Από την 1η Δεκεμβρίου 2024 θα τεθούν σε ισχύ οι αλλαγές που φέρνει ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που σχεδίασε ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) και αφορά σε τροποποίηση 11 λεωφορειακών γραμμών, δημιουργία μίας νέας από το Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και αλλαγές στα σημεία τερματισμού κάποιων αστικών οχημάτων.
Στόχος είναι να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης και να επιτευχθεί η καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, οι οποίοι πλέον, με τη λειτουργία του μετρό στις 30/11, θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης συνδυασμένων μεταφορών. Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης που σχεδίασε ο ΟΣΕΘ, παρουσιάστηκε σήμερα σε εκδήλωση που έγινε, παρουσία και σύσσωμης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ο νέος συγκοινωνιακός χάρτης είναι αποτέλεσμα συστηματικής προσπάθειας που έχει καταβληθεί από πολλούς, από την κοινωνία των πολιτών και από φορείς που εποπτεύει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επισήμανε στο σύντομο χαιρετισμό του ο αρμόδιος υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, προσθέτοντας ότι «θα επαναξιολογηθεί αμέσως μετά τη λειτουργία των δύο μέσω Μαζικής Μεταφοράς-λεωφορείων και μετρό-, αλλά και εντός εξαμήνου από την εφαρμογή του».
Τη θέση του ότι τα μέσα μεταφοράς της Θεσσαλονίκης έχουν εισέλθει σε νέα εποχή, διατύπωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, επισημαίνοντας στην ομιλία του ότι ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2025. Ως ένα έργο που καταρτίστηκε με σκληρή δουλειά, χαρακτήρισε το σχέδιο για τον νέο συγκοινωνιακό χάρτη Θεσσαλονίκης η γενική γραμματέας Μεταφορών, Δέσποινα Παληαρούτα.
Οι γραμμές που τροποποιούνται και οι αλλαγές
Τις βασικές αλλαγές που προωθούνται με την ισχύ του νέου συγκοινωνιακού χάρτη, παρουσίασε και ανέπτυξες ο διευθυντής συγκοινωνιακού έργου του ΟΣΕΘ, Σαμ Σαλέμ. Αυτές είναι οι εξής:
*Τροποποιούνται έντεκα λεωφορειακές γραμμές.
*Δημιουργείται μια νέα γραμμή Νέα Ελβετία – Αεροδρόμιο- Νέα Ελβετία για τη σύνδεση του αερολιμένα της πόλης με τον σταθμό μετεπιβίβασης της Ν. Ελβετίας, διερχόμενη από πολλαπλές περιοχές των δήμων Θέρμης και Πυλαίας-Χορτιάτη.
*Στον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία, προστίθεται ένα ζεύγος στάσεων προκειμένου να σταματάνε τα λεωφορεία των γραμμών Νο 4 «Καλαμαριά-Χαριλάου», Νο 66 «Χαριλάου-Θέρμη που δεν τροποποιούνται.
*Απομακρύνονται δύο Λεωφορειακές Γραμμές από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό: No 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» και Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.»
*Απομακρύνονται αρχικά δύο Λεωφορειακές Γραμμές από Τ.Σ. Αριστοτέλους (Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους», Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους)
*Απομακρύνονται επιπλέον δυο Λεωφορειακές Γραμμές από το κέντρο της Θεσσαλονίκης (Νο 20 «Μενεμένη-Ερμού», Νο 58 «Πανόραμα-Βενιζέλου»)
*Θεσπίζεται ξεκάθαρη τροφοδοτική λειτουργία των αστικών/περιαστικών/υπεραστικών λεωφορειακών γραμμών (Λεωφορειακές γραμμές που διέρχονται από σταθμούς μετεπιβίβασης Ν.Σ.Σ., σταθμό ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, ΤΣ Σταυρούπολης, Νέας Ελβετίας, Α.Σ.ΙΚΕΑ) προς το ΜΕΤΡΟ
Οι τροποποιήσεις των 11 γραμμών
*Νο 10 «Χαριλάου-Ν.Σ.Σ.» – προβλέπεται διέλευση της γραμμής από τον άξονα της οδού Τσιμισκή αντί του άξονα της οδού Εγνατία
*Νο 11 «Πυλαία-Ν.Σ.Σ.» – δημιουργείται σύνδεση της γραμμής από το Τ.Σ. Πυλαίας μέχρι το σταθμό Σιντριβάνι του ΜΕΤΡΟ και κατάργηση του τμήματος από το κέντρο της πόλης (Σιντριβάνι) μέχρι τον Ν.Σ.Σ.
*Νο 11Τ «Πυλαία-Χαριλάου» – δομείται επέκταση της διαδρομής της γραμμής μέχρι τον σταθμό της Νέας Ελβετίας (σύνδεση τερματικών σταθμών Πυλαίας, Χαριλάου και Ν. Ελβετίας)
*Νο 17 «Τριανδρία-Ν.Σ.Σ.» – συνδέεται η γραμμή με στάσεις μετρό «Πανεπιστήμιο», «Συντριβάνι», «Αγίας Σοφίας», με παράλληλη κατάργηση του τμήματος της γραμμής μέχρι τον Σιδηροδρομικό Σταθμό
*Νο 20 «Μενεμένη-Αριστοτέλους» – απομακρύνεται από τον κεντρικό χώρο του Τ.Σ. Αριστοτέλους και προβλέπεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
*Νο 21 «Εύοσμος-Αριστοτέλους» απομακρύνεται από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους και εφαρμόζεται διέλευση της γραμμής μέσω των οδών Ίωνος Δραγούμη και Βενιζέλου
*Νο 30 «Τριανδρία-Αποθήκη» (μια καίρια εγκάρσια γραμμή από βορρά προς νότο) – επεκτείνεται η διαδρομή της μέχρι την Καλαμαριά στο ύψος της οδού Χηλής (Κερασούντος), με επιστροφή μέσω οδών Τάκη Οικονομίδη-Πλούτωνος
*Νο 36 «Βούλγαρη-Ζώνη Καινοτομίας» (μια σπουδαία γραμμή εξυπηρέτησης της ΝΑ ζώνης) -δημιουργείται καίρια σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας, για κάθε δυνατότητα μετεπιβιβάσεων
*Νο 45 «ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ-ΚΤΕΛ Χαλκιδικής» – προχωρά η απευθείας σύνδεση της γραμμής με τον σταθμό της Ν. Ελβετίας και, άρα, με το μετρό
*Νο 57 «Χορτιάτης-Αριστοτέλους» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι τον Ν.Σ.Σ. με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από τον Τ.Σ. Αριστοτέλους στο κέντρο της πόλης
*Νο 58 «ΤΣ Χορτιάτη – Πανόραμα-Βενιζέλου» – σύνδεση της γραμμής από τον Τ.Σ. Χορτιάτη μέχρι το σταθμό της Ν. Ελβετίας, με ταυτόχρονη απομάκρυνση της γραμμής από το κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης (οδός Βενιζέλου). Εξετάζεται ως εναλλακτική διαδρομή η διέλευση της γραμμής από την οδό Βούλγαρη και από τις στάσεις ΜΕΤΡΟ «25ης Μαρτίου» και «Βούλγαρη».