Skip to main content

Πώς ο μακελάρης της Νέας Ζηλανδίας «ξεγύμνωσε» τα social media

Η πρόσφατη τραγωδία στη Νέα Ζηλανδία και η live μετάδοση της πολύνεκρης τρομοκρατικής επίθεσης, αποτέλεσαν ακόμη μία απόδειξη του «κενού» στα συστήματα ασφαλείας των μεγάλων τεχνολογικών εταιρειών.

Ο «μακελάρης» μετέδωσε ζωντανά το φονικό στα δύο τεμένη, μέσω του Facebook, κάνοντας live-streaming για 17 συνεχόμενα λεπτά. Το Facebook κατάφερε να αφαιρέσει το επίμαχο βίντεο, μόνο αφότου εξέδωσε συναγερμό η αστυνομία της Νέας Ζηλανδίας.

Παρ’ όλα αυτά, τα «ίχνη» του βίντεο παρέμειναν ενεργά για αρκετές ώρες -μετά το περιστατικό- τόσο στο Facebook, όσο και στα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Twitter, το Youtube, το Instagram και το WhatsApp.

Όποιος ήθελε μπορούσε να αναδημοσιεύσει το αιματηρό βίντεο, παρά την αφαίρεσή του από το προφίλ του δράστη.

Την Παρασκευή, οι διοικήσεις των εταιρειών social media διαβεβαίωσαν ότι λαμβάνουν όλες τις απαιτούμενες ενέργειες για τη διαγραφή κάθε ίχνους και κάθε αντιτύπου του βίντεο.

Όμως, η τραγωδία στη Νέα Ζηλανδία δεν είναι η πρώτη που μεταδίδεται… live. Είχε προηγηθεί η δολοφονία μίας γυναίκας από τον ίδιο τον πατέρα της, το 2017 στην Ταϊλάνδη. Το συγκεκριμένο βίντεο πρόλαβαν να το παρακολουθήσουν 370.000 χρήστες.

Την ίδια χρονιά, οι Αμερικανοί παρακολούθησαν ζωντανά τη δολοφονία ενός 18χρονου άνδρα με ειδικές ανάγκες στο Σικάγο, αλλά και ενός ακόμη άνδρα στο Κλίβελαντ του Οχάιο.

Από την πλευρά του, το Facebook, τα τελευταία τρία χρόνια, έχει τριπλασιάσει το μέγεθος του ανθρώπινου δυναμικού, το οποίο ασχολείται με την ασφάλεια του δικτύου, σε μία προσπάθεια περιορισμού των παραπάνω περιστατικών.

Παράλληλα, έχει εστιάσει στην ανάπτυξη προηγμένων συστημάτων τεχνικής νοημοσύνης, με στόχο την έγκαιρη αφαίρεση τέτοιου είδους αναρτήσεων.

Ωστόσο, τα αποτελέσματα, όπως διαφάνηκε από την τραγωδία της Παρασκευής, δεν είναι τα αναμενόμενα, γεγονός το οποίο έχει εγείρει διεθνείς αντιδράσεις. Άλλωστε, δεν ήταν λίγες οι φωνές αγανάκτησης, οι οποίες στοχοποιούσαν τα social media.

Aυτή τη φορά, βέβαια, η «καμπάνα» δεν χτυπάει μόνο για το Facebook, αλλά και για τις υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, οι οποίες καλούνται άμεσα να λάβουν μέτρα. 

naftemporiki.gr με πληροφορίες από Reuters