Skip to main content

«Ο ένας πιλότος φαίνεται να οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή»

Ο ένας εκ των δύο πιλότων του αεροσκάφους της Germanwings φαίνεται να οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή, δήλωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπρις Ρομπέν, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τις έρευνες.

Πρόκειται για τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους το οποίο συνετρίβη στη νότια Γαλλία την Τρίτη το πρωί, ενώ εκτελούσε την πτήση 4U9525 από τη Βαρκελώνη προς το Ντίσελντορφ. Το όνομά του ήταν Αντρέας Λούμπιτς.

Οι επιβάτες φέρονται, σύμφωνα με τα στοιχεία, να είχαν πλήρη συνείδηση της πτώσης, καθώς υπάρχουν καταγεγραμμένες κραυγές τους λίγο πριν τη συντριβή του Airbus.

Τα στοιχεία υποδεικνύουν ότι τις αισθήσεις του μέχρι το τέλος είχε και ο συγκυβερνήτης, ο οποίος είχε τον έλεγχο του αεροσκάφους τις τελευταίες στιγμές πριν την πρόσκρουση.

Πρόκειται για Γερμανό πολίτη, ο οποίος διατήρησε μόνος τον έλεγχο του Airbus A320, καθώς ο κυβερνήτης εγκατέλειψε το πιλοτήριο και, όταν επέστρεψε, βρήκε την πόρτα κλειδωμένη.

Ο συγκυβερνήτης πάτησε τότε συγκεκριμένο κουμπί χειρισμού, το οποίο οδήγησε το αεροσκάφος στη μοιραία πτώση, σημείωσε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας, σε συνέντευξη Τύπου η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από την τηλεόραση.

Ο Λούμπιτς ήταν 28 ετών και, σύμφωνα με τον Γάλλο δικαστικό λειτουργό, δεν είχε «τρομοκρατικό προφίλ».

Η υπόθεση δεν θεωρείται μέχρι στιγμής τρομοκρατικού χαρακτήρα ενέργεια, καθώς δεν υπάρχουν σχετικά στοιχεία, πρόσθεσε ο εισαγγελέας.

Σε ερώτηση εάν μπορεί η πράξη του συγκυβερνήτη να χαρακτηριστεί αυτοκτονία, ο Γάλλος αξιωματούχος δήλωσε ότι «οι άνθρωποι οι οποίοι αυτοκτονούν το κάνουν συνήθως μόνοι τους. Εγώ δεν αποκαλώ αυτό που συνέβη αυτοκτονία».

«Εύθυμη συνομιλία»

Στη διάρκεια των 20 πρώτων λεπτών της πτήσης, ακούει κανείς «μια ευγενική, ακόμη και εύθυμη συνομιλία» ανάμεσα στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη. Μετά ο συγκυβερνήτης ακούγεται να απαντάει «λακωνικά» στον κυβερνήτη, αφηγήθηκε ο εισαγγελέας, με βάση τις ηχογραφήσεις.

Ο κυβερνήτης ζητάει στη συνέχεια από τον συγκυβερνήτη να πάρει το πηδάλιο και ακούγεται ο θόρυβος μιας θέσης που τραβιέται προς τα πίσω. Μετά την έξοδο του κυβερνήτη από το πιλοτήριο, ο συγκυβερνήτης «βρισκόταν μόνος του στο πηδάλιο» μέσα στο πιλοτήριο μέχρι τη στιγμή της συντριβής, διευκρίνισε ο κ. Ρομπέν.

«Αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα της καμπίνας στον κυβερνήτη», συνέχισε ο εισαγγελέας.

«Δεν είχε κανένα λόγο να εμποδίσει τον κυβερνήτη να επιστρέψει στο πιλοτήριο», επέμεινε ο κ. Ρομπέν, σύμφωνα με τον οποίο «ακούγονται πολλές εκκλήσεις του κυβερνήτη που ζητάει να μπει στο πιλοτήριο, αλλά καμιά απάντηση από την πλευρά του συγκυβερνήτη».

Μόνος μέσα στο πιλοτήριο, ο συγκυβερνήτης «πάτησε το κουμπί που οδήγησε στην απώλεια ύψους για ένα λόγο τον οποίο αγνοούμε πλήρως, αλλά ο οποίος μπορεί να αναλυθεί ως βούληση να καταστρέψει αυτό το αεροπλάνο», διευκρίνισε ο εισαγγελέας.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι ο συγκυβερνήτης «ήταν ικανός να πιλοτάρει το αεροπλάνο. Εργαζόταν μόνο μερικούς μήνες και είχε μια εκατοστή ώρες σ’ αυτό το αεροσκάφος». Εκπρόσωπος της Germanwings έχει επιβεβαιώσει ότι ο κυβερνήτης είχε πάνω από 6.000 ώρες πτήσης, ενώ ο συγκυβερνήτης είχε μόνον 630 ώρες και εργαζόταν στην εταιρεία από το Σεπτέμβριο του 2013.

Ο Γάλλος εισαγγελέας δήλωσε τέλος ότι ο θάνατος των 150 επιβαινόντων της πτήσης, στην πλειονότητά τους Γερμανών και Ισπανών, υπήρξε «ακαριαίος. Δεν ακούμε κραυγές παρά στο τέλος, στα εντελώς τελευταία λεπτά».