Οι Έλληνες 15χρονοι είχαν για ακόμη μία χρονιά απογοητευτικές επιδόσεις στις εξετάσεις της PISA, που μαρτυρούν «κενά» και δομικές ελλείψεις στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται η μάθηση. Και στα τρία πεδία, που εξετάζονται στα τεστ του ΟΟΣΑ (κατανόηση κειμένου, μαθηματικά, φυσικές επιστήμες) οι επιδόσεις είναι κάτω του μέσου όρου. Οι πλέον χαμηλές βαθμολογίες ωστόσο ήρθαν στα Μαθηματικά.
Η Ελλάδα στο συγκεκριμένο μάθημα συγκέντρωσε μόλις 430 μονάδες στις εξετάσεις του 2022, σε μία «βουτιά» 21 μονάδων σε σχέση τη βαθμολογία των προηγούμενων εξετάσεων, του 2018. Στον πίνακα κατατάσσεται στην 44η θέση, με τον μέσο όρο των χωρών του ΟΟΣΑ στα Μαθηματικά να είναι 472 μονάδες – έναντι 489 το 2018.
Συνολικά οι Ευρωπαίοι έφηβοι – με εξαίρεση τους Εσθονούς – δεν φαίνεται να αγαπούν και να κατανοούν τα Μαθηματικά στον ίδιο βαθμό με τους Ασιάτες. Σιγκαπούρη, Ιαπωνία, Νότια Κορέα δείχνουν τον δρόμο με βαθμολογίες που απέχουν περί τις 100 και πλέον μονάδες από τη δική μας. Οι Έλληνες μαθητές έχουν ωστόσο απόσταση να καλύψουν ακόμη και από τους Μεσόγειους ομολόγους τους. Ιταλοί, Ισπανοί, Μαλτέζοι, Τούρκοι και Ισραηλινοί έχουν καλύτερες επιδόσεις.