Skip to main content

Θαλάσσιες δοκιμές για το πιο προηγμένο αεροπλανοφόρο του κόσμου, το USS Gerald R. Ford

Ένα από τα μεγαλύτερα και πιο προηγμένα πολεμικά πλοία του κόσμου, το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο (supercarrier) του ναυτικού των ΗΠΑ, USS Gerald R. Ford (CVN 78), άρχισε το πρώτο σετ θαλάσσιων δοκιμών του, γνωστό ως BST (Builder’s Sea Trials).

Οι συγκεκριμένες δοκιμές παρέχουν την ευκαιρία να δοκιμαστούν συστήματα και διάφορα τμήματα του εξοπλισμού του αεροπλανοφόρου στη θάλασσα για πρώτη φορά. Στο πλαίσιο των δοκιμών θα συνεργάζονται ναύτες του πλοίου, προσωπικό του ναυπηγείου Huntingon Ingalls Industries – Newport News Shipbuilding και προσωπικό από την αρμόδια ειδική υπηρεσία του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ για θέματα ναυπήγησης και νέων συστημάτων.

Πρόκειται για την πρώτη νέα κλάση αεροπλανοφόρου από το USS Nimitz (CVN 68). Όπως υποστηρίζεται στην ιστοσελίδα του αεροπλανοφόρου στο Ίντερνετ, οι ναυπηγοί αξιοποιούν κάθε πλευρά του σκάφους, κάτι που θα έχει αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 4 δισ. δολαρίων για το πολεμικό ναυτικό μέσα διάστημα πεντηκονταετίας.

Το σκάφος φέρει δύο αντιδραστήρες νέας τεχνολογίας και έχει 250% μεγαλύτερη χωρητικότητα ηλεκτρισμού σε σχέση με προηγούμενα αεροπλανοφόρα. Παράλληλα, ενσωματώνει νέες τεχνολογίες που θα επιτρέπουν την απονήωση αεροσκαφών και τη φόρτωση όπλων ταχύτερα από ποτέ άλλοτε.

Η ναυπήγηση του 100.000 τόνων πολεμικού πλοίου άρχισε το 2009. Όταν τεθεί σε ενεργό υπηρεσία, θα έχει πλήρωμα 4.600 ατόμων και θα φέρει αεροπορική δύναμη 70 αεροσκαφών, που θα επικεντρώνεται στο F-35C Lightning II της Lockheed Martin.

Όπως σημειώνεται σε δημοσίευμα του Associated Press, το κόστους 12,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων αεροπλανοφόρο σάλπαρε από τα ναυπηγεία μετά από καθυστέρηση ενός έτους και αυξημένα κόστη: Κανονικά το αεροπλανοφόρο ήταν να ολοκληρωθεί τον Σεπτέμβριο του 2015, με το κόστος να ανέρχεται στα 10,5 δισ. δολάρια- ωστόσο υπήρξαν προβλήματα με τα συστήματα και την τεχνολογία του, περιλαμβανομένου του εξοπλισμού για την προσνήωση αεροσκαφών και την παραγωγή ενέργειας.

Μετά τις συγκεκριμένες δοκιμές, το πλοίο θα επιστρέψει στη Βιρτζίνια πριν σαλπάρει ξανά για τις «δοκιμές αποδοχής» (acceptance trials) που θα πραγματοποιηθούν από επιθεωρητές του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού.