Skip to main content

Δίπλωμα: Οι 6 παραβάσεις που θα οδηγούν σε αφαίρεσή του – Έλεγχοι για διπλοπαρκάρισμα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Σχεδιάζεται η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους - Γ. Οικονόμου: Προτεραιότητα η οδική ασφάλεια

Οι βασικοί άξονες ενός σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων για την αναδιάρθρωση, την εντατικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αστυνόμευσης σε θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας, βρέθηκαν στο επίκεντρο σειράς συσκέψεων το προηγούμενο διάστημα υπό τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Γιάννη Οικονόμου.

Σύμφωνα με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το σχέδιο περιλαμβάνει άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες, αλλά και παράλληλη αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.

Παράλληλα, το σχέδιο περιλαμβάνει διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια υπουργεία και φορείς, ενός νέου πλαισίου του ΚΟΚ, με έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:

  1. κόκκινος σηματοδότης
  2. STOP
  3. Χρήση κινητού τηλεφώνου
  4. ΛΕΑ
  5. επιθετική οδήγηση
  6. διπλοπαρκάρισμα

Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση, τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης, να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική.

Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με το υπουργείο, θα ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε οι ποινές που αφορούν τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.

Βελτίωση αντίδρασης σε έκτακτα περιστατικά

Στο σχέδιο περιλαμβάνει εξάλλου η επικαιροποίηση, ο επανασχεδιασμός και η βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών στους δρόμους και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.

Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή καθηγητή, Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίον είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον αναπληρωτή διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, Νικόλαο Γερασιμίδη.

Σύμφωνα με το υπουργείο, συμφωνήθηκε να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών. Ο στόχος είναι αφενός η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός) και αφετέρου η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους, σε έκτακτες περιπτώσεις, προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών.

Σχεδιάζεται, δε, η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.

Οι συσκέψεις θα συνεχιστούν, με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στον χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων.

Σύμφωνα με το υπουργείο, ο ορίζοντας εφαρμογής του νέου σχεδίου ξεκινά από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενόψει της οποίας έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες προκειμένου να διαπιστωθούν αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.