Του Φάνη Ζώη
[email protected]
Την αντιπροσωπεία των κινεζικών ηλεκτρικών λεωφορείων BYD αναλαμβάνει στην Ελλάδα η εταιρεία «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», η οποία παρουσίασε για πρώτη φορά, χθες σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, τα ηλεκτρικά λεωφορεία της εταιρείας, τα οποία ενδιαφέρεται να φέρει στην Ελλάδα.
Πρόκειται για ένα 100% ηλεκτρικό λεωφορείο, 8,7 μέτρων, με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, το οποίο κινείται αθόρυβα και έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 58 επιβατών, από τους οποίους οι 22 είναι καθήμενοι. «Για πρώτη φορά είναι πραγματικότητα πλέον ένα ηλεκτρικό λεωφορείο στην Αθήνα. Με σταδιακά βήματα οφείλουμε και πρέπει να βάλουμε την ηλεκτροκίνηση κυρίως στα αστικά κέντρα των πόλεων. Είμαστε στην τελική φάση της υπογραφής της απόφασης για τα σημεία φόρτισης» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Θάνος Βούρδας.
Με αμάξωμα κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ηλεκτροκινητήρες στις πλήμνες των τροχών με ισχύ 180 (2Χ90) kW (250 ίπποι), ροπή 350 Nm άμεσα διαθέσιμη από το ξεκίνημα του λεωφορείου και με μόνο δύο ώρες χρόνο φόρτισης μπαταριών, το αστικό ηλεκτρικό BYD έχει τη δυνατότητα να καλύψει μέχρι και περίπου 200 χιλιόμετρα χωρίς επαναφόρτιση.
Όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της εταιρείας «Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ», «πρόκειται για ένα σπουδαίο τεχνικό πλεονέκτημα, καθώς το λεωφορείο, μετά από μια πλήρη φόρτιση τη νύχτα στο αμαξοστάσιο, έχει τη δυνατότητα εκτέλεσης των δρομολογίων μιας ολόκληρης βάρδιας, απαλλάσσοντας έτσι τον συγκοινωνιακό φορέα από την εγκατάσταση έξτρα φορτιστών στις αφετηρίες ή σε άλλα σημεία για την επαναφόρτιση των μπαταριών, μια υποδομή που αυξάνει σημαντικά το κόστος λειτουργίας του στόλου. Το αναγεννητικό σύστημα των φρένων μετατρέπει ένα μέρος της κινητικής ενέργειας σε ηλεκτρική, την οποία αποθηκεύει στις μπαταρίες, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση της ακτίνας λειτουργίας του λεωφορείου».
«Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πολύ πιο επικερδή από τα υπόλοιπα, καθώς η συντήρησή τους είναι πιο φθηνή και πιο χαμηλή από τη συντήρηση της μηχανής καύσης και επιπλέον το κόστος του ηλεκτρισμού και των επαναφορτίσεων είναι πολύ πιο χαμηλό από το κόστος του πετρελαίου» επισήμανε ο αντιπρόεδρος της BYD Europe, Χαβιέρ Κόντιτζοχ. Ωστόσο, όπως αναφέρθηκε, το κόστος του ηλεκτρικού λεωφορείου είναι 2,5 φορές ακριβότερο από ένα πετρελαιοκίνητο.
Η BYD δραστηριοποιήθηκε στην Ευρώπη επενδύοντας εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στην ανέγερση τριών εργοστασίων, πέραν των τριάντα που, ήδη, λειτουργούν στην Ασία και την Αμερική. Μέχρι στιγμής έχει 50.000 παραδόσεις BYD ηλεκτρικών λεωφορείων σε όλο τον κόσμο. Αιχμή του δόρατος η τεχνογνωσία της στην κατασκευή μπαταριών σιδήρου-φωσφορικού (iron – phosphate), οι οποίες αυξάνουν την ακτίνα λειτουργίας του οχήματος, ενώ οι ίδιες έχουν μεγάλη διάρκεια ζωής.