Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, και μέσα στο 2025, θα δοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα -Πύργος, σύμφωνα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα.
Μάλιστα, σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων – Μακεδονικό Πρακτορείο, ο κ. Σταϊκούρα ανέφερε ότι η πρόοδος των έργων έχει ξεπεράσει σήμερα το 70%.
Ειδικότερα:
- Τα 65 χλμ., που αφορούν στο οδικό τμήμα Πύργος – Αλισσός, προβλέπεται να ολοκληρωθούν στις 31 Ιουλίου 2025 και να αποδοθούν άμεσα σε χρήση και λειτουργία.
- Το υπολειπόμενο οδικό τμήμα Αλισσός – Μιντιλόγλι, μήκους 10 χλμ., προβλέπεται να ολοκληρωθεί στις 30 Νοεμβρίου 2025.
Όπως τόνισε ο κ Σταϊκούρας, με την ολοκλήρωση του συνολικού έργου θα βελτιωθούν ουσιαστικά οι κυκλοφοριακές συνθήκες και η προσβασιμότητα στους οικισμούς της ευρύτερης περιοχής των Νομών Ηλείας και Αχαΐας, ενισχύοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας και μειώνοντας τις χρονοαποστάσεις.
Περαιτέρω, ο εν λόγω οδικός άξονας θα έχει σημαντικό αναπτυξιακό πρόσημο για ολόκληρη την Δυτική Ελλάδα, συμβάλλοντας στην τουριστική ανάπτυξη και βελτιώνοντας τις κοινωνικοοικονομικές συνθήκες.
Επισημαίνεται ότι με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θα υλοποιηθούν πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες στον αυτοκινητόδρομο, εντός των ορίων του έργου Παραχώρησης, οι οποίες περιλαμβάνουν επέκταση και ασφαλτόστρωση παράπλευρου οδικού δικτύου και διαμορφώσεις κόμβων. Εκτός του ορίου του Έργου Παραχώρησης, θα υλοποιηθούν – μεταξύ άλλων – και αντιπλημμυρικά έργα που εκτείνονται κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος.
Αναζητείται χρηματοδότηση για τον οδικό άξονα Πύργος-Τσακώνα
Ο κ . Σταϊκούρας ανακοίνωσε επίσης ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ανεύρεσης χρηματοδότησης για τον οδικό άξονα Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, ενώ θα ζητηθεί από την Παραχωρησιούχο εταιρεία η υποβολή προτάσεων για την επέκταση κατασκευής του, συνεκτιμώντας τους όρους, την εφικτότητα οικονομικής διαχείρισης και τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Με τον τρόπο αυτό, σημειώνει ο Υπουργός, τίθενται οι βάσεις για να κλείσει ο δακτύλιος των αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου, της Ολυμπίας Οδού και του Μορέα, ένα εθνικό όραμα την υλοποίηση του οποίου ξεκίνησαν οι κυβερνήσεις της Νέας Δημοκρατίας με τις συμβάσεις παραχώρησης και σήμερα παίρνει σάρκα και οστά.