ο εγωισμός οδήγησε τον άνθρωπο στην πτώση και η πτώση έφερε ως συνέπεια τις ασθένειες και τον θάνατο.

Ο Δημιουργός μας, για να απαλύνει τον πόνο των ανθρώπων από τις ασθένειες, μας χάρισε την ιατρική επιστήμη και τα φάρμακα. Στην Παλαιά Διαθήκη ο Προφήτης Ησαίας με την βοήθεια της τότε ιατρικής, εθεράπευσε τον Εζεκία.

Στην Καινή Διαθήκη εξ άλλου, ο Ίδιος ο Κύριός μας τονίζει την αναγκαιότητα της ιατρικής επιστήμης λέγοντας: «ου χρείαν έχουσιν οι ισχύοντες ιατρού, αλλ’ οι κακώς έχοντες» (Ματθ. 9, 12), που σημαίνει πως όταν το σώμα ασθενεί, υπάρχει ανάγκη της συνδρομής των ιατρών.

Ο Άγιος Νεκτάριος επίσης, λίγο πριν από τον θάνατό του, μη αντέχοντας τους πόνους της ασθενείας του, ζήτησε ιατρική φροντίδα στο Αρεταίειο Νοσοκομείο, όπου και εκοιμήθη.

Αλλά και ο Άγιος Λουκάς ο Ιατρός, πρωτοπόρος σε ιατρικά επιστημονικά επιτεύγματα, χάριζε και εξακολουθεί και μετά την κοίμησή του να χαρίζει, με την δύναμη του Αγίου Πνεύματος, στους ανθρώπους την υγεία του σώματος, αλλά και της ψυχής.

Στην εποχή μας, ο Όσιος Πορφύριος ανεδείχθη ο κατ’ εξοχήν Άγιος των Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων και, γνωρίζοντας όσο κανείς άλλος τον πόνο των ασθενών, ζητούσε από τους ανθρώπους να προσεύχονται για τον φωτισμό των ιατρών και όταν τους επισκέπτεται η αρρώστια να απευθύνονται σε αυτούς για βοήθεια.

Έτσι και σήμερα, η Εκκλησία εμπιστεύεται την επιστημονική κοινότητα των ιατρών, η οποία νυχθημερόν αγωνίζεται για την απαλλαγή των ανθρώπων από την θανατηφόρο πανδημία. Με τον φωτισμό του Θεού και την επίπονη προσπάθεια των επιστημόνων ερευνητών, η ανθρωπότητα έχει πλέον στην διάθεσή της το εμβόλιο, το οποίο είναι ικανό να υψώσει τείχος στην εξάπλωση της πανδημίας. Η ελπίδα έχει ανατείλει για επιστροφή στην κανονικότητα, αλλά, κυρίως, για την ανεμπόδιστη συμμετοχή στα Θεία Μυστήρια της Εκκλησίας μας, με κορύφωση την Κοινωνία όλων μας κατά το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας.

Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος, γνωρίζοντας πως ο εμβολιασμός αποτελεί μέγιστη πράξη ευθύνης απέναντι στον συνάνθρωπο, συνιστά σε όλους, σε συνεννόηση με τον ιατρό τους, να αξιοποιήσουν το δώρο αυτό που μας χάρισε ο Θεός, προκειμένου να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας, αλλά και κάθε άνθρωπο «υπέρ ου Χριστός απέθανε» (Ρωμ. 14, 15). Και θέλει αυθεντικώς να διαβεβαιώσει πως αυτό το εμβόλιο δεν έρχεται σε καμία αντίθεση με την Αγιογραφική, Πατερική και Κανονική διδασκαλία της Αγίας μας Εκκλησίας.

Ο φόβος για οτιδήποτε είναι πρωτόγνωρο συχνά δημιουργεί αντιδράσεις ή καχυποψία με αποτέλεσμα, πολλές φορές, να ακούγονται φωνές, που προκαλούν σύγχυση και διαχωρισμό. Αυτό όμως έρχεται σε αντίθεση με το αίτημα του Κυρίου μας, κατά την Αρχιερατική Του Προσευχή, «ίνα πάντες εν ώσι» (Ιω. 17, 21).

Στην δύσκολη αυτή συγκυρία χρειάζεται πίστη, σύνεση, ταπείνωση, υψηλό αίσθημα ευθύνης, αλληλεγγύη, αγάπη προς τον Θεό και προς τον πλησίον διότι εάν αυτά εκλείψουν, ο φόβος κυριεύει τις καρδιές των ανθρώπων και κατά τον Προφήτη Δαβίδ «εκεί εδειλίασαν φόβω, ου ουκ ην φόβος» (Ψαλμ. 13, 5).

Τέκνα εν Κυρίω αγαπητά,

Σας καλούμε να ακούτε την φωνή της επιστήμης και των ειδικών, οι οποίοι πάντοτε με υψηλό αίσθημα ευθύνης ενημερώνουν τους πολίτες, προτείνοντας ενδεδειγμένες λύσεις προσαρμοσμένες στην αντιμετώπιση των δυσχερειών, που κάθε φορά προκύπτουν.

Πολλές φορές, στα μέσα κοινωνικής δικτυώσεως προβάλλονται αβασάνιστα απόψεις, οι οποίες στερούνται επιστημονικότητος, αλλά και εκκλησιαστικού πνεύματος. Γι’ αυτό εφιστούμε την προσοχή, υπενθυμίζοντας τα λόγια του Ευαγγελιστού της Αγάπης Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου «μη παντί πνεύματι πιστεύετε, αλλά δοκιμάζετε τα πνεύματα ει εκ του Θεού εστιν» (Ιω. Α΄, 4, 1).

Παιδιά μας,

Καλούμε όλους σε πανστρατιά προσευχής, η οποία άλλωστε αποτελεί και το κατ’ εξοχήν όπλο των Χριστιανών, ώστε μαζί και με την τήρηση των ιατρικών οδηγιών και με την βοήθεια των επιστημονικών επιτευγμάτων, να εκλείψει η πανδημία και η οσμή θανάτου από την ανθρωπότητα και όλοι ενωμένοι να δοξάζουμε τον Αρχηγό της Πίστεώς μας, Ιησού Χριστό, ο Οποίος ήλθε σε αυτόν τον κόσμο «ίνα ζωήν έχωμεν και περισσόν έχωμεν» (Ιω. 10, 10).

Μετά της εν Κυρίω αγάπης και πολλών πατρικών ευχών.

† Ο Αθηνών Ι Ε Ρ Ω Ν Υ Μ Ο Σ, Πρόεδρος
† Ο Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου Ιάκωβος
† Ο Γουμενίσσης, Αξιουπόλεως και Πολυκάστρου Δημήτριος
† Ο Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας Παντελεήμων
† Ο Διδυμοτείχου, Ορεστιάδος και Σουφλίου Δαμασκηνός
† Ο Δρυινουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέας
† Ο Ξάνθης και Περιθεωρίου Παντελεήμων
† Ο Άρτης Καλλίνικος
† Ο Ιλίου, Αχαρνών και Πετρουπόλεως Αθηναγόρας
† Ο Ζακύνθου Διονύσιος
† Ο Κηφισίας, Αμαρουσίου και Ωρωπού Κύριλλος
† Ο Νέας Ιωνίας, Φιλαδελφείας, Ηρακλείου και Χαλκηδόνος Γαβριήλ
† Ο Γλυφάδας, Ελληνικού, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης Αντώνιος
Ο Αρχιγραμματεύς
† Ο Ωρεών Φιλόθεος

Ακριβές Αντίγραφον
Ο Αρχιγραμματεύς

† Ο Ωρεών Φιλόθεος