Μοναδικός στον κόσμο θεωρείται πως είναι ο σταθμός Βενιζέλου του μετρό Θεσσαλονίκης, τα αποκαλυπτήρια του οποίο θα γίνουν σήμερα, Παρασκευή, το απόγευμα, παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.
Αύριο, Σάββατο, το μετρό Θεσσαλονίκης τίθεται σε λειτουργία, ανοίγοντας τις πόρτες του για το επιβατικό κοινό.
Η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, η οποία θα ξεναγήσει την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Πρωθυπουργό, έχει χαρακτηρίσει τον σταθμό Βενιζέλου ως τον καλύτερο σταθμό Μετρό στον κόσμο, διότι συνδυάζει και τη λειτουργία ενός μοναδικού Μουσείου με τις αρχαιότητες, που έφεραν στο φως οι ανασκαφές, ανάμεσα τους και όσες απομακρύνθηκαν προσωρινά, λόγω της κατασκευής του έργου, και επανατοποθετήθηκαν στις ίδιες θέσεις. Συνολικά σε όλη τη διάρκεια των εργασιών κατασκευής του Μετρό ήρθαν στο φως περισσότερα από 300.000 αρχαιολογικά ευρήματα.
«Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ο καλύτερος σταθμός μετρό στον κόσμο»
Μιλώντας στην ΕΡΤ τις προηγούμενες ημέρες, η κ. Μενδώνη επεσήμανε πως «ο σταθμός Βενιζέλου είναι μοναδικός στον κόσμο. Έχουμε έναν αρχαιολογικό χώρο που είναι περίπου 1.300 τ.μ. στην επιφάνειά του, που είναι ενσωματωμένος στο τεχνικό έργο. Δεν υπάρχει πουθενά αλλού στον κόσμο ένας αντίστοιχος σταθμός». «Ο σταθμός Βενιζέλου είναι ο καλύτερος σταθμός μετρό στον κόσμο» επεσήμανε.
Περισσότερες εικόνες από τον σταθμό θα δουν το φως της δημοσιότητας μετά τα αποκαλυπτήρια του, σε λίγες ώρες.
Από την πλευρά του, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης σημείωσε κατά τη σημερινή ενημέρωση των πολιτικών συντακτών ότι ο σταθμός «Βενιζέλου» αποτελεί διεθνώς, τον μεγαλύτερο αρχαιολογικό χώρο ενταγμένο σε μεγάλο τεχνικό έργο.
Κατά την κ. Μενδώνη, ήταν ένα δύσκολο τεχνικά έργο. Όπως είπε, πρόκειται για καινοτόμο έργο, δεδομένου ότι αποσπάστηκαν προσωρινά οι αρχαιότητες και τοποθετήθηκαν εκ νέου στα σημεία που βρίσκονταν. «Στο μετρό Θεσσαλονίκης έγινε η μεγαλύτερη ίσως αρχαιολογική ανασκαφή στην Ελλάδα» σημείωσε, κάνοντας λόγο για τεράστια αρχαιολογική τομή.
Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, υπογράμμισε στην ΕΡΤ τις προηγούμενες ημέρες ότι το μετρό Θεσσαλονίκης είναι πολύ ασφαλές μέσο. «Θα είναι πια ένα success story» επεσήμανε.
Το μετρό Θεσσαλονίκης: 13 σταθμοί, 9,6 χλμ. γραμμής
Σύμφωνα με όσα είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, το μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα έργο υποδομής που θα αλλάξει τον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης και θα συμβάλει στη βελτίωση του κυκλοφοριακού.
«Με τη λειτουργία του μετρό η Θεσσαλονίκη αποκτά ένα νέο μέσο μαζικής μεταφοράς σύγχρονο, γρήγορο, φθηνό και φιλικό προς το περιβάλλον. Η παράδοση του έργου στην υπηρεσία των πολιτών μετουσιώνει τις επιδιώξεις που βρίσκονται στον πυρήνα της στρατηγικής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και συνολικά της κυβέρνησης. Την ολοκλήρωση των εν εξελίξει έργων, τη δημιουργία πράσινων υποδομών και την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών, την ενίσχυση της αξιοπιστίας του πολιτικού συστήματος ως προς την έγκαιρη υλοποίηση και την αναγκαία χρηματοδότηση των έργων», τόνισε ο κ. Μαρινάκης.
Ανέφερε ότι το έργο περιλαμβάνει «13 σύγχρονους σταθμούς, 9,6 χλμ. γραμμής με δυο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 18 υπέρ-αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό, και χωρητικότητα 450 ατόμων, μέγιστη ικανότητα μεταφοράς 18.000 επιβατών/ώρα ανά κατεύθυνση, αμαξοστάσιο έκτασης 52.000 τμ., με το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας, στην Πυλαία, σύστημα αυτόματων θυρών στις αποβάθρες, σε κάθε σταθμό, που θα λειτουργεί σε συντονισμό με τους συρμούς».
Πρόσθεσε ότι «η εκτιμώμενη ημερήσια επιβατική κίνηση είναι περί τους 250.000 επιβάτες» καθώς και ότι «ανακοινώθηκε μια εξαιρετικά ελκυστική τιμολογιακή πολιτική προκειμένου να ενθαρρύνουμε τους πολίτες να χρησιμοποιήσουν το νέο μέσο, σε συνδυασμό με τα λεωφορεία, τα οποία ανανεώνονται, σε ένα ποσοστό που προσεγγίζει, ήδη, το 50%.Το αντίτιμο των εισιτηρίων στο Μετρό και τα λεωφορεία, στην αστική ζώνη, διαμορφώνεται στα 0,60 ευρώ, ενώ περιορίζονται σημαντικά τα κόστη των προϊόντων καρτών μεγαλύτερης χρονικής διάρκειας, όπως για παράδειγμα η μηνιαία κάρτα που θα στοιχίζει, μόλις, 16 ευρώ».
Όπως σημείωσε, «η Θεσσαλονίκη αναδεικνύει την πλούσια ιστορία της και ταυτόχρονα, ενισχύεται με μια σύγχρονη υποδομή που προάγει τις αρχές της βιώσιμης αστικής κινητικότητας και μετατρέπει την πόλη σε ένα πρότυπο ανάπτυξης για όλη τη χώρα».