Skip to main content

Υπεύθυνη δήλωση – Εξουσιοδότηση μέσω Gov.gr: Απλοποιείται η διαδικασία

Προσυμπληρωμένα τα προσωπικά στοιχεία

Απλουστεύονται περαιτέρω οι ψηφιακές διαδικασίες για έκδοση Υπεύθυνης Δήλωσης και Εξουσιοδότησης μέσω του gov.gr.

Πλέον, τα προσωπικά στοιχεία των πολιτών θα είναι προσυμπληρωμένα, με τους χρήστες της υπηρεσίας να εξοικονομούν χρόνο, ενώ παράλληλα ελαχιστοποιούνται τυχόν λάθη.

Ποια στοιχεία συμπληρώνονται αυτόματα

Πιο συγκεκριμένα, στη νέα έκδοση της Υπεύθυνης Δήλωσης, όπως και της Εξουσιοδότησης, προστίθενται αυτόματα το όνομα και επώνυμο πατέρα, το όνομα και επώνυμο μητέρας, ο τόπος γέννησης, ο αριθμός ταυτοποιητικού εγγράφου, στοιχεία που αντλούνται από το Φορολογικό Μητρώο, καθώς και ο τόπος κατοικίας και η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), στοιχεία που αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας, emep.gov.gr.

Στη σχετική ανακοίνωσή του, το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης υπενθυμίζει ότι μέχρι σήμερα τα προσυμπληρωμένα στοιχεία ήταν: το ονοματεπώνυμο, η ημερομηνία γέννησης, ο Αριθμός Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ) και ο αριθμός κινητού τηλεφώνου.

Για τη διευκόλυνση των πολιτών, παρέχεται η δυνατότητα επεξεργασίας των προαναφερόμενων στοιχείων στην ψηφιακή φόρμα, ώστε να διορθώσουν τυχόν ανακρίβειες.

27 εκατ. Υπεύθυνες Δηλώσεις και 6,6 εκατομμύρια Εξουσιοδοτήσεις μέχρι σήμερα

Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για δύο από τις δημοφιλέστερες υπηρεσίες του gov.gr και μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί περισσότερες από 27 εκατομμύρια Υπεύθυνες Δηλώσεις και 6,6 εκατομμύρια Εξουσιοδοτήσεις.

Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη της υπηρεσίας έγινε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ – GRNET) του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.