Skip to main content

Ποιοι πετούν τα μαχητικά της Ελλάδας – Οι πιλότοι της ομάδας «Ζευς» (βίντεο)

(ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ/EUROKINISSI)

Η ιστορία της ομάδας, τα μέλη της και οι εντυπωσιακοί ελιγμοί με τα F-16

Ο ήχος των μαχητικών μας έκανε και σήμερα να στρέψουμε το βλέμμα στον ουρανό για να θαυμάσουμε τους ελιγμούς των F-16 προς τιμήν του προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας, Αρχαγγέλου Μιχαήλ.

Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε – όπως και στις στρατιωτικές παρελάσεις – η ειδική ομάδα αεροπορικών επιδείξεων  «Ζευς». H F-16 Demo Team) αποτελεί ένα φιλόδοξο πρόγραμμα εκτέλεσης αεροπορικών επιδείξεων, που σκοπό έχει να διαδώσει την καλλιέργεια της αεροπορικής ιδέας και την τόνωση του ηθικού τόσο των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων όσο και της ελληνικής κοινωνίας ενώ παράλληλα προβάλλει την μαχητική ικανότητα και το γενικότερο έργο της Πολεμικής Αεροπορίας.

Το αεροσκάφος που χρησιμοποιείται για την εκτέλεση των αεροπορικών επιδείξεων είναι τύπου F-16C Block 52+.

https://www.youtube.com/watch?v=skRJYsw1ymw

Η ιστορία της ομάδας

Όπως διαβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα της Πολεμικής Αεροπορίας, η ομάδα συνεχίζει την ένδοξη ιστορία των ακροβατικών σμηνών της Πολεμικής Αεροπορίας : “Καρέ των Άσσων”, “Acro Team”, “Ελληνική Φλόγα”, “Νέα Ελληνική Φλόγα” καθώς και του Μεμονωμένου Αεροσκάφους Αεροπορικών Επιδείξεων Τ-6Α Texan II, το 2009 ξεκίνησε η προσπάθεια δημιουργίας μιας Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων Μεμονωμένου Αεροσκάφους με F-16.

Η εκπαίδευση δύο Ιπταμένων της ΠΑ έγινε από την πεπειραμένη ομάδα ”Viper West F-16 Demo Team” της Πολεμικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (USAF), η οποία εδρεύει στην Αεροπορική Βάση Hill στην πολιτεία Γιούτα των ΗΠΑ.

Οι πιλότοι

Η πρώτη ομάδα συγκροτήθηκε από τον Επισμηναγό David Graham Ιπτάμενο Εκπαιδευτή, τον Σμηναγό Steve Masek Υπεύθυνο Ασφάλειας Πτήσεων και τον Αρχισμηνία Kerry Clark Επικεφαλής Προσωπικού Εδάφους και Αφηγητή, που ανέλαβε την εκπαίδευση των Ιπτάμενων Σμηναγών Εμμανουήλ Καραχάλιου της 340Μ και Δημήτριου Κοντούλη της 343Μ καθώς και της ομάδας υποστήριξης εδάφους. Η πρώτη επίσημη αεροπορική επίδειξη πραγματοποιήθηκε το 2010 στην Τανάγρα.

Ο Εμμανουήλ Καραχάλιος εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1996 και αποφοίτησε με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού το 2000, ως Αρχηγός Σειράς. Μετά την ολοκλήρωση της αεροπορικής του εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ το 2001, τοποθετήθηκε σε αεροσκάφη Α-7H στην 116ΠΜ/336 Μοίρα. Το 2003 μετακινήθηκε στην 115ΠΜ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2004 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Έχει πάνω από 1300 ώρες πτήσης με αεροσκάφη F-16.

Ο Εμαννουήλ Καραχάλιος εκπαίδευσε τον Σμηναγό  Γεώργιο Ανδρουλάκη. Ο σμηναγός Ανδρουλάκης εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 1997 και αποφοίτησε με το βαθμό του Ανθυποσμηναγού το 2001. Μετά την ολοκλήρωση της αεροπορικής του εκπαίδευσης στην 120 ΠΕΑ το 2002, τοποθετήθηκε σε αεροσκάφη Α-7E Corsair στην 116ΠΜ/335 Μοίρα ενώ το 2004 μετακινήθηκε στην 115ΠΜ σε αεροσκάφη F-16 Block 52+. Από το 2005 υπηρετεί στην 343 Μοίρα. Έχει πάνω από 1300 ώρες πτήσης με αεροσκάφη F-16.

Πέρσι στη Θεσαλονίκη πέταξε για τελευταία φορά με την ομάδα ο επισμηναγός Χριστόδουλος Γιακουμής.

Φέτος πιλότος επίδειξης είναι ο σμηναγός Χρήστος Πάρις Χαρίτος, ο οποίος και πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου.

https://www.youtube.com/watch?v=4sTRR-bezsI&t=7s

Εισήχθη στη Σχολή Ικάρων το 2006. Το 2012, τοποθετήθηκε στην 115ΠΜ/ΜΕΑΕ σε αεροσκάφη F-16 Block52+. Από το 2013 υπηρετεί στην 340 Μοίρα. Έχει περισσότερες από 1600 ώρες πτήσης, από τις οποίες οι 1200 είναι σε αεροσκάφη F-16.

Στην ομάδα συμμετέχουν επίσης 4 Παρατηρητές Ασφάλειας, 6 Αφηγητές και 6 Υπεύθυνους Βιντεοσκόπησης, καθώς και από Τεχνικό Προσωπικό Μηχανικών όλων των ειδικοτήτων, ώστε να είναι σε θέση να προετοιμάσουν το αεροσκάφος για κάθε επίδειξη.

Ο Σμηνίας (ΟΤΑΦ) Λουκάς Μπακάρας είναι Τεχνικός Εδάφους (Crew Chief).
Κατατάχθηκε στην ΠΑ το 2003 με την 2η Σειρά ΕΠΟΠ. Το 2004 τοποθετήθηκε στην 115 ΠΜ/340 Μοίρα, με καθήκοντα Crew Chief αεροσκαφών F-16 Block 52+.

https://www.youtube.com/watch?v=ZULaaekOYuA

Οι ελιγμοί των πιλότων μας

Το αεροσκάφος F-16 της Ομάδας Αεροπορικών Επιδείξεων έχει τη δυνατότητα, ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και το ύψος βάσης των νεφών που υπάρχουν στην περιοχή επίδειξης, να εκτελέσει τρία προγράμματα ακροβατικών ελιγμών: Ένα Υψηλό (High), ένα Μεσαίο (Low) και ένα Χαμηλό (Flat). Πιο συγκεκριμένα έχουμε :

Υψηλή Επίδειξη (High Show)

Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 7000 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL), οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.

Χαμηλή Επίδειξη (Flat Show)

Ελάχιστο ύψος βάσης νεφών 1500 πόδια πάνω από το έδαφος (AGL) και οριζόντια ορατότητα 5 χιλιόμετρα.