Μετά την καθέλκυση της δεύτερης φρεγάτας τύπου Belharra «ΝΕΑΡΧΟΣ» του Πολεμικού Ναυτικού που πραγματοποιήθηκε στο ναυπηγείο της Naval Group, στο Λοριάν της Γαλλίας στις 19/9, εχθές τοποθετήθηκε ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων και συστημάτων PSIM (Panoramic Sensors and Intelligence Module).
Ο ιστός της Naval Group είναι μια ξεχωριστή μονάδα, η οποία κατασκευάζεται ανεξάρτητα από το κύτος και πολύ πριν από τις δοκιμές εν πλω.
Συνεχής επιτήρηση 360°
Με βάρος 150 τόνων και ύψος 42 μέτρα, ο ολοκληρωμένος ιστός, γνωστός ως Μονάδα Πανοραμικών Αισθητήρων και Πληροφοριών (PSIM), ενσωματώνει το Κέντρο Πληροφοριών Διοίκησης του πλοίου (CIC) με την τελευταία έκδοση του Συστήματος Διαχείρισης Μάχης SETIS (CMS), μια αίθουσα εν πλω Διοικητή για το προσωπικό διοίκησης της αποστολής κατά τη διάρκεια των επιχειρήσεων και το ένα από τα δύο κέντρα ψηφιακής επεξεργασίας δεδομένων (το άλλο βρίσκεται στην πρύμνη του κύτους).
Ο ιστός, σύμφωνα με το Naval News, διαθέτει επίσης πλειοψηφία αισθητήρων του πλοίου πάνω από την επιφάνεια παρέχοντας συνεχή επιτήρηση 360°.
Το PSIM περιλαμβάνει προηγμένα συστήματα όπως το πλήρως ψηφιακό ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών (MFR) Thales SEAFIRE 4D AESA S-band και τον αναμεταδότη/αναμεταδότη IFF E-scan Thales BLUEGATE (TSA 6000).
Και τα δύο συστήματα αναπτύσσονται για πρώτη φορά σε πλοία τόσο του γαλλικού όσο και του ελληνικού ναυτικού.
Παράδειγμα της τεχνολογίας αιχμής της φρεγάτας
Μπορεί να εκτελέσει πολλαπλές εργασίες ταυτόχρονα, όπως αναζήτηση όγκου, εεπιτήρησησε εντοπισμό στόχων, χαρτογράφηση περιβάλλοντος, έλεγχο πυρός, υποστήριξη ζεύξης για ASTER SAM. Διαθέτει εμβέλεια 300 χιλιομέτρων, ικανό να παρακολουθεί ταυτόχρονα πάνω από 800 αντικείμενα χωρίς κορεσμό και προσφέρει κάλυψη επιφάνειας μέχρι τον ορίζοντα.
Ομοίως, οι πίνακες του ανακριτή BLUEGATE IFF, που βρίσκονται πάνω από τους πίνακες SEAFIRE, αποτελούν παράδειγμα της τεχνολογίας αιχμής της φρεγάτας.
Ο ιστός φιλοξενεί επίσης δύο ραντάρ ναυσιπλοΐας και επιτήρησης των Wärtsilä και Terma, δύο ναυτικά συστήματα Safran PASEO-XLR extra μεγάλης εμβέλειας για αναγνώριση και έλεγχο πυρός, πολλαπλές κεραίες επικοινωνίας και IR του συστήματος επιτήρησης για την προστασία του εσωτερικού στρώματος, και την πλειονότητα των στοιχείων της σουίτας ηλεκτρονικού πολέμου (EW) του πλοίου από την Thales, όπως τα συστήματα ALTESSE-H C-ESM & COMINT και SENTINEL R-ESM, καθώς και τους μισούς αισθητήρες του συστήματος NLWS L-ESM της Saab.
Το PSIM εκτείνεται σε πολλά καταστρώματα.
Συγκεκριμένα, στο κατάστρωμα 5, υπάρχουν οι συστοιχίες ραντάρ SEAFIRE, στις οποίες μπορεί να έχει πρόσβαση το πλήρωμα εάν απαιτούνται εργασίες συντήρησης του συστήματος. Στο κατάστρωμα 4 βρίσκεται το κέντρο δεδομένων. Στο κατάστρωμα 3 υπάρχει η ααίθουσα υποστήριξης του εν πλω Διοικητή, ενώ στο κατάστρωμα 2 βρίσκεται το CIC (Κέντρο Πληροφοριών Διοίκησης).
Ολοκληρώθηκε το πρώτο δοκιμαστικό ταξίδι της «AMIRAL RONARC’H»
Την ίδια στιγμή, η φρεγάτα FDI «AMIRAL RONARC’H» ολοκλήρωσε το πρώτο δοκιμαστικό της ταξίδι όπου παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον και προσοχή συελεχη του Γαλλικού Πολεμικού Ναυτικού. Πρόκειται για την πρώτη φρεγάτα τύπου Belharra.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η πρώτη φρεγάτα FDI «ΚΙΜΩΝ», η οποία βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο ναυπήγησης, θα παραδοθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2025 και η φρεγάτα «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ» περί τα τέλη του 2025 και 2026 αντιστοίχως.
Μετά το εξοπλιστικό άλμα του ΠΝ, με την απόκτηση των τριών ισχυρών ηλεκτρονικών υπερόπλων αλλά και με την +1 FDI, όπως ανακοίνωσε από τα ναυπηγεία της Naval Group στο Λοριάν της Γαλλίας ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, η Ελλάδα γίνεται πρωταγωνιστής στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο.
Οι φρεγάτες «ΚΙΜΩΝ», «ΝΕΑΡΧΟΣ», «ΦΟΡΜΙΩΝ» αλλά και η τέταρτη που θα αποκτήσει ο ελληνικός στόλος θα φέρουν υπερσύγχρονα όπλα και τεχνολογίες που θα παρέχουν νέες δυνατότητες.
Θα αντιμετωπίζουν εναέριες απειλές, απειλές επιφανείας αλλά και υποθαλάσσιες.
Οι φρεγάτες θα φέρουν τον στρατηγικό πύραυλο SCALP NAVAL, ίσως τον πιο προηγμένο πύραυλο «cruise» που μπορεί να πλήττει στόχους στρατηγικής σημασίας σε αποστάσεις άνω των χιλίων χιλιομέτρων, με πολύ μεγάλη ακρίβεια.
Φρεγάτες Belharra: Θωρακίζοντας με νέες αποτρεπτικές δυνατότητες Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο
Τα χαρακτηριστικά της φρεγάτας
Η φρεγάτα «Νέαρχος» έχει εκτόπισμα 4.500 τόνους, μήκος περίπου 122 μέτρα, με μέγιστη ταχύτητα 27 κόμβους, πλήρωμα 120 ατόμων και ενσωματώνει προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες.
Ανάμεσα σε αυτές, περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, ο ολοκληρωμένος ιστός αισθητήρων PSIM (Panoramic Sensor Intelligence Module), όπου συγκεντρώνονται σχεδόν όλα τα συστήματα αισθητήρων του πολεμικού πλοίου, το προηγμένο σόναρ ανθυποβρυχιακού πολέμου, τύπου CAPTAS-4 και το πλήρες ψηφιακό ραντάρ Sea Fire.
Η FDI HN διαθέτει δυνατότητες συνεχούς ελέγχου του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία δράσης για την υποστήριξη των αμυντικών και πολιτικών στόχων.