Skip to main content

Τέμπη – ΑΝΤ1: Πώς εξηγούν τα πορίσματα το «πύρινο μανιτάρι» της σύγκρουσης

(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Εν αναμονή των πορισμάτων για το δυστύχημα των Τεμπών

Στο φως της δημοσιότητας έρχονται νέες πληροφορίες αναφορικά με το περιεχόμενο των δυο πορισμάτων, την έκθεση του Μετσόβιου Πολυτεχνείου που θα παραλάβει η Εισαγγελία της Λάρισας και τα συμπεράσματα των δυο ξένων πραγματογνωμόνων που θα δοθούν στην κυβέρνηση, για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα μετέδωσε το κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1, η έκθεση του καθηγητή Δημήτρη Καρώνη από την Σχολή Χημικών Μηχανικών του ΕΜΠ είναι έτοιμη από το τέλος της προηγούμενης χρονιάς, σύμφωνα με την οποία τα έλαια σιλικόνης που είχαν οι μετασχηματιστές των δύο μηχανών έπαιξαν δευτερογενώς ρόλο στην ανάπτυξη της φωτιάς. Δηλαδή υπήρχε ένας άλλος λόγος για την εκδήλωση του «πύρινου μανιταριού».

Σχετικά με το ερώτημα ποιος ήταν αυτός ο λόγος της ανάπτυξης της φωτιάς, εκκρεμούν απαντήσεις που θα δοθούν σύντομα από το πόρισμα.

Πρόταση για αναστολή λειτουργίας του ΟΣΕ εξετάζουν οι ευρωπαίοι ερευνητές

Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι και σύνταξη του ποιρίσματος δύο υπαλλήλων των ευρωπαϊκών θεσμών, ενός Ιταλού και ενός Βέλγου. Αμφότεροι έχουν πάρει πάνω από 70 συνεντεύξεις από όλους τους εμπλεκόμενους, έχουν μεγάλη εμπειρία στη διερεύνηση σιδηροδρομικών ατυχημάτων και στις προτάσεις τους, σύμφωνα με την ίδια πηγή, θα εξετάσουν όλα τα ενδεχόμενα, ακόμα και το να σταματήσει το επιβατικό έργο των σιδηροδρόμων.

Τι είχε πει ο πρώην πρόεδρος του ΟΣΕ

Σημειώνεται ότι την συγκεκριμένη πρόταση, δηλαδή για αναστολή λειτουργίας των σιδηροδρόμων για το επιβατικό κοινό, είχε θίξει προς την κυβέρνηση ο Γιάννος Γραμματίδης ο οποίος παραιτήθηκε από πρόεδρος του ΟΣΕ στο τέλος του 2024, ζητώντας να σταματήσει το επιβατικό έργο του ΟΣΕ για ένα διάστημα με εξαίρεση τον προαστιακό.

Η κυβέρνηση επικαλείται τρεις λόγους που απορρίπτει τη συγκεκριμένη πρόταση, θεωρώντας την ως ανεφάρμοστη:

1)Θεωρεί πως έχει βελτιωθεί η ασφάλεια των σιδηροδρομικών μεταφορών μετά το δυστύχημα – Τον Δεκέμβριο μετά τις γιορτές μεταφέρθηκαν 60.000 άνθρωποι με τα τρένα

2)Θα πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις στους Ιταλούς, γιατί υπάρχει μια σύμβαση

3)Το ζήτημα των εργαζόμενων.