Το 2023, ο αριθμός των ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ αυξήθηκε σε 841 νεκρούς, έναντι 803 το 2022, όπως δείχνουν στοιχεία της Eurostat.
Το 2023 ήταν το δεύτερο έτος με αυξημένο αριθμό νεκρών στις σιδηροδρομικές μεταφορές, μετά από μια πτωτική τάση από το 2010 έως το 2021, όταν ο αριθμός μειώθηκε κατά περίπου 45%. Από το 2019 έως το 2021, οι μειώσεις των σιδηροδρομικών ατυχημάτων, των νεκρών και των σοβαρά τραυματιών συνέπεσαν με την απότομη μείωση των επιβατικών σιδηροδρομικών μεταφορών λόγω της πανδημίας Covid-19.
Περισσότερα από τα μισά θανατηφόρα ατυχήματα του 2023 αφορούσαν μη εξουσιοδοτημένα άτομα στις γραμμές (58%), ενώ η δεύτερη μεγαλύτερη ομάδα αφορούσε χρήστες ισόπεδων διαβάσεων (27%).
Οι πληροφορίες αυτές προέρχονται από τα στοιχεία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων που δημοσίευσε σήμερα η Eurostat.
Μεγάλες διαφορές μεταξύ των χωρών της ΕΕ
Σύμφωνα με την έκθεση 2024 του ERA για την ασφάλεια και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρόμων, τα ποσοστά σημαντικών ατυχημάτων, θανάτων και θανάτων και σταθμισμένων σοβαρών τραυματισμών (FWSI) ανά εκατομμύριο σιδηροδρομικά χιλιόμετρα έχουν μειωθεί σημαντικά από το 2010. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των χωρών της ΕΕ.
Το 2023, ποσοστό 2,5 ανθρώπων έχασαν τη ζωή τους ανά χίλια χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών σε σιδηροδρομικά ατυχήματα στην ΕΕ.
Τα υψηλότερα ποσοστά ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά ατυχήματα καταγράφηκαν στην Ελλάδα (22,3), τη Σλοβακία (10,2) και την Πορτογαλία (5,9). Από την άλλη πλευρά, τα χαμηλότερα ποσοστά ανθρώπων που σκοτώθηκαν σε σιδηροδρομικά ατυχήματα παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (0,6), τη Σουηδία και την Ισπανία (και οι δύο 1,0).