Έξω από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έφτασε η πομπή των ταξί, στο πλαίσιο της 48ωρης απεργιακής κινητοποίησης του κλάδου. Οι αυτοκινητιστές στάθμευσαν και παρέταξαν τα οχήματά τους έξω από το κτίριο και σε παραδρόμους της Μεσογείων. Εκπρόσωποι του κλάδου έχουν ζητήσει συνάντηση με τον αρμόδιο υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα.
Οι οδηγοί ταξί συγκεντρώθηκαν αρχικά στην οδό Σπύρου Πάτση και στη συνέχεια κινήθηκαν μέσω Λεωφόρου Αθηνών, Πλατείας Καραϊσκάκη, Μάρνης, Πατησίων και Λεωφόρου Αλεξάνδρας, για να καταλήξουν στη Λεωφόρο Μεσογείων.
Λόγω της απεργιακής κινητοποίησης η ΕΛΑΣ έχει ανακοινώσει έκτακτες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Σημειώνεται ότι τα ταξί δεν θα κυκλοφορούν και αύριο Τετάρτη. (Μπορείτε να ενημερώνεστε διαρκώς για την κίνηση στους δρόμους ΕΔΩ).
Οι διεκδικήσεις του κλάδου είναι:
- Ελεύθερη διέλευση στις λεωφορειολωρίδες για τα έμφορτα ταξί.
- Απάντηση από την κυβέρνηση «γιατί αφήνει παράνομες εφαρμογές που χρησιμοποιούν είτε ταξί, είτε Ε.Ι.Χ να μην πληρώνουν κανένα φόρο, να βγάζουν τα χρήματα τους στο εξωτερικό, αφήνοντας στους νόμιμους επαγγελματίες αυτοκινητιστές μόνο φορολογικά βάρη».
- Αναπροσαρμογή προκαθορισμένης τιμής για την διαδρομή Αεροδρόμιο Αθηνών – Κέντρο πόλης από 40 ευρώ σε 45 ευρώ (τιμολόγιο 1) και από 55 ευρώ σε 60 ευρώ (τιμολόγιο 2).
- Μόνιμη παραμονή του συντελεστή Φ.Π.Α στις υπηρεσίες ταξί στο 13%.
- Άρση της υποχρεωτικότητας ταξινόμησης νέων αυτοκινήτων Ταξί μόνο μηδενικών ρύπων από το 2026. Η πρόταση του ΣΑΤΑ είναι να μετατεθεί αυτή η υποχρέωση για το 2035.
- Νομοθετική ρύθμιση για την ειδική άδεια και αναπροσαρμογή ποινολογίου.
Σε ό,τι αφορά την αναπροσαρμογή των ποινών, το ΣΑΤΑ προτείνει:
- Οι παραβάσεις όπως, άγρα πελατών, παραβίαση προτεραιότητας σε πιάτσα, υπερχρέωση πελατών, αλλαγές νομισμάτων, να μεταφερθούν στην κατηγορία των ποινών υψηλής αξιολόγησης με διοικητικό πρόστιμο 1.000 ευρώ και αφαίρεση ειδικής άδειας.
- Επανεξέταση και ψηφιοποίηση των ειδικών αδειών.
- Σωστή εφαρμογή της ψηφιακής πλατφόρμας για τις συμβάσεις των Ε.Ι.Χ. και δημιουργία μητρώου για τα ενοικιαζόμενα με οδηγό. Αύξηση της ελάχιστης τιμής σύμβασης των Ε.Ι.Χ κατά 33%.
- Ξεκάθαρος και χωρίς γκρίζες ζώνες διαχωρισμός των υπηρεσιών που παρέχει το ταξί και το ενοικιαζόμενο αυτοκίνητο με οδηγό.
- Άμεση εφαρμογή της απόφασης του υπουργείου Οικονομικών για την είσπραξη του κομίστρου.
- Απαλλαγή ή μείωση ΦΠΑ για την αγορά επαγγελματικού αυτοκινήτου που ταξινομείται ως ΕΔΧ Ταξί.
- Κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος.
- Επιδοτήσεις για την αγορά όλων των τύπων αυτοκινήτων που ταξινομούνται ως ταξί ή αύξηση στο όριο ηλικίας χαρακτηρισμού μεταχειρισμένου αυτοκινήτου ως ΕΔΧ από τα πέντε στα οκτώ έτη.