Για τον ρόλο και το στόχο της αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας μίλησε η πρόεδρος αγροδιατροφικής σύμπραξης Περιφέρειας Κρήτης, Ειρήνη Χουδετσανάκη, στην εκπομπή «Ιn Business» με την Μαρία Σμιλίδου και τον Παύλο Πανταζόπουλο, στο κανάλι της Ναυτεμπορικής.
«Στόχος η Κρήτη να γίνει ένα υπόδειγμα βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης»
Αρχικά η κ. Χουδετσανάκη ανέφερε ότι «Πρόκειται για ένα αναπτυξιακό εργαλείο της περιφέρειας, όπου συμμετέχει η περιφέρεια με ποσοστό 49,5% και στη συνέχεια συμμετέχουν αγροτικοί φορείς και συνεταιρισμοί. Είναι ένα εργαλείο που είναι μέσα και η περιφέρεια και οι επιχειρήσεις».
Παράλληλα τόνισε ότι «Στόχος από την αρχή ήταν, η Κρήτη να γίνει ένα υπόδειγμα βιώσιμης περιφερειακής ανάπτυξης με προϊόντα και υπηρεσίες τα οποία θα ικανοποιούν τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της σύγχρονης αγοράς και των καταναλωτών».
Αναφορικά με τον ρόλο της εταιρείας δήλωσε πως «Είναι μια αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία, είναι ένα εργαλείο, στην πραγματικότητα πιο ευέλικτο και έχει μια άμεση επικοινωνία με τις επιχειρήσεις, ώστε να γίνεται ένας σχεδιασμός, να υπάρχουν προτάσεις και να υλοποιούνται προγράμματα μέσα στην αγροδιατροφική σύμπραξη».
Στη συνέχεια υπογράμμισε ότι «Στην Σύμπραξη έχουν πιστοποιηθεί 140 ιδιωτικές επιχειρήσεις με το σήμα «Κρήτη», 20 επιχειρήσεις με το «Κρητικό Δεκατιανό» και 15 ξενοδοχεία με το σήμα «Κρητικές Γεύσεις» και έχουμε και έξι καταστήματα λιανικής πώλησης με το σήμα «Κρητικό Μπακάλικο».
«Πρόκειται για προγράμματα που υλοποιούνται μέσω του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης είναι ευρωπαϊκά προγράμματα τα οποία προωθούν αρχικά την εξωστρέφεια. Όσες επιχειρήσεις είναι στην «Αγροδιατροφική Σύμπραξη» παίρνουν μέρος σε εκθέσεις, γίνονται προσκλήσεις αγοραστών με σκοπό να γνωρίσουν τα προϊόντα και να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις, ώστε να τους γνωρίσουν στο εξωτερικό και όλα είναι πιο οργανωμένα. Είναι σημαντικό ότι ένα προϊόν το οποίο πιστοποιείται με το σήμα «Κρήτη» έχει μια αναγνωρισιμότητα αμέσως, σεβόμενοι πάντα τον πολιτισμό και την παράδοση της Κρήτης. Στόχοι τους επίσης είναι ότι υπάρχει μια συνεργασία η οποία είναι το ζητούμενο στις επιχειρήσεις», πρόσθεσε.
Στο κατά πόσο εύκολα επιτυγχάνονται οι συνεργασίες η κ. Χουδετσανάκη ανέφερε ότι «Η Αγροδιατροφική Σύμπραξη στην πραγματικότητα χειρίζεται αυτές τις συνεργασίες. Πολλές φορές, ένας δημόσιος φορέας δεν είναι εύκολο να πετύχει την συνεργασία μεταξύ για παράδειγμα, των τυποποιητών, των παραγωγών. Όμως η Αγροδιατροφική Σύμπραξη είναι λίγο πιο ευέλικτο εργαλείο. Είμαστε εδώ για να συνεργαστούμε και να πάμε ένα βήμα παραπάνω. Με το σήμα «Κρήτη», εκτός από το ότι πιστοποιούνται τα προϊόντα Κρήτης, βάζουμε μια στρατηγική. Μπορούμε να υλοποιούμε πιο σύντομα, πιο γρήγορα, με περισσότερη συνεργασία. Όλα αυτά γίνονται πιο άμεσα μέσα στην Αγροδιατροφική Σύμπραξη».
«Χρειάζεται λίγο να αλλάξει η νοοτροπία»
Αναφορικά με το κατά πόσο στο χώρο του τουρισμού θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται περισσότερο, αν όχι αποκλειστικά ελληνικά προϊόντα η Πρόεδρος της Αγροδιατροφικής Σύμπραξης τόνισε ότι «Έχουμε βήματα να ακολουθήσουμε για αυτή την διασύνδεση. Χρειάζεται λίγο να αλλάξει η νοοτροπία. Πολλές φορές είναι και το κόστος που στους επιχειρηματίες είναι μεγάλο και πολλές φορές το αποφεύγουν. Βέβαια και οι επιχειρηματίες θα πρέπει να σκεφτούν ότι αυτό μπορεί να είναι και πόλος έλξης ποιοτικού τουρισμού».
«Το Υπουργείο Ανάπτυξης θα πρέπει να δώσει κάποια κίνητρα στους ξενοδόχους»
Ενώ επισήμανε ότι, «ίσως και το Υπουργείο Ανάπτυξης θα πρέπει να δώσει κάποια κίνητρα στους ξενοδόχους, ώστε να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά αυτά προϊόντα».