Με την υπογραφή χθες της σύμβασης παραχώρησης για την Αττική Οδό, η ΓΕΚ Τέρνα κάνει ακόμα ένα βήμα στην κατεύθυνση της δημιουργίας ενός διευρυμένου δικτύου αυτοκινητοδρόμων και ενός μεγάλου, του μεγαλύτερου στη χώρα, χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων.
Έχει ήδη υπογράψει τη σύμβαση για την Εγνατία Οδό (Μάρτιος 2024) και αναμένει την παράδοση της και είναι ανάδοχος στον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Στο υφιστάμενο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων της περιλαμβάνονται η Ιόνια Οδός, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας και η συμμετοχή της με 17% στην Ολυμπία Οδό.
Εκτός από αυτοκινητοδρόμους στο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων του εν λόγω Ομίλου βρίσκονται ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό, η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το Ενιαίο Ηλεκτρονικό Εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.ά.
Η πώληση στο μεταξύ του 36,6% της Τέρνα Ενεργειακής, διαδικασία που είναι σε εξέλιξη, φέρνει στη ΓΕΚ Τέρνα επιπλέον ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ. Η εκτίμηση της διοίκησης είναι πως με την ολοκλήρωση της συμφωνίας τα διαθέσιμα προς επένδυση κεφάλαια θα κινούνται στην περιοχή των 3 δις. ευρώ.
Και στο εξωτερικό
«Τα κεφάλαια αυτά θα μας επιτρέψουν να διεκδικήσουμε νέα μεγάλα έργα στις υποδομές και τις παραχωρήσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό» έχει δηλώσει σχετικά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, προσθέτοντας ότι το επόμενο διάστημα θα εξεταστούν και ευκαιρίες σε Ρουμανία και Βουλγαρία. Παράλληλα στόχος είναι η επέκταση πέραν των μεταφορικών και ενεργειακών υποδομών, ενδεικτικά στους τομείς της διαχείρισης απορριμμάτων, της διαχείρισης υδάτινων πόρων και των τεχνολογικών υποδομών.
Τα επόμενα βήματα της διαδικασίας προκειμένου η Αττική Οδός να περάσει στο χαρτοφυλάκιο της ΓΕΚ Τέρνα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την κύρωση της Σύμβασης Παραχώρησης από τη Βουλή, το χρηματοοικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής με την εφάπαξ καταβολή του τιμήματος και την εκπλήρωση όλων των συμβατικών προϋποθέσεων παράδοσης – παραλαβής.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη σε αξία σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογραφεί ποτέ στην Ελλάδα με συνολικό τίμημα 3,270 δισ. ευρώ, την οποία ο κατασκευαστικός Όμιλος θα χρηματοδοτήσει με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό (Τράπεζα Πειραιώς, Εθνική Τράπεζα, Eurobank και Alpha Bank).
Ο κ. Περιστέρης έχει αναφέρει ως εκτίμηση ότι οι παραχωρήσεις της Αττικής Οδού και της Εγνατίας θα περάσουν στον Όμιλο εντός του πρώτου εξαμήνου 2025 με τον υφυπουργό Υποδομών, Νίκος Ταχιάο, χθες να κάνει λόγο για οικονομικό κλείσιμο της πρώτης πριν το τέλος του έτους: «Δεδομένου ότι βρισκόμαστε στην προτελευταία πράξη αυτού του πολύ δύσκολου εγχειρήματος που με πολλή επιμέλεια φέρνει σε πέρας το ΤΑΙΠΕΔ πιστεύω, πως η ΓΕΚ Τέρνα θα ανταποκριθεί στον στόχο της ολοκλήρωσής του, πριν από το τέλος του έτους. Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, στις 5 Οκτωβρίου που λήγει η υφιστάμενη παραχώρηση της Αττικής Οδού θα είναι απολύτως έτοιμο να κινήσει τις διαδικασίες παράδοσης της οδού, στο μέτρο που αυτές το αφορούν»