Skip to main content

Πώς έγινε viral το αγγούρι; Το μόνο που χρειάζεται είναι βίντεο στο Tik Tok

Δεν είναι η πρώτη φορά που μια συνταγή ή ένα απλό υλικό που μπορεί να αγοράσει κανείς σε ένα παντοπωλείο έγινε viral στο συγκεκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης

Πώς μπορεί να γίνει viral το αγγούρι; Κανείς δεν μπορούσε να το απαντήσει μέχρι που έγινε!

Κι όμως, η μέρα του αγγουριού στο ψηφιακό προσκήνιo ήρθε στις αρχές Ιουλίου, όταν ένας δημοφιλής σεφ, ο Logan Moffitt, μοιράστηκε ένα βίντεο με τον τρόπο που χρησιμοποιεί ένα ολόκληρο αγγούρι.

Δεν ήταν χορηγία ή υποστήριξη από κάποιον παραγωγό αγγουριών. Ο Moffitt, ο οποίος είχε ήδη ένα σημαντικό κοινό 3 εκατομμυρίων οπαδών πριν από τη σειρά του με τα αγγούρια, ήθελε απλώς να προβάλει ένα από τα αγαπημένα του τρόφιμα.

Από τότε ο Moffitt έχει γίνει ο «αγγουρο-τύπος» του TikTok για την αξιόπιστη παραγωγή κλιπ με επίκεντρο το αγγούρι, στα οποία κόβει ένα ολόκληρο αγγούρι σε φέτες με μαντολίνο, το αναμειγνύει με διάφορες σάλτσες, καρυκεύματα και πρόσθετα, ανακινεί το μείγμα για να το αναμείξει και το δοκιμάζει με ασημένια ξυλάκια.

«Μερικές φορές πρέπει να φάτε ένα ολόκληρο αγγούρι», λέει συχνά στους θεατές. «Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για να το κάνετε».

@logagm My love for cucumber is strengthening along with my hair because of @K18 Hair leave in mask #k18partner #k18results ♬ original sound – Logan


Οι απλές αλλά γευστικές συνταγές του έχουν προβληθεί εκατομμύρια φορές και εμπνέουν άλλους influencers στην εφαρμογή να δοκιμάσουν τις αγαπημένες του συνταγές ή να δοκιμάσουν τις δικές τους.

«Νομίζω ότι τα αγγούρια είναι μια πραγματικά τέλεια βάση για πολλές διαφορετικές γεύσεις», δήλωσε ο Moffitt στο CNN. «Είναι επίσης πολύ προσιτά – είναι πολύ φθηνά, ειδικά αυτή την εποχή του χρόνου, και έτσι πολλοί άνθρωποι μπορούν να συμμετάσχουν στην τάση».

Για μια viral τάση τροφίμων, η στιγμή του αγγουριού φαίνεται να ξεπερνά τον τυπικό κύκλο τάσεων του TikTok.

Η απίθανη άνοδος του αγγουριού

Οι οικιακοί σεφ στο TikTok έχουν μια πιο δύσκολη δουλειά από τους περισσότερους influencers στην εφαρμογή, επειδή αναμένεται να εξισορροπήσουν την καινοτομία με την οικειότητα – «συνταγές που γνωρίζουν και εμπιστεύονται και στις οποίες μπορούν να επιστρέψουν ξανά και ξανά και ξανά», δήλωσε η Jenna Drenten, αναπληρώτρια καθηγήτρια μάρκετινγκ στο Πανεπιστήμιο Loyola του Σικάγο.

Η Moffitt βρήκε επιτυχία κάνοντας ένα συνηθισμένο φρούτο αξιομνημόνευτο.

«Τα αγγούρια είναι ένα είδος βαρετού φαγητού», δήλωσε η Drenten. «Όσον αφορά τα προϊόντα, συχνά δεν παίρνουν συχνά όλη τη φήμη και τη δόξα».

@logagmNew cucumber recipe alert

♬ original sound – Logan


Στην κουζίνα του Moffitt, όμως, τα αγγούρια αποτελούν μια θρεπτική και διακριτική γευστική βάση για συνταγές όπου άλλες γεύσεις κλέβουν την παράσταση. Μεταξύ των «καλύτερων τρόπων» για να φάτε ένα ολόκληρο αγγούρι (ή δύο), σύμφωνα με τον Moffitt: αγγούρι kimchi. California roll με αγγούρι. Ακόμα και σαλάτα αγγουριού με φυστικοβούτυρο και ζελέ, η οποία, σύμφωνα με τον Moffitt, έχει καλύτερη γεύση απ’ ό,τι ακούγεται.

«Είναι αγγούρια, αλλά δεν είναι επίσης μόνο αγγούρια», δήλωσε η Drenten. «Η εξίσωση που έχει για την κατασκευή αυτών των συνταγών είναι να παίρνουμε γεύσεις που είναι ήδη πράγματα που αρέσουν στους ανθρώπους – αλλά πώς κάνουμε το αγγούρι να είναι η βάση τους;».

Το μυστικό της επιτυχίας είναι το αγγούρι ή μήπως όχι;

Η αγαπημένη, συχνά επαναλαμβανόμενη συνταγή του Moffitt είναι μια σαλάτα εμπνευσμένη από το bagel-and-lox που συνδυάζει καπνιστό σολομό, όλα τα καρυκεύματα bagel, τυρί κρέμα, κάπαρη, άνηθο και κόκκινα κρεμμύδια με – τι άλλο; – αγγούρια. Το μακρόστενο φρούτο είναι το ένα από τα δύο συστατικά που περιλαμβάνει σχεδόν σε κάθε συνταγή του.

Τα βίντεο με αγγούρια του Moffitt είναι επίσης εξαιρετικά φιλικά προς τον αλγόριθμο και τον θεατή, δήλωσε η Drenten. Είναι συνήθως ενός λεπτού ή λιγότερο και βασίζονται λιγότερο στις λέξεις παρά στα δυνατά οπτικά στοιχεία. Απαιτούν επίσης ελάχιστο έως καθόλου πραγματικό μαγείρεμα – οι περισσότερες από τις συνταγές σερβίρονται κρύες.

Δημοσιεύει επίσης με τη σωστή συχνότητα, είπε: Από το αρχικό του βίντεο της 8ης Ιουλίου, έχει μοιραστεί περίπου 60 βίντεο με αγγούρια – συμπεριλαμβανομένου ενός αξιομνημόνευτου κλιπ όπου ετοιμάζει μια σαλάτα ενώ πατάει νερό σε μια λίμνη – και δημοσιεύει νέες συνταγές σχεδόν κάθε μέρα.

«Το στυλ με το οποίο δημοσιεύει είναι πολύ εγγενές στο TikTok – αυτό το είδος του γρήγορου ρυθμού, που κρατάει τους ανθρώπους απασχολημένους και κρατάει την προσοχή τους για όσο διάστημα ο αλγόριθμος του TikTok τους τοποθετεί εκεί», δήλωσε η Drenten.

Ο αντίκτυπος του TikTok στις πωλήσεις είναι πιο θολός

Το αν η διαδικτυακή τρέλα με τα αγγούρια μεταφράστηκε σε πραγματικές πωλήσεις είναι πιο δύσκολο να εντοπιστεί.

Η Pamela Riemenschneider, συντάκτρια λιανικής στην Blue Book Services, μια υπηρεσία πληροφοριών μάρκετινγκ για τη βιομηχανία προϊόντων, δήλωσε ότι τα σχετικά στοιχεία πωλήσεων που θα έδειχναν αν τα βίντεο του Moffitt οδήγησαν σε σημαντική αύξηση των πωλήσεων αγγουριών δεν είναι ακόμη διαθέσιμα. (Ορισμένοι σχολιαστές των βίντεο του Moffitt ανέφεραν ότι δεν μπορούσαν να βρουν αγγούρια στα τοπικά τους παντοπωλεία. Ωστόσο, η περίοδος αιχμής των αγγουριών διαρκεί συνήθως από τον Μάιο έως τον Αύγουστο, οπότε το καλοκαίρι είναι συνήθως η πιο δημοφιλής εποχή τους και μεταξύ των καταναλωτών).

Αυτή είναι η πρόκληση του μάρκετινγκ των influencers, δήλωσε η Drenten – η σχέση μεταξύ virality και πωλήσεων δεν είναι πάντα ξεκάθαρη. Τα προϊόντα είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επηρεάσουν τους ανθρώπους να αγοράσουν, επειδή «δεν είναι κάτι που μπορείς να κάνεις κλικ για να το αγοράσεις εύκολα στο διαδίκτυο», δήλωσε η Drenten.

Το μαντολίνο του Moffitt, εν τω μεταξύ, μπορεί εύκολα να βρεθεί στην προθήκη του καταστήματός του στο Amazon, η οποία συνδέεται με τον λογαριασμό του στο TikTok.

«Οι άνθρωποι τον ακολουθούν και τα αγγούρια γίνονται viral, αλλά αυτό δεν πρόκειται πάντα να μεταφραστεί σε πραγματικές αγορές», δήλωσε η Drenten. «Πολλοί από τους ανθρώπους που μπορεί να βλέπουν το περιεχόμενό του είναι απλά εκεί για το στοιχείο της ψυχαγωγίας και όχι για να δοκιμάσουν πραγματικά τις ίδιες τις συνταγές».

Ωστόσο, οι συνταγές που έχουν γίνει viral στο TikTok είχαν κάποιο αντίκτυπο στις πωλήσεις παντοπωλείων: Η Riemenschneider δήλωσε ότι οι πωλήσεις ντοματών κεράσι βελτιώθηκαν κατά 29% την τρίτη πλήρη εβδομάδα του Ιανουαρίου 2021, σε σύγκριση με την ίδια εβδομάδα ένα χρόνο νωρίτερα. Τον Ιανουάριο του 2021 ήταν η εποχή που απογειώθηκε για πρώτη φορά η περίφημη ψητή μακαρονάδα με φέτα του TikTok.

Τι υποστηρίζει ο Moffitt

Ο Moffitt πιστεύει ότι τα βίντεο με τα αγγούρια του έχουν συνδεθεί επειδή κρατάει τα πράγματα απλά.

«Οι άνθρωποι που είναι ίσως αρχάριοι μάγειρες και οι άνθρωποι που είναι προχωρημένοι μπορούν όλοι να αντλήσουν έμπνευση», δήλωσε ο Moffitt. «Επειδή πολλές από τις συνταγές μου, δεν μετράω, ειλικρινά … τις παρουσιάζω με τρόπο που τις κάνει χωρίς άγχος και απλές».

Ο Moffitt δεν ήταν ποτέ μόνο ο τύπος του αγγουριού. Απέκτησε άλλωστε φανατικό κοινό στην εφαρμογή, επειδή έφτιαχνε kimchi και κρύα noodles, μεταξύ άλλων εύκολων συνταγών. Έχει επίσης αρχίσει να ενσωματώνει ολόκληρα μπλοκ τόφου στα βίντεό του – άλλο ένα τρόφιμο που επωφελείται από το να είναι η θρεπτική, ουδέτερη βάση σε μια γευστική συνταγή.

Πηγή: CNN