Skip to main content

Κώστας Ταγγίρης: 110 ηλεκτρικά λεωφορεία και… ανακοινώσεις για το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ το προσεχές διάστημα

«Ο Οργανισμός είναι έτοιμος να υπηρετήσει τις αποφάσεις που θα ληφθούν και θα ανακοινωθούν»

Τα επόμενα βήματα για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης μετά την πρόσφατη ενσωμάτωση 115 νέων οδηγών  παρουσιάζει στη “Ν” ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης. Μεταξύ άλλων ο Οργανισμός δρομολογεί επένδυση 10 εκατ. ευρώ στο αμαξοστάσιο της Σταυρούπολης για την ηλεκτροκίνηση.

«Σήμερα ο ΟΑΣΘ – τονίζει ο κ.Ταγγίρης – πατάει γερά στα πόδια του, λύνει προβλήματα του παρελθόντος και δημιουργεί καλύτερες συνθήκες για τους Θεσσαλονικείς και τους επισκέπτες της πόλης».

ΕΡ: Κύριε Πρόεδρε, όπως επισήμανε προ μερικών ημερών ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Σταϊκούρας, σήμερα για πρώτη φορά μετά από περίπου δυο χρόνια βρίσκονται στους δρόμους της Θεσσαλονίκης πάνω από 300 λεωφορεία του ΟΑΣΘ, χάρη και στην ενσωμάτωση 115 νέων οδηγών στον Οργανισμό. Ποια θα είναι τα επόμενα βήματα για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και πότε θα αρχίσουν δρομολόγια τα αναμενόμενα 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στην πόλη;  

Το πρώτο βήμα, για τη βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, είναι η ενσωμάτωση ακόμα 35 οδηγών στον ΟΑΣΘ, διαδικασία η οποία θα παγιώσει τον αριθμό των λεωφορείων που θα κυκλοφορούν σε καθημερινή βάση στους δρόμους της Θεσσαλονίκης σε περισσότερα από 300.

Το επόμενο μεγάλο βήμα, είναι η έλευση και η κυκλοφορία καινούριων, ηλεκτρικών λεωφορείων. Τα δρομολόγια τους υπολογίζεται ότι θα αρχίσουν στο τέλος Απριλίου και είμαι βέβαιος ότι θα αλλάξουν το τοπίο των μετακινήσεων στη Θεσσαλονίκη. Κι αυτό καθώς η πόλη θα υποδεχθεί τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία στην ιστορία της και τα πρώτα καινούρια μετά από περίπου 20 χρόνια! Οι Θεσσαλονικείς θα δουν, επιτέλους, στους δρόμους της πόλης τους να κυκλοφορούν λεωφορεία όχι μόνο καινούρια, αλλά και αθόρυβα, οικολογικά, «καθαρά», σύγχρονα!

Το επόμενο σημαντικό βήμα είναι η ψηφιακή αναβάθμιση του ΟΑΣΘ, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρονικό εισιτήριο, ενιαίο με το μετρό. Κι αυτό είναι κάτι το οποίο επίσης προχωρά και θα ολοκληρωθεί εντός του έτους.

ΕΡ: Σε ποιες γραμμές – περιοχές θα δοθεί βαρύτητα στην αξιοποίηση των εν λόγω νέων λεωφορείων και πού θα εγκατασταθούν οι ειδικοί φορτιστές; Θα σταματήσουν να κυκλοφορούν κάποια από τα παλαιότερα λεωφορεία με την έλευσή τους;  

Τα νέα λεωφορεία θα δρομολογηθούν, πρωταρχικά, σε γραμμές της Δυτικής Θεσσαλονίκης και με την έλευσή τους θα αποσυρθούν παλαιότερα λεωφορεία του Οργανισμού, τα οποία έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο τους. Οι δε φορτιστές θα εγκατασταθούν στο αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπολη, όπου έχουμε δρομολογήσει μία επένδυση της τάξης των 10 εκατ. ευρώ. Ήδη, μάλιστα, ο ΔΕΔΔΗΕ έχει ολοκληρώσει τις εργασίες, ώστε να υπάρχει επαρκής ηλεκτροδότηση στο αμαξοστάσιο και σύντομα ο ανάδοχος θα αρχίσει να εκτελεί το έργο κατασκευής του σταθμού φόρτισης, το οποίο θα περιλαμβάνει 55 φορτιστές διπλής παροχής.

