Αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοεκτίμηση έχουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και αυτό δεν ισχύει μόνο για το πώς αισθάνονται οι άνθρωποι σχετικά με την εμφάνισή τους και την κοινωνική τους θέση, αλλά και για την οικονομική τους ευημερία και την οικονομική τους κατάσταση.
Ένας νέος όρος, η «χρηματική δυσμορφία», έχει ως στόχο να περιγράψει τη διαστρεβλωμένη άποψη και το αίσθημα ανεπάρκειας, που βιώνει σχεδόν το ένα τρίτο ή το 29% των Αμερικανών για τα οικονομικά τους, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Credit Karma, από τη σύγκριση της οικονομικής τους κατάστασης με την οικονομική κατάσταση των άλλων.
Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η «χρηματική δυσμορφία» είναι ακόμη πιο διαδεδομένη μεταξύ των νεότερων γενεών, σύμφωνα με την Credit Karma. Περίπου το 43% της Gen Z και το 41% των millennials, προχωρούν σε συγκρίσεις με άλλους χρήστες των social media, και αισθάνονται ότι υστερούν οικονομικά, αναφέρει σε σχετικό δημοσίευμα το cnbc.
«Αυτό είναι ένα πρόβλημα εδώ και πολύ καιρό, αλλά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το έχουν ανεβάσει σε ένα εντελώς νέο επίπεδο», δήλωσε η Carolyn McClanahan, χρηματοοικονομική σύμβουλος και ιδρύτρια της Life Planning Partners στο Jacksonville της Φλόριντα.
Μόνο το 14% των Αμερικανών θεωρεί τον εαυτό του πλούσιο
Το αίσθημα του να είσαι ευκατάστατος είναι όλο και πιο άπιαστο, σχεδόν ανεξάρτητα από το πόσα χρήματα έχεις, όπως διαπιστώθηκε επίσης σε ξεχωριστή έκθεση της Edelman Financial Engines.
Η καθαρή περιουσιακή κατάσταση του μέσου νοικοκυριού έχει εκτοξευθεί τα τελευταία χρόνια, με αύξηση 37% μεταξύ 2019 και 2022, σύμφωνα με έρευνα της Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ.
Παρόλα αυτά, μόνο το 14% των Αμερικανών θεωρεί τον εαυτό του πλούσιο, σύμφωνα με την Edelman Financial Engines, με τον πήχη γίνεται να ανεβαίνει όλο και πιο ψηλά.
Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς που κερδίζουν πάνω από 100.000 δολάρια ετησίως, λένε ότι ζουν «από μισθό σε μισθό» σύμφωνα με άλλη έκθεση της LendingClub.
Σημειώνεται, ότι η παρατεταμένη περίοδος υψηλού πληθωρισμού και αστάθειας έχει μειώσει την αγοραστική δύναμη και την εμπιστοσύνη των περισσότερων καταναλωτών.
«Αυτό που βρήκαμε ήταν μια πραγματικά ισχυρή σύνδεση μεταξύ του αισθήματος να νοιώθει κάποιος άσχημα για την οικονομική του κατάσταση και του χρόνου που περνάει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε η Isabel Barrow, διευθύντρια οικονομικού σχεδιασμού στην Edelman Financial Engines.
«Εμπόδια αγοράς»
Κάτι τέτοιο, μπορεί ακόμη και να οδηγήσει κάποιους να σπαταλήσουν υπερβολικά πολλά χρήματα σε αγαθά μεγάλης αξίας, όπως διακοπές, ανακαίνιση σπιτιού ή είδη πολυτελείας, εξαιτίας της πίεσης να συμβαδίσουν με τους οικονομικά εύρωστους που διαφημίζουν την πολυτελή ζωή τους στα social media.
Η Barrow, η οποία πρόσφατα διέγραψε τον δικό της λογαριασμό στο Instagram, συμβουλεύει τους άλλους να περνούν λιγότερο χρόνο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αφαιρούν τυχόν στοιχεία πληρωμής που είναι αποθηκευμένα στο διαδίκτυο, ώστε να συμβάλλουν στη δημιουργία “εμποδίων αγοράς” όταν κάποιος σκέπτεπται να
προχωρήσει σε απερίσκεπτες αγορές.
«Μερικές φορές πρέπει να δημιουργήσετε προστατευτικά κιγκλιδώματα για να προστατεύσετε τον εαυτό σας», τόνισε.
naftemporiki.gr