Το μοιραίο Canadair, που συνετρίβη χθες με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους οι δύο πιλότοι μας, ήταν από τα πρώτα που είχε παραλάβει η χώρα μας για πυρόσβεση το 1975. Από τότε και για 48 χρόνια πετούσε ανελλιπώς.
Όπως εξηγούν ειδικοί η παλαιότητα δεν επηρεάζει την καταλληλότητά του. Τα πυροσβεστικά αεροσκάφη μπορούν να πετούν για όσα χρόνια υπάρχουν ανταλλακτικά και γίνεται κανονικά η συντήρησή τους.Από τη στιγμή που ο μηχανικός θα ελέγξει ένα αεροσκάφος, θεωρείται αξιόπλοο.
Φέτος επιχειρούν 89 εναέρια πτητικά μέσα, αεροσκάφη και ελικόπτερα. Από αυτά 11 είναι από τα παλαιά Canadair CL-215 της ιστορικής 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών και 7 από τα νεότερα Canadair CL-415 της 383 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων Αεροπυροσβέσεως.
Η «ελίτ» των πιλότων της Πολεμικής Αεροπορίας έχει αναλάβει το εξαιρετικά επίπονο έργο της πυρόσβεσης.
Μόνο τον Ιούλιο με τη χώρα να έρχεται αντιμέτωπη με δεκάδες πύρινα μέτωπα ταυτόχρονα, οι πιλότοι της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν πραγματοποιήσει 722,5 ώρες πτήσης για πυρόσβεση.
Θρήνος στις γειτονιές των δύο ηρώων
Στη Θεσσαλονίκη, η γειτονιά του 27χρονου συγκυβερνήτη του μοιραίου Canadair Περικλή Στεφανίδη, στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης, έχει βυθιστεί στο πένθος από χθες.
Οι γονείς και ο 18χρονος αδελφός του δέχονται τα συλλυπητήρια συγγενών και φίλων δηλώνοντας συγκλονισμένοι από την απώλεια αλλά και υπερήφανοι για τον Περικλή που θυσιάστηκε για σώσει άλλους ανθρώπους. Γιατροί και ψυχολόγοι, με ασθενