Με αύξηση στους ελέγχους κομίστρου στο Μετρό και το Τραμ, που διαμορφώθηκε στο 173% συγκριτικά με το 2022, έκλεισε το 2023 για τις Σταθερές Συγκοινωνίες.
Ιδιαίτερα αυξημένοι ήταν οι έλεγχοι κομίστρου που πραγματοποιήθηκαν το 2023 στους επιβάτες του Μετρό και του Τραμ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ.
Όπως σημειώνεται:
- Συνολικά το 2023 πραγματοποιήθηκαν 3.676.391 έλεγχοι και εντοπίστηκαν 81.451 βεβαιωμένες παραβάσεις.
- Συγκριτικά, το 2022 είχαν πραγματοποιηθεί 1.348.003 έλεγχοι και εντοπίστηκαν 52.188 βεβαιωμένες παραβάσεις, ενώ το 2019 είχαν πραγματοποιηθεί 2.215.665 έλεγχοι και εντοπίστηκαν 63.037 βεβαιωμένες παραβάσεις.
- Οι έλεγχοι που πραγματοποιήθηκαν το 2023 κατέγραψαν αύξηση στο 173% συγκριτικά με το 2022.
Όπως σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΣΤΑ.ΣΥ., η αύξηση των ελέγχων κομίστρου οφείλεται στο σχέδιο ανασυγκρότησης του Σώματος Ελεγκτών Κομίστρου που είναι σε εξέλιξη.
Προς την κατεύθυνση αυτή έχουν γίνει τα εξής:
- Το σώμα ελεγκτών ενισχύθηκε αριθμητικά και από 45 εργαζόμενους το 2022 σήμερα διαθέτει 122 εργαζόμενους, ενώ για το 2024 προγραμματίζονται και νέες προσλήψεις προσωπικού.
- Οι ελεγκτές εκπαιδεύτηκαν σε θέματα επικοινωνίας με το επιβατικό κοινό, καθώς ο ρόλος τους δεν περιορίζεται στον έλεγχο εισιτηρίων, αλλά έχει επεκταθεί και στο πεδίο της εξυπηρέτησης και παροχής πληροφοριών.
- Οι έλεγχοι έχουν διευρυνθεί σε όλο το δίκτυο Μετρό και Τραμ, με έμφαση σε σημεία – πύλες εισόδου και εξόδου, όπως το αεροδρόμιο και το λιμάνι του Πειραιά.
- Δημιουργήθηκαν στις αρχές Νοεμβρίου του 2023 σε κεντρικούς σταθμούς ομάδες, για την αποτροπή της παράνομης διέλευσης επιβατών από τις πύλες. Πρόκειται για υποστηρικτικές προς τους ελεγκτές ομάδες εργαζομένων, που δρουν, πριν τα μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίων, αποτρεπτικά προς τους επιβάτες που σκόπευαν να μετακινηθούν χωρίς εισιτήριο, ενημερώνοντας και παρακινώντας τους για την έκδοση κομίστρου.
Το φαινόμενο της πολλαπλής διέλευσης
Το φαινόμενο πολλαπλής διέλευσης (tailing), σημειώνεται, είναι ένα θέμα που απασχολεί τις Διοικήσεις του ΟΑΣΑ και της ΣΤΑ.ΣΥ.
Λόγω της συχνότητας του φαινόμενου, διενεργούνται δοκιμές σεναρίων, που στόχο έχουν τη ρύθμιση των παραμέτρων λειτουργίας των πυλών και του χρόνου αναμονής και διέλευσης, σε συνδυασμό με την τήρηση των διεθνώς αναγνωρισμένων κανόνων για την ασφαλή διέλευση των επιβατών.
«Για τη ΣΤΑ.ΣΥ αποτελεί στοίχημα, αλλά και προτεραιότητα η αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, που θα περιοριστεί περαιτέρω το 2024 με στοχευμένες δράσεις και ακόμη πιο εντατικούς ελέγχους», καταλήγει η ανακοίνωση.