Σε φάση υλοποίησης είναι ο σχεδιασμός και η αδειοδότηση του υδατοδρομίου στην Ελευσίνα. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του σχεδιασμού, ο Οργανισμός Λιμένα Ελευσίνας και η «Hellenic Seaplanes» την παρουσίασαν στον δήμαρχο Ελευσίνας, Γιώργο Τσουκαλά.
Κύριο θέμα συζήτησης ήταν η δημιουργία των κατάλληλων υποδομών στον δήμο Ελευσίνας, ώστε να παρέχουν την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στο Μητροπολιτικό Υδατοδρόμιο και στα υδροπλάνα. Συμφωνήθηκε, πέραν της τυπικής διαδικασίας αδειοδότησης του υδατοδρομίου, να εξεταστούν και θέματα που αφορούν στη σκοπιμότητα της επένδυσης και το όφελος που θα προκύψει για την τοπική κοινωνία.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας «Hellenic Seaplanes», Νικόλας Χαραλάμπους, αναφέρθηκε στις ευκαιρίες που μπορούν να αναπτυχθούν στην περιοχή και στο πόσο μπορεί να ωφεληθεί η πόλη από το δίκτυο υδατοδρομίων, στην ευκαιρία για περισσότερες τουριστικές δραστηριότητες αλλά και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Όπως είπε, «το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο Ελευσίνας θα είναι ένας υπερσύγχρονος θαλάσσιος αερολιμένας υψηλών προδιαγραφών και η αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα θα ενισχύσει οικονομικά την πόλη και την γύρω περιοχή, ενώ ταυτόχρονα θα εξυπηρετούν τους Έλληνες και ξένους επισκέπτες. Ο Οργανισμός έχει κάνει ίσως το πιο σημαντικό βήμα στην ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα, γιατί η Αττική χρειάζεται ένα μητροπολιτικό υδατοδρόμιο».
Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας, Χαράλαμπος Γαργαρέτας, ανέφερε ότι «πρόκειται για προσπάθεια εθνικής σημασίας κι αναμένεται σύντομα να έχουμε ένα Μητροπολιτικό υδατοδρόμιο που θα ενισχύσει το δίκτυο υδατοδρομίων και θα δώσει νέα πνοή στη διασύνδεση όλης της Ελλάδας. Έχουμε βάλει στόχο, μαζί με την εταιρεία Hellenic Seaplanes που ανάλαβε την αδειοδότηση λειτουργίας του υδατοδρομίου, την επόμενη πλέον καλοκαιρινή περίοδο να είναι έτοιμο το υδατοδρόμιο ώστε να πετάξουν τα πρώτα αμφίβια, δεδομένου ότι το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί γρήγορα, παρά τις καθυστερήσεις». Όπως εξήγησε, τα υδροπλάνα θα εκτελούν πολλαπλές και διαφορετικές πτήσεις, όπως τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές (Charter), περιηγητικές (Sight-seeing), φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, δέματα, κλπ), νοσοκομειακές, έρευνας και διάσωσης κλπ
Μέχρι σήμερα πάνω από 60 υδατοδρόμια σε όλη την Ελλάδα βρίσκονται σε φάση αδειοδότησης και υλοποίησης. Σύμφωνα με τη «Hellenic Seaplanes», η ανάπτυξη ενός πανελλαδικού δικτύου υδατοδρομίων μπορεί να δώσει ώθηση στα τουριστικά επαγγέλματα, να δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας και να στηρίξει την εξυπηρέτηση ασθενών με αεροδιακομιδές, τόσο για τους Έλληνες, όσο και τους τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα.
Όπως σημειώνει, το μητροπολιτικό υδατοδρόμιο είναι μια επένδυση ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλει στην αναδιαμόρφωση της περιοχής και θα αναπτυχθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας. Παράλληλα, επικαλείται πηγές από το υπουργείο Μεταφορών που αναφέρουν ότι, λόγω των τελευταίων συμβάντων στη χώρα, το νομοσχέδιο θα πάει στη Βουλή στις αρχές Σεπτεμβρίου.