Skip to main content

Νέες χρυσοφόρες ναυλώσεις στην ΤΕΝ

Άκρως ελκυστικές συμφωνίες για tankers και LNG carriers προδιαγράφουν υψηλά αποτελέσματα στο β' τρίμηνο

Τα ιδιαίτερα ελκυστικά ποσά που θα αποκομίζουν τα πλοία της στις νέες ναυλώσεις που έκλεισε τους τελευταίους μήνες γνωστοποίησε η Tsakos Energy Navigation, συμφερόντων Νικόλα Τσάκου.

Σύμφωνα με τα ανανεωμένα δεδομένα που δημοσιοποίησε η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία, οι νέες ναυλώσεις αφορούν τόσο δεξαμενόπλοια όσο και πλοία μεταφοράς LNG.

Τα νούμερα αυτά λαμβάνουν ιδιαίτερη σημασία, καθώς πλησιάζουμε στη δημοσιοποίηση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το δεύτερο τρίμηνο, η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 7 Σεπτεμβρίου.

Πολλαπλασιασμός εσόδων

Μία ενδεικτική συμφωνία αφορά το LNG carrier «Neo Energy» (χωρητικότητας 150.000 κυβικών μέτρων και κατασκευής 2007), το οποίο ήταν ναυλωμένο έως τον Μάρτιο του 2023 με τίμημα 37.000 δολαρίων ημερησίως. Τώρα, το πλοίο ναυλώθηκε έως τον Φεβρουάριο του 2024, με ποσό στη ζώνη των 115.000 δολαρίων την ημέρα. Υπάρχει και δικαίωμα option για μονοετή επέκταση της ναύλωσης στα 100.000 δολάρια την ημέρα.

Παράλληλα, το tanker τύπου aframax «Maria Princess» (χωρητικότητας 105.346 dwt και κατασκευής 2008) έκλεισε σε ναύλωση έως τον Ιούλιο του 2024 με τίμημα 46.500 δολαρίων την ημέρα. Το εν λόγω βαπόρι ήταν ναυλωμένο μέχρι τον Αύγουστο του 2023, με τίμημα 22.500 δολαρίων ημερησίως.

Ένα άλλο aframax, το «Sapporo Princess» (χωρητικότητας 105.354 dwt και κατασκευής 2010), μετακινήθηκε από τη spot αγορά σε χρονοναύλωση με διάρκεια έως τον Μάιο του 2024 και τίμημα 50.000 δολαρίων ημερησίως.

Στα μικρότερα δεξαμενόπλοια, το panamax product tanker «World Harmony» (χωρητικότητας 74.200 dwt και κατασκευής 2009), το οποίο ήταν ναυλωμένο έως τον Μάιο του 2023, με ελάχιστο ποσό 13.000 δολάρια την ημέρα και μέγιστο 24.000 δολάρια ημερησίως, έκλεισε μέχρι τον Απρίλιο του 2025 με ναύλα μεταξύ 25.500 δολαρίων και 44.000 δολαρίων την ημέρα.

Αντίστοιχη ήταν η άνοδος στα έσοδα και του ίδιων περίπου προδιαγραφών tanker με το όνομα «Chantal».

O υφιστάμενος στόλος της εισηγμένης αποτελείται από 58 πλοία, εκ των οποίων 55 είναι tankers και τρία LNG carriers.

Παράλληλα, η ναυτιλιακή τρέχει ένα ναυπηγικό πρόγραμμα για οκτώ ακόμη βαπόρια, όλα δεξαμενόπλοια. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου, συμπεριλαμβανομένων των υπό ναυπήγηση μονάδων, υπερβαίνει τους 8,2 εκατ. dwt.

Η δραστηριοποίηση της Tsakos Energy Navigation σε δύο αγορές στις οποίες τα ναύλα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά, ενώ διατυπώνονται και bullish εκτιμήσεις, αύξησε σημαντικά τα κέρδη της τους τελευταίους μήνες.

Οι περισσότεροι ναυτιλιακοί αναλυτές αναμένουν συνέχιση αυτής της ανοδικής πορείας των οικονομικών μεγεθών και στο δεύτερο τρίμηνο, με όχημα τις μακροχρόνιες και ελκυστικές ναυλώσεις.

Καθαρά κέρδη 177,4 εκατ. δολ.

Στη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του τρέχοντος έτους, τα έσοδα της ΤΕΝ ανήλθαν στα 261,2 εκατ. δολάρια, από 149,7 εκατ. δολάρια την αντίστοιχη περσινή περίοδο, ήτοι καταγράφηκε άνοδος 74%.

Τα καθαρά κέρδη της ναυτιλιακής εκτοξεύτηκαν στα 177,4 εκατ. δολάρια φέτος, έναντι 6,3 εκατ. δολαρίων το πρώτο τρίμηνο του 2022.

Το μέσο ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης σκαρφάλωσε στα 41.882 δολάρια το φετινό πρώτο τρίμηνο, από 19.730 δολάρια το ίδιο διάστημα του 2022.

Το ποσοστό κάλυψης του στόλου σε ναυλώσεις έφτασε το 96,4%, «αντανακλώντας την αποδοτική τεχνική διαχείριση και τον μικρό αριθμό προγραμματισμένων δεξαμενισμών κατά την εξεταζόμενη περίοδο» αναφερόταν στη σχετική ανακοίνωση.

Η ΤΕΝ ιδρύθηκε το 1993, εισήχθη άμεσα στο χρηματιστήριο του Όσλο και από το 2002 είναι εισηγμένη στην αγορά της Νέας Υόρκης.