Tη δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων από τα ΚΕΠ με βιντεοκλήση, σε ειδική πλατφόρμα, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης, δίνει τροπολογία που κατατέθηκε νωρίτερα σήμερα στη Βουλή. Παρουσιάζοντας τη σχετική τροπολογία στην επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης όπου συζητείται το σχέδιο νόμου για την ενίσχυση των οπτικοακουστικών έργων και την ενίσχυση ψηφιακής διακυβέρνησης, στο οποίο έχει κατατεθεί η συγκεκριμένη διάταξη, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης -αρμόδιος για θέματα απλούστευσης διαδικασιών- Γιώργος Γεωργαντάς δήλωσε πως θα κερδηθεί χρόνος τον οποίο οι πολίτες διέθεταν για τη φυσική τους παρουσία στα ΚΕΠ.
Όπως εξήγησε ο υφυπουργός, η βιντεοκλήση θα γίνεται κατόπιν ραντεβού, στο οποίο θα επιλέγει ο πολίτης συγκεκριμένη θεματική ενότητα του ενδιαφέροντός του, ώστε να κατευθύνεται το ερώτημα σε εξειδικευμένο υπάλληλο του ΚΕΠ που θα μπορεί να απαντήσει επί της συγκεκριμένης θεματικής ενότητας, μέσω της βιντεοκλήσης. Δεν θα είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεχής εικόνα αν ο υπάλληλος δεν το επιθυμεί, αλλά θα υπάρχει συνομιλία χωρίς εικόνα, αφού όμως ο πολίτης προηγουμένως έχει επιδείξει την ταυτότητά του.
Ο υφυπουργός επισήμανε ότι ο υπάλληλος του ΚΕΠ, εφόσον γνωρίζει από πριν το ερώτημα, θα έχει προετοιμαστεί για την απάντηση και θα υπάρχουν έτοιμοι και κόμβοι επικοινωνίας ώστε να αντλείται πληροφορία, ακόμη και τη στιγμή της συνομιλίας.
Όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς, ήδη εκπαιδεύεται προσωπικό των ΚΕΠ από τους δήμους. Η πρόσθετη αυτή υπηρεσία θα ξεκινήσει αρχικά σε ορισμένα ΚΕΠ αλλά στη συνέχεια προβλέπεται διεύρυνση των καταστημάτων που θα εξυπηρετούν τον πολίτη, με τον τρόπο αυτό.
Πάντως, όπως έσπευσε να υπογραμμίσει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς μεγάλο μέρος του πληθυσμού δεν είναι εξοικειωμένο με ψηφιακές δεξιότητες, θα υπάρχουν πάντα τα ΚΕΠ αναβαθμισμένα και στελεχωμένα και τεχνικώς επαρκώς εξοπλισμένα ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
Πηγή: ΑΜΠΕ