Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Κίνητρα στους υποψήφιους αναδόχους για τις συγκοινωνίες

Στο επόμενο 10ήμερο η προκήρυξη του διεθνή διαγωνισμού

«Είμαστε βέβαιοι ότι η προκήρυξη του διαγωνισμού θα καταλήξει σε ανάδοχο, ο οποίος με υπευθυνότητα και αξιοπιστία θα ασκήσει σοβαρό έργο και θα αναβαθμίσει τις συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης», επισημαίνουν, σε κοινή τους δήλωση, ο πρόεδρος του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου της πόλης (ΟΣΕΘ) Γιάννης Καλογερούδης και ο διευθύνων σύμβουλος  Γιάννης Τόσκας, για τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης,που αναμένεται να προκηρυχθεί μέσα στο επόμενο 10ήμερο.

Τα τεύχη δημοπράτησης για τον διεθνή διαγωνισμό ανάθεσης της αστικής και περιαστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης έχουν λάβει ήδη το «πράσινο φως» από τον ΟΣΕΘ και η έγκριση αυτή αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό βήμα για την υλοποίηση του νέου συγκοινωνιακού χάρτη της Θεσσαλονίκης, όπως επισημαίνεται σε σημερινή ανακοίνωση του Οργανισμού. Σημειώνεται, δε, ότι «πρόκειται για ένα εμβληματικό έργο δεκαετίας, με δυνατότητες επέκτασης έως και πέντε επιπλέον χρόνια και αύξησης κατά 25% συνολικά».

Κινητροδότηση του αναδόχου

Στη σχετική ανακοίνωση υπενθυμίζεται ότι η διαβούλευση που προηγήθηκε ήταν αυτή που άνοιξε τον δρόμο για τη δυνατότητα άμεσης προκήρυξης του προαναφερόμενου διαγωνισμού, ενώ τονίζεται ότι ο ΟΣΕΘ, καινοτομώντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα, συμπεριέλαβε στον επικείμενο διεθνή διαγωνισμό έναν όρο – κίνητρο, την κινητροδότηση του αναδόχου, που αφορά στην επιπλέον αποζημίωση που θα προκύπτει από την επιπλέον επιβατική κίνηση που θα προσελκύσει.

«Το μέγιστο εκτιμώμενο χιλιομετρικό κόστος φτάνει τα 2,32 ευρώ ανά χιλιόμετρο, μαζί με το μέγιστο ύψος του κινήτρου», διευκρινίζεται και εξηγείται ότι ο διεθνής διαγωνισμός αφορά στην προμήθεια από τον ανάδοχο ή τους αναδόχους, συνολικά 220 καινούργιων, ντιζελοκίνητων και μηδενικού αποτυπώματος οχημάτων, διαφόρων τύπων και χωρητικότητας. Σημειώνεται, δε, ότι ο ανάδοχος ή οι ανάδοχοι, θα είναι υποχρεωμένοι να διαθέσουν σύγχρονα αμαξοστάσια για τη συντήρηση των οχημάτων και τη φόρτιση των ηλεκτρικών.

Το ύψος της σύμβασης ανέρχεται σε 464,4 εκατ. ευρώ κατ’ ελάχιστο (χωρίς προαιρέσεις και πλέον ΦΠΑ) για 10 χρόνια και συμβαδίζει με αυτό της πρόσφατης σύμβασης για την Αττική, ενώ όπως τονίζεται στην ανακοίνωση του ΟΣΕΘ, ακολουθώντας τις ευρωπαϊκές οδηγίες, έχει υπολογιστεί η ανάγκη για 62 καθαρά ηλεκτρικά οχήματα, που θα αφορούν σε επιπλέον επένδυση του αναδόχου ύψους περίπου 9,3 εκατ. ευρώ.