Οκτώ ημέρες έχουν περάσει από τις καταστροφικές πλημμύρες που έπληξαν την Κεντρική Εύβοια, με τα κλιμάκια των Μηχανικ’ων της Διεύθυνσης Αποκατάστασης Φυσικών Καταστροφών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να συνεχίζουν τους ελέγχους στις πληγείσες περιοχές.
Από την επομένη της φονικής καταιγίδας, που στέρησε τη ζωή σε τουλάχιστον οκτώ συνανθρώπους μας – ανάμεσα τους και ένα βρέφος – και προκάλεσε τεράστιες καταστροφές τόσο σε σπίτια όσο και υποδομές στο οδικό δίκτυο της Κεντρικής Εύβοιας, στις πληγείσες περιοχές βρέθηκαν συνολικά 100 μηχανικοί και πραγματοποίησαν μέχρι στιγμής ελέγχους σε 1.947 κτίρια.
Εξ αυτών, ζημιές έχουν υποστεί 1.706 κτίρια.
Η αποκατάσταση της υδροδότησης και της ηλεκτροδότησης στις πληγείσες περιοχές είναι ίσως το σοβαρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι τοπικές αρχές στην Εύβοια.
Παράλληλα, πολίτες μαζί με συνεργεία των δήμων και της Περιφέρειας δίνουν μάχη με τις λάσπες, προκειμένου να απελευθερώσουν το οδικό δίκτυο (που σε πολλές περιπτώσεις έχει υποστεί σοβαρές ζημιές) και να καθαρίσουν σπίτια και κοινόχρηστους χώρους.
Αξιοσημείωτη η παρουσία εθελοντών, που σπεύδουν από τη Χαλκίδα και άλλες περιοχές να βοηθήσουν τους πληγέντες.
Που θα καταβάλλουν αιτήσεις για αποζημιώσεις οι πληγέντες
Στη συγκρότηση επιτροπών για την καταγραφή και αποτίμηση ζημιών που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες της 9ης Αυγούστου 2020 σε επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα των Δήμων Χαλκιδέων και Διρφύων-Μεσσαπίων προχωρούν οι αρμόδιες υπηρεσίες της Π.Ε. Εύβοιας.
Έργο της επιτροπής είναι ο εντοπισμός, καταγραφή και αποτίμηση ζημιών που προκλήθηκαν από τις πλημμύρες της 9ης Αυγούστου 2020 σε βιομηχανικές, βιοτεχνικές μονάδες, εμπορικά καταστήματα και άλλες επιχειρήσεις σε κτιριακό, μηχανολογικό εξοπλισμό, πρώτες ύλες, έτοιμα προϊόντα, εμπορεύματα και φορτηγά δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης, στην πληττόμενη περιοχή.
Οι αιτήσεις από τους εκπροσώπους των πληττόμενων επιχειρήσεων θα συντάσσονται σύμφωνα με τις παρακάτω οδηγίες και θα κατατίθενται στην αρμόδια υπηρεσία της Π.Ε. Εύβοιας, η οποία θα λειτουργήσει ειδικά για τον σκοπό αυτό έως την Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020. Για την καλύτερη και ταχύτερη εξυπηρέτηση των συμπολιτών μας στην μεγάλη αυτή δοκιμασία που καλούνται να αντιμετωπίσουν, η υπηρεσία θα μπορεί να δεχθεί ηλεκτρονικά και δια ζώσης τις αιτήσεις, ενώ θα είναι διαθέσιμη τηλεφωνική γραμμή για περαιτέρω οδηγίες και διευκρινήσεις.
Η Υπηρεσία εξυπηρέτησης θα λειτουργεί καθημερινά από τις 08:00 π.μ. έως τις 15:00, στον δεύτερο όροφο του κτηρίου της Π.Ε. Εύβοιας (Λ.Χαϊνά 93, Χαλκίδα), στα γραφεία 201 και 210. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει στα τηλέφωνα: 2221353934, 2221353433, 2221353738, 2221353512 και 6978141377 και στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις: [email protected] και [email protected].
Σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης των ενδιαφερομένων στην αρμόδια υπηρεσία της Π.Ε. Εύβοιας, ή αδυναμίας αποστολής e-mail σας γνωρίζουμε ότι, το σχετικό αίτημα αποζημίωσης δύναται να υποβληθεί και στον οικείο Δήμο.
Διευκρινίζουμε ότι, η παραπάνω διαδικασία αφορά μόνο σε αποζημιώσεις επιχειρήσεων και νομικών προσώπων. Για αποζημιώσεις αγροτών ή για καταστροφές που προκλήθηκαν σε νοικοκυριά και οικοσκευή, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να απευθυνθούν στους οικείους Δήμους και στα τοπικά κλιμάκια του ΕΛΓΑ. Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις σχετικά με τα αιτήματα που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των Δήμων, τα τηλέφωνα επικοινωνίας είναι τα εξής: Δήμος Χαλκιδέων: 2221355111-112, Δήμος Διρφύων-Μεσσαπίων: 2228350203, 2228350243, 2228350219, 2228350220, 2228350229.
naftemporiki.gr