Skip to main content

Αθήνα: Το σχέδιο του Δήμου για να μπει «φρένο» στο κυκλοφοριακό – Δέσμη 16 προτάσεων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ / EUROKINISSI

Επιδιώκεται η δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, αναβάθμιση των ΜΜΕ, εντονότερη παρουσία της Τροχαίας και ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις

Πρόταση 16 σημείων για την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αθήνα, αλλά και την ασφάλεια πεζών και οδηγών κατέθεσε στον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστο Σταϊκούρα, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, σε συνάντηση εργασίας που είχαν χθες.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Δήμου, στόχος της δημοτικής αρχής είναι η Αθήνα να ανακουφιστεί σημαντικά από τον κυκλοφοριακό φόρτο, να μπει τέλος στην ταλαιπωρία των Αθηναίων και ταυτόχρονα να περιοριστεί και η ατμοσφαιρική ρύπανση.

Πηγή φωτ. Δήμος Αθηναίων / Βασίλης Λαμπίρης

«Στην Αθήνα η κίνηση είναι αφόρητη και κάθε χρόνο χειροτερεύει. Απαιτείται λοιπόν άμεσα αλλαγή μοντέλου για τη ρύθμισή της» ανέφερε μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης.

Όπως τόνισε, «επιδιώκουμε τη δημιουργία ενός ενιαίου, υπερκείμενου Φορέα, την ουσιαστική αναβάθμιση των ΜΜΕ, την επαρκή αστυνόμευση, αλλά και μια σειρά από κανονιστικές ρυθμίσεις για τις διαδηλώσεις/εκδηλώσεις, τις πιάτσες ταξί, την τροφοδοσία κ.ά».

Ένας και μόνο Φορέας αρμόδιος για την κυκλοφορία στην πόλη

Μεταξύ των προτάσεων που κατέθεσε ο Δήμαρχος Αθηναίων περιλαμβάνεται η άμεση σύσταση ενός ενιαίου Φορέα που θα «καταργεί» την πολυαρχία και τη διασπορά αρμοδιοτήτων. Ο Φορέας που θα συσταθεί υπό τη διοίκηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα είναι αρμόδιος για όλα και σε αυτόν θα συμμετέχουν ενεργά όλοι οι φορείς που εμπλέκονται με τον σχεδιασμό και τη λειτουργία των μετακινήσεων στην Αθήνα. Υπάρχει σχετική, πλήρης, πρόσφατη μελέτη της KPMG (Ιανουάριος 2023) που εκπονήθηκε για λογαριασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και στην οποία είχε συνεισφέρει και ο Δήμος Αθηναίων.

Αναβάθμιση των ΜΜΜ – Εντονότερη παρουσία της Τροχαίας

Οι προτάσεις περιλαμβάνουν ουσιαστική αναβάθμιση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, εντονότερη παρουσία της Τροχαίας στους δρόμους της πόλης, ενίσχυση της Δημοτικής Αστυνομίας σε έμψυχο δυναμικό και διεύρυνση των αρμοδιοτήτων της, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, επέκταση του πράσινου δακτυλίου με παράλληλη επιτήρηση μέσω ηλεκτρονικών μέσων.

Προβλέπεται ακόμη απαρέγκλιτη εφαρμογή του Νόμου για τις πορείες, ώστε να διαφυλάσσεται στο μέτρο του δυνατού και η κυκλοφορία των τροχοφόρων. Προτείνεται επίσης, η φιλοξενία των ξένων επίσημων εκτός του κέντρου της πόλης, η αναθεώρηση του πλαισίου για εκδηλώσεις.

Η ενίσχυση των υποδομών για την υποστήριξη της εναλλακτικής μετακίνησης των πολιτών με τα πόδια ή το ποδήλατο, αλλά και η κατάρτιση ενός συνολικού σχεδίου για τις φορτοεκφορτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας σε συνδυασμό πάντα με την αυστηροποίηση της εφαρμογής του.

Στις επιμέρους προτάσεις είναι η  χωροθέτηση νέων σημείων στάθμευσης ταξί, η διαμόρφωση συνολικού σχεδίου για την κυκλοφορία, τη στάση και στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων, η διεύρυνση της ελεγχόμενης στάθμευσης σε περισσότερες περιοχές της πόλης και η δημιουργία κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την εφαρμογή του carsharing, μιας νέας τάσης στην Ευρώπη που προβλέπει το διαμοιρασμό οχημάτων σε πολλούς χρήστες.

Θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα

Επιπλέον, για την ασφάλεια της κυκλοφορίας όλων και ιδιαίτερα των πεζών και οδηγών δικύκλων (μοτοσυκλέτες και ποδήλατα) κρίνεται απαραίτητη η θέσπιση ορίου ταχύτητας 30 χλμ/ώρα σε όλο το οδικό δίκτυο του Δήμου Αθηναίων (όπως σε αρκετές πόλεις στην Ευρώπη: Παρίσι, Βρυξέλλες, κλπ.) με εξαίρεση κάποιες κεντρικές αρτηρίες.