Skip to main content

Γ. Γραμματίδης στη «Ν»: Τα 12 βήματα του «οδικού χάρτη» για την ανάταξη των σιδηροδρόμων

Ο κ. Γραμματίδης, μιλώντας στο Naftemporiki TV, ξεκαθάρισε ότι «θα μπορούσαν να γίνουν» όλα όσα προτείνει και με τον σιδηρόδρομο σε λειτουργία

Στα μέτρα τα οποία πρέπει να παρθούν προκειμένου να λειτουργήσει με ασφάλεια το σιδηροδρομικό δίκτυο, μίλησε ο τέως πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, στο πλαίσιο συνέντευξής του στην τηλεόραση της Ναυτεμπορικής και την εκπομπή On Politics, με τον Φίλιππο Φιλιππακόπουλο.

Σχετικά με την πρότασή του προς τον πρωθυπουργό για κλείσιμο των σιδηροδρόμων μέχρι την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων εργασιών, ο κ. Γραμματίδης διευκρίνισε ότι η επιστολή αυτή των 12 σημείων στάλθηκε «τον Οκτώβριο του 2024», να κλείσει ο σιδηρόδρομος μέχρι τον Οκτώβριο του 2026. «Στην πραγματικότητα τι να γίνει; Να αποκατασταθεί η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση στο 20%, δηλαδή να πάμε στο 100%. Το 20% είναι αποτέλεσμα της καταστροφικής θεομηνίας του Daniel που είχαμε στη Θεσσαλία, όπου επλήγη κατά βάση το κομμάτι μεταξύ Δομοκού και Μεζούρλου έξω από τη Λάρισα», πρόσθεσε.

Επιπλέον, ο κ. Γραμματίδης σημείωσε πως «δεν ανέμενα ότι έπρεπε να υπάρχει μια απάντηση. Βλέπω ότι η κυβέρνηση ήδη με την εξαγγελία του Πρωθυπουργού παίρνει κάποια άμεσα μέτρα τώρα. Δεν είναι αργά αλλά είναι πολύ μικρό το χρονικό διάστημα των 2 ετών πλέον. Και επειδή είναι πολύ μικρό για τέτοιου είδους τεχνικά έργα και που δε σημαίνει μόνον ότι αποκαθιστούμε τις σιδηροτροχές, επισκευάζουμε το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, πρέπει μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα να λειτουργήσει σε αυτό τον άξονα του ETCS και του GSM-R τα οποία είναι πολύ σημαντικά συστήματα, γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο και πρότεινα αυτά τα 12 μέτρα που είναι απολύτως απαραίτητα για να προλάβουμε τους χρόνους, διαφορετικά δεν θα τους προλάβουμε».

Μάλιστα, ξεκαθάρισε ότι «θα μπορούσαν να γίνουν» όλα τα παραπάνω και με τον σιδηρόδρομο σε λειτουργία.

Για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου

Ερωτηθείς αν υπάρχουν ζητήματα ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ο κ. Γραμματίδης απάντησε πως «έχουμε τις αφύλακτες σιδηροδρομικές ισόπεδες διαβάσεις Βορείου Ελλάδος, είναι 95 περίπου, είναι μια πληγή ατυχημάτων. Υπάρχει ένας κίνδυνος εκεί, δεν μπορεί να μιλήσει κανείς για απόλυτη ασφάλεια», υπογραμμίζοντας ότι «το θέμα της ασφάλειας δεν εξαρτάται μόνο από τον σιδηρόδρομο. Εξαρτάται και από τα επιβατικά αυτοκίνητα τα οποία χωρίς να το σκέφτονται και θα έλεγα με παράλογη συμπεριφορά προσπαθούν να περάσουν τη λάθος στιγμή».