ΕΡ:Τον περασμένο Δεκέμβριο εκδόθηκε ανακοίνωση-προειδοποίηση του Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Αυτοκινητιστών Θεσσαλονίκης «ΗΡΑΚΛΗΣ» για δικαίωμα έξωσης του ΟΑΣΘ από τα γραφεία της Παπαναστασίου και από το Αμαξοστάσιο Σταυρούπολης, λόγω παρέλευσης – όπως υποστηρίζει – της προθεσμίας αποχώρησης του Οργανισμού από τα δύο ακίνητα που είχε δοθεί από το Μονομελές Πρωτοδικείο. Τι απαντάτε;  

Είναι γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα, τα οποία έρχονται από το παρελθόν, ανάμεσα στον ΟΑΣΘ και στον «ΗΡΑΚΛΗ». Παρ’ όλα αυτά, σήμερα βρισκόμαστε σε ουσιαστικό διάλογο, προκειμένου να βρούμε λύση και να διευθετήσουμε τα παλιά προβλήματα. Το σπουδαιότερο όμως είναι ότι προσπαθούμε να καθορίσουμε τους μεταξύ μας τρόπους συνεργασίας για το από εδώ και πέρα. Ως ΟΑΣΘ καταθέσαμε προτάσεις και ελπίζω ότι σύντομα θα καταλήξουμε σε μια συμφωνία η οποία θα είναι επωφελής και για τις δύο πλευρές.

ΕΡ:Έχετε επισημάνει ότι στόχος σας είναι να δικαιώσετε τους Θεσσαλονικείς αλλά και τους εργαζόμενους στον ΟΑΣΘ που συμπάσχουν. Ποια είναι η μεγάλη εικόνα, εν κατακλείδι, και αυτή τελικά θα περιλαμβάνει και αλλαγή στο σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ; 

Αγαπητή κα. Βεγίρη, είναι γεγονός ότι ο ΟΑΣΘ και, κοντά σε αυτόν, και οι Θεσσαλονικείς πέρασαν στο παρελθόν μεγάλη ταλαιπωρία. Σήμερα ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης πατάει γερά στα πόδια του. Πλέον βρισκόμαστε σε μία φάση που λύνουμε τα προβλήματα του παρελθόντος και δημιουργούμε καλύτερες συνθήκες για τις αστικές συγκοινωνίες.

Μετά από 12 χρόνια έγιναν, επιτέλους, προσλήψεις στον ΟΑΣΘ, 150 νέων οδηγών. Τα 110 νέα, ηλεκτρικά λεωφορεία, βρίσκονται καθ’ οδόν για τη Θεσσαλονίκη. Και δεν θα σταματήσουμε σε αυτά, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει ευρύτερη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων και με νέες διαγωνιστικές διαδικασίες θα έρθουν και άλλα καινούρια αστικά στη Θεσσαλονίκη. Στόχος είναι τα επόμενα χρόνια να διαθέτουμε συνολικά 300 νέα λεωφορεία.

Τώρα, σε ό,τι αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς του ΟΑΣΘ, η κυβέρνηση το προσεχές χρονικό διάστημα θα προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις. Ο Οργανισμός είναι έτοιμος να υπηρετήσει τις αποφάσεις που θα ληφθούν και θα ανακοινωθούν.

Εμείς στον ΟΑΣΘ εργαζόμαστε μεθοδικά, με πρόγραμμα και σχέδιο, ώστε να προσφέρουμε στους Θεσσαλονικείς, αλλά και στους επισκέπτες της πόλης, τις αστικές συγκοινωνίες που δικαιούνται. Οι εργαζόμενοι συμμετέχουν ενεργά σ’ αυτή την προσπάθεια, προκρίνουν το συμφέρον του Οργανισμού και της πόλης, και στο τέλος θα δικαιωθούν για αυτή τους την προσφορά.