Στην Ιστορία, τη Φυσική και την Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων που συμμετέχουν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Όπως σημειώνει η Νάνσυ Σαμαρά, φυσικός στο κοινωνικό φροντιστήριο, τα θέματα Φυσικής Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας. Απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές και απαιτούσαν την κατανόηση των εκφωνήσεων και ζητούμενων. Αναλυτικότερα σύμφωνα με την κ. Σαμαρά το Α’ Θέμα ήταν για προσεκτικούς μαθητές, το Β’ για καλά διαβασμένους, το Γ’ ένα συνδυαστικό πρόβλημα που εξέταζε 2 κεφάλαια της ύλης (1ο και 5ο), χωρίς ασάφειες στην διατύπωση και το Δ’ για πολύ καλά προετοιμασμένους μαθητές πάνω στο κεφάλαιο της μηχανικής του στερεού σώματος.
«Η δυσκολία των υποερωτημάτων αυξανόταν και απαιτούσε συγκέντρωση και αρκετό χρόνο για την επίλυση των μεθοδολογιών» πρόσθεσε η ίδια.
Θέματα βατά που καλύπτουν βασικά κομμάτια της εξεταστέας ύλης κρίνονται εκείνα της Ιστορίας, σύμφωνα με την Αγγελική Νικητοπούλου, φιλόλογο στο κοινωνικό φροντιστήριο. «Συνολικά τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα χωρίς περιθώρια για ασάφειες. Ωστόσο, οι υποψήφιοι έπρεπε να είναι αρκετά προσεκτικοί για να αποδώσουν σωστά και εμπεριστατωμένα όλες τους τις απαντήσεις» τονίζει η κ. Νικητοπούλου.
Ειδικότερα σημειώνει: «Οι ορισμοί που ζητήθηκαν στο Θεμα Α’ καθώς και η κλειστού τύπου ερώτηση Σωστού-Λάθους δεν παρουσίαζαν κάποια ιδιαίτερη δυσκολία. Στο Θέμα Β’, οι ερωτήσεις απαιτούσαν γνώσεις από το κεφάλαιο των κομμάτων και του Κρητικού ζητήματος. Το θέμα Γ’ μπορεί να χαρακτηριστεί πιο απαιτητικό καθώς ανάμεσα στα παραθέματα που έπρεπε να επεξεργαστούν οι υποψήφιοι, υπήρχε ένα απόσπασμα σε καθαρεύουσα και ένας πίνακας στοιχείων, προσαρμοσμένος για τις ανάγκες της εξέτασης. Το θέμα Δ’ δεν περιείχε κάτι που θα μπορούσε να τους δυσκολέψει».
Βατά και μειωμένης δυσκολίας σε σχέση με τα τελευταία χρόνια αλλά και με κάποιες παγίδες κρίνει ο Παναγιώτης Βασιλάς τα θέματα στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον. «Υπήρχαν “παγίδες”, κυρίως στο κομμάτι της θεωρίας (Α’-Β’ θέματα) αλλά σίγουρα όχι παραπάνω από το συνηθισμένο. Στα θέματα ανάπτυξης προγραμμάτων (Γ’ και Δ’) τα ερωτήματα ήταν αυξανόμενης δυσκολίας – κάτι που δίνει τη δυνατότητα σε όλους να πάρουν μονάδες και μόνο τα τελευταία ερωτήματα ήταν κάπως απαιτητικά. Συνολικά και με βάση τι έχουμε συνηθίσει την τελευταία 7ετία (όπου το μάθημα έχει “δυσκολέψει” αισθητά σε σχέση με τη δεκαετία του 2000-2010) τα θέματα κρίνονται βατά» προσθέτει.
Οι εξετάσεις για τους υποψήφιους των Γενικών Λυκείων συνεχίζονται την Παρασκευή 15 Ιουνίου με τα μαθήματα των Λατινικών (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), της Χημείας (ΟΠ Θετικών Σπουδών) και των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας (ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής), ενώ θα ολοκληρωθούν στις 19 Ιουνίου με το μάθημα της Βιολογίας (Γενικής Παιδείας και Προσανατολισμού). Στα εξεταστικά τους κέντρα επιστρέφουν αύριο, Πέμπτη, οι υποψήφιοι των Επαγγελματικών Λυκείων με μαθήματα ειδικότητας, ενώ οι εξετάσεις τους ολοκληρώνονται την επόμενη Πέμπτη, 21 Ιουνίου.
Πηγή: ΑΜΠΕ