Ο Αντρέας Λούπιτς, συγκυβερνήτης του Airbus A320 της γερμανικής εταιρείας Germanwings ο οποίος, σύμφωνα με τους εισαγγελείς, φαίνεται να έριξε το αεροπλάνο που εκτελούσε την πτήση 4U9525 στις Γαλλικές Άλπεις, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους και οι 150 επιβαίνοντες, περιγράφεται από τους γνωστούς του ως «φυσιολογικός άνθρωπος» και «συμπαθητικός νεαρός».
«Ήταν ένας εντελώς φυσιολογικός τύπος», δήλωσε ο Κλάους Ράντκε, ιδιοκτήτης της τοπικής αερολέσχης απ’ όπου ο Λούπιτς πήρε το πρώτο του δίπλωμα πριν πολλά χρόνια και επέστρεψε το φθινόπωρο για να κάνει ανανεωτική εκπαίδευση.
«Μπόρεσα να τον γνωρίσω, ή μάλλον θα έπρεπε να πω να τον ξαναγνωρίσω, ήταν ένας πολύ συμπαθητικός, ευχάριστος και ευγενικός νεαρός», πρόσθεσε ο κ. Ράντκε.
Στη μικρή πόλη Μονταμπάουρ στο κρατίδιο Ρηνανίας-Παλατινάτου στη δυτική Γερμανία, πολλοί από τους 12.000 κατοίκους της σοκαρίστηκαν όταν έμαθαν ότι οι Γάλλοι εισαγγελείς υποπτεύονται πως ο Λούπιτς έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο.
Οι γερμανικές αρχές δεν μπορούν να εξηγήσουν γιατί ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους της Germanwings είχε μείνει μόνος του στο πιλοτήριο του Airbus χωρίς τον πιλότο και για ποιο λόγο αποφάσισε να ρίξει το αεροπλάνο.
Ο 28χρονος Λούπιτς δεν είχε καμιά γνωστή σχέση με τρομοκρατικές οργανώσεις, δήλωσε ο Γερμανός υπουργός Εσωτερικών Τόμας ντε Μεζιέρ.
Ο νεαρός ήταν κοινωνικός, έτρεχε σε ημιμαραθώνιους, ενδιαφερόταν για τη μουσική και πήγαινε σε κλαμπ, σύμφωνα με τη σελίδα του στο Facebook.
«Έχω μείνει άφωνος. Δεν έχω καμία εξήγηση γι’ αυτό. Γνωρίζοντας τον Αντρέας, αυτό είναι απλώς αδιανόητο για εμένα», είπε ο Πέτερ Ρίκερ, παλιό μέλος της αερολέσχης, που γνώριζε καλά τον Λούπιτς.
«Ο Αντρέας ήταν ένας πολύ συμπαθητικός νεαρός που έλαβε εδώ την εκπαίδευσή του κι ήταν μέλος της λέσχης», πρόσθεσε ο κ. Ρίκερ. «Είχε πολλή πλάκα, αν και ίσως μερικές φορές ήταν κάπως ήσυχος. Ήταν ένα αγόρι όπως πολλά άλλα», συνέχισε.
«Είχε πολλούς φίλους. Δεν ήταν μοναχικός», υπογράμμισε ο κ. Ρίκερ.
Κοντά στο μικρό, άσπρο σπίτι στο Μονταμπάουρ όπου ζούσε ο Λούπιτς και το οποίο η αστυνομία πλέον φρουρεί, ο γείτονάς του, Χανς Γιούργκεν Κράουζε, δήλωσε ότι «σοκαρίστηκε πολύ» από τα νέα.
Ο Άρμιν Πλάις, διευθυντής του λυκείου Μονς-Τάμπορ Γκιμνάζιουμ απ’ όπου αποφοίτησε ο Λούπιτς το 2007 είπε: «Είμαι τόσο σοκαρισμένος και έκπληκτος όσο εσείς».
Η Germanwings μέχρι στιγμής έχει δώσει πολύ λίγα βιογραφικά στοιχεία για τον συγκυβερνήτη του Airbus, ο οποίος είχε μόνο 630 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του, σε αντίθεση με τον πιλότο ο οποίος είχε καταγράψει περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης, κυρίως σε Airbus και εργαζόταν για τον όμιλο Lufthansa επί 10 χρόνια.
Ο Λούπιτς εκπαιδεύτηκε στην ακαδημία πιλότων της Lufthansa στη Βρέμη, η οποία αρνήθηκε να μιλήσει για αυτόν.
Προς το παρόν δεν έχουν δοθεί επισήμως στη δημοσιότητα τα στοιχεία του άλλου πιλότου του Airbus A320. Σύμφωνα με την εφημερίδα Bild, ονομάζεται Πάτρικ Σ. και ήταν πατέρας δύο παιδιών.
Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το ιδιωτικό τηλεοπτικό δίκτυο RTL από το Μονταμπάουρ –τον τόπο καταγωγής του–, μια παλιά του συμμαθήτριά του δήλωσε ότι πριν από έξι χρόνια της είχε εκμυστηρευθεί ότι έπασχε από υπερκόπωση και κάποιας μορφής κατάθλιψη.
Η ίδια ωστόσο δήλωσε ότι τον συνάντησε πριν από τα Χριστούγεννα και της έδωσε την εντύπωση ενός «απολύτως υγιούς νέου».
Ένωση πιλότων cockpit: Δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε
Ανοιχτό το ενδεχόμενο η συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings να μην οφείλεται σε αυτοκτονία του συγκυβερνήτη, άφησε η Ένωση Πιλότων Cockpit, κάνοντας λόγο και για άλλα πιθανά σενάρια.
«Το γεγονός ότι κάτι τέτοιο είναι δυνατό, δεν μπορούσαμε ως τώρα να το φανταστούμε», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γιεργκ Χάντβεργκ και πρόσθεσε ότι στην ιστορία της αεροπλοΐας έχουν υπάρξει κι άλλα κρούσματα αυτοκτονιών.
«Πρέπει να περιμένουμε το τελικό πόρισμα. Βεβαίως αρκετά συνηγορούν υπέρ του σεναρίου ότι μπορεί να πρόκειται για έναν άνθρωπο ψυχικά άρρωστο», συνέχισε, αλλά προειδοποίησε να μην χαρακτηριστεί η συντριβή πρόωρα αυτοκτονία.
«Στα νέα στοιχεία των ερευνητών αυτό είναι μόνο ένα ενδιάμεσο πόρισμα. Πολλά ερωτήματα είναι ακόμη ανοιχτά. Από τη δική μας σκοπιά, είναι πιθανά και άλλα σενάρια», τόνισε.
Στο μεταξύ ο κανονισμός λειτουργίας των πιλοτηρίων μπαίνει πλέον στο μικροσκόπιο. Μετά τις αεροπορικές εταιρίες που ανακοινώνουν ότι στο εξής δεν θα μπορεί να μείνει ένα άτομο μόνο στο κόκπιτ, ο αντιπρόεδρος της Κ.Ο. Χριστιανοδημοκρατών/Χριστιανοκοινωνιστών (CDU/CSU) Άρνολντ Βάατζ ζήτησε από όλες τις αεροπορικές εταιρείες να καταστήσουν αυστηρότερους οικειοθελώς τους κανόνες του πιλοτηρίου.
«Τάσσομαι υπέρ του να πρέπει πάντα ένα άτομο από το πλήρωμα καμπίνας να βρίσκεται στο κόκπιτ όταν το εγκαταλείπει είτε ο κυβερνήτης είτε ο συγκυβερνήτης», δήλωσε ο Βάατζ στην Rheinische Post.
«Ο αυτόματος πιλότος ρυθμίστηκε για να κατέβει από τα 38.000 στα 100 πόδια»
Το σύστημα αυτόματου πιλότου του Airbus A320 της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας Germanwings που συνετρίβη την Τρίτη στις γαλλικές Άλπεις είχε ρυθμιστεί προκειμένου το επιβατικό αεροσκάφους να πραγματοποιήσει κάθοδο στα 100 πόδια, το χαμηλότερο δυνατό ύψους, πριν από τη μοιραία συντριβή του, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιοποίησε η υπηρεσία παρακολούθησης των αερομεταφορών FlightRadar24.
Γάλλοι εισαγγελείς υποστηρίζουν ότι ο 28χρονος συγκυβερνήτης του αεροσκάφους Αντρέας Λούμπιτς κλειδώθηκε στο πιλοτήριο του Airbus και ρύθμισε τον αυτόματο πιλότο του Airbus ώστε αυτό να αρχίσει καθοδική πορεία 3.000 ποδών ανά λεπτό, από τα 38.000 πόδια.
Η διαδικτυακή υπηρεσία FlightRadar24 ανακοίνωσε ότι βάσει των δεδομένων παρακολούθησης που αναλύθηκαν, προκύπτει το συμπέρασμα ότι κάποιος παρενέβη στο σύστημα του αεροσκάφους και μετέβαλε το ύψος δίνοντάς του στην ελάχιστη δυνατή ρύθμιση, δηλαδή τα 100 πόδια. Το αεροσκάφος συνετρίβη σε υψόμετρο 6.000 ποδών.
«Μεταξύ 09:30:52 και 09:30:55 μπορείτε να δείτε ότι η ρύθμιση του αυτόματου πιλότου άλλαξε χειροκίνητα από τα 38.000 πόδια στα 100 πόδια και 9 δευτερόλεπτα αργότερα το αεροσκάφος άρχισε την καθοδική του πορεία, πιθανόν με τη ρύθμιση “ανοικτής κατάβασης” του αυτόματου πιλότου», μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Reuters επικαλούμενο σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που απέστειλε ο Φρέντρικ Λίνταλ, διευθύνων σύμβουλος της υπηρεσίας παρακολούθησης.
Η υπηρεσία διευκρίνισε ότι απέστειλε τα δεδομένα σε Γάλλους ερευνητές κατόπιν αιτήματός τους.