Skip to main content

Γερμανικές επιχειρήσεις: Ζητούν δίχτυ ασφαλείας στον Νοrth Stream 2

Γερμανικές επιχειρήσεις ζητούν την βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης εάν πληγούν από τυχόν κυρώσεις των ΗΠΑ λόγω της συμμετοχής τους στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Νοrth Stream 2.

«Θα υποστηρίζαμε ένα ευρωπαϊκό πακέτο διάσωσης. Αν τώρα στηρίζονται πολλές επιχειρήσεις λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, θα ήταν απολύτως δικαιολογημένο να υποστηριχτούν και επιχειρήσεις που θα βρίσκονται εν ανάγκη, διότι στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου της Βαλτικής Θάλασσας North Stream 2, συμμετέχουν γερμανικές και ευρωπαϊκές εταιρείες που δεν θα μπορούσαν να ενοχοποιηθούν για κάτι και επειδή έδειξαν εμπιστοσύνη στην (υφιστάμενη) ασφάλεια δικαίου. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε ένα καλό αμυντικό μέτρο, χάρη στο οποίο θα μπορούσε κάποιος να αντιληφθεί ότι τέτοιες ενέργειες (οι κυρώσεις) δεν έχουν πιθανότητα επιτυχίας», δήλωσε στο Βερολίνο ο Μίχαελ Χάρμς, διευθύνων σύμβουλος της «Ανατολικής Επιτροπής- Ένωσης Ανατολικής Ευρώπης της γερμανικής οικονομίας» (OAOEV), στην οποία συμμετέχουν πλείστες μεγάλες επιχειρήσεις από την Γερμανία, χώρες της Κεντρικής, Ανατολικής και ΝΑ Ευρώπης, του Ν. Καυκάσου και της Κεντρικής Ασίας.  

Με κυρώσεις απειλούν οι ΗΠΑ

Οι γερουσιαστές των ΗΠΑ Τεντ Κρουζ (Ρεπουμπλικανός) και Τζιν Σαχίν (Δημοκρατική) υπέβαλαν πρόσφατα νομοσχέδιο στην Ουάσινγκτον για να αποτρέψουν το έργο της ολοκλήρωσης του αγωγού της Βαλτικής απειλώντας με κυρώσεις όλες τις εταιρείες, οι οποίες εμπλέκονται στην κατασκευή του. Οι κυρώσεις θα αφορούν επίσης σε εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες ή που ασφαλίζουν ή αντασφαλίζουν τον αγωγό North Stream 2. Οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν επιστήσει την προσοχή στην Ευρώπη ότι θα εξαρτάται πάρα πολύ από τη Ρωσία, κάτι το οποίο η γερμανική κυβέρνηση και η «Ανατολική Επιτροπή» απορρίπτουν.

Η ρωσική Gazprom

Η ρωσική κρατική εταιρεία Gazprom βρίσκεται πίσω από το έργο της κατασκευής  του αγωγού της Βαλτικής Nord / North Stream 2, το οποίο πρόκειται να χρηματοδοτήσει κατά το ήμισυ. Το προβλεπόμενο συνολικό κόστος του αγωγού ανέρχεται σε 9,5 δισεκατομμυρία ευρώ. Το υπόλοιπο μισό χρηματοδοτούν πέντε ευρωπαϊκές εταιρείες ενέργειας: η Wintershall Dea, η OMV καθώς και  Uniper, η Royal Dutch Shell και η Engie.

ΠΗΓΗ: ΑΜΠΕ