Skip to main content

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η μείωση δρομολογίων δεν οφείλεται σε δική μας υπαιτιότητα

Η τροποποίηση και η µείωση δρομολογίων λόγω προβλημάτων στη σιδηροδρομική υποδοµή και σε βλάβες του τροχαίου υλικού δεν οφείλεται σε υπαιτιότητα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τονίζει η εταιρεία σε ανακοίνωσή της, στον απόηχο των προβλημάτων που παρουσιάστηκαν χθες σε δρομολόγια τρένων.

Όπως αναφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στην ανακοίνωσή της, η εταιρεία «κάνει µόνο χρήση της σιδηροδρομικής υποδομής, ενώ η εύρυθμη λειτουργία της υποδομής είναι αρμοδιότητα και ευθύνη άλλου φορέα, η δε συντήρηση του τροχαίου υλικού που χρησιμοποιεί η εταιρεία µας αποτελεί αντικείμενο τρίτου φορέα».

Η εταιρεία σημειώνει ότι λόγω της ισχυρής χιονόπτωσης δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην υποδομή (µη λειτουργία κλειδιών λόγω παγετού, συσσώρευση χιονιού στις γραµµές, κλπ) και λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών σημειώθηκαν προβλήματα στο τροχαίο υλικό (πάγωμα των δικτύων των πνευματικών κυκλωμάτων, αστοχίες στις µηχανές έλξης, κλπ). Αυτό, όπως αναφέρει, είχε ως αποτέλεσμα την εμφάνιση σημαντικών καθυστερήσεων λόγω της ανάγκης αντικατάστασης του προβληματικού τροχαίου υλικού.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνει ότι «η πολυδιάσπαση του σιδηροδρομικού έργου, που πραγματοποιήθηκε κατά την περίοδο 2006-2010 από τις προηγούμενες κυβερνήσεις και οδήγησε στη δημιουργία επιμέρους εταιριών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥ, ΓΑΙΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ) που ανέλαβαν τμήματα του σιδηροδρομικού αντικειμένου, σήμερα δείχνει ότι έχει φτάσει στα όρια της». «Τα αποτελέσματα της διάσπασης αυτής» οδήγησαν σύμφωνα με την εταιρεία «σε µείωση των διαθέσιμων πόρων για συντήρηση της σιδηροδρομικής υποδοµής και του τροχαίου υλικού, καθώς και στην αποµείωση  των διαθέσιµων εξειδικευμένων ανθρώπινων πόρων στο σύνολο των επιμέρους σιδηροδρομικών λειτουργιών».

Όπως υποστηρίζει επίσης η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, «µετά την εφαρμογή του Ν.3891/2010 σημαντικό τμήμα του διαθέσιμου προσωπικού αποχώρησε µε συνταξιοδότηση ή µετατάχθηκε σε άλλες υπηρεσίες» με αποτέλεσμα την «ελλιπή στελέχωση σε κρίσιμες ειδικότητες που σχετίζονται µε τη συντήρηση της υποδοµής και του τροχαίου υλικού, τη λειτουργία της κυκλοφορίας, καθώς και των υποδοµών εξυπηρέτησης των επιβατών».

Η εταιρεία υπογραμμίζει παράλληλα ότι «μετά την εφαρμογή του σχεδίου αναδιάρθρωσης του σιδηροδρόμου οι διαθέσιμοι δημόσιοι πόροι για τη συντήρηση και τη λειτουργία του σιδηροδρόμου έχουν περιοριστεί, µε αποτέλεσμα να είναι απαραίτητοι οι πόροι που εισφέρει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ ως τέλη πρόσβασης (για τη χρήση της υποδοµής στον ΟΣΕ), ως δαπάνες ενοικίασης του τροχαίου υλικού στη ΓΑΙΟΣΕ και ως δαπάνες συντήρησης στην ΕΕΣΤΥ».

«Η χρόνια όμως υποβάθμιση της υποδοµής και του τροχαίου υλικού λόγω µη συστηματικής ύπαρξης διαθέσιμων οικονομικών και ανθρώπινων πόρων κατά την προηγούμενη περίοδο έχει δυστυχώς παράξει µόνιµα δυσμενή µακροπρόθεσµα αποτελέσματα. Μια απτή απόδειξη της κατάστασης των πραγμάτων είναι η σημερινή. Με την επέλευση ακραίων καιρικών φαινομένων, παρά τις φιλότιμες και υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού, οι ανεπάρκειες είναι εμφανείς», σημειώνει η ανακοίνωση της εταιρείας.

Η εταιρεία τονίζει στη συνέχεια ότι «ήδη µε την αναγγελία του δελτίου έκτακτων καιρικών φαινομένων είχε ζητήσει εγγράφως από τις υπεύθυνες εταιρείες τη λήψη µέτρων για την αντιμετώπιση των πιθανών προβλημάτων και είχε εκπονήσει σχετικό σχέδιο αντιμετώπισης των σχετικών προβλημάτων», ενώ «από την αρχή της κακοκαιρίας το σύνολο του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ είναι σε επιφυλακή και οι άδειες έχουν ανασταλεί».

Δηλώνει ακόμη ότι «προτίθεται να αναλάβει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες τόσο στο εσωτερικό του σιδηροδρόμου όσο και στην πολιτική ηγεσία για την ανάληψη των απαιτούμενων ενεργειών που θα κατατείνουν στη μεσοπρόθεσμη αναβάθμιση της κατάστασης του σιδηροδρόμου συνολικά».

Τέλος ζητεί «την κατανόηση του επιβατικού κοινού για την ταλαιπωρία που θα υποστεί, χωρίς να ευθύνεται η ίδια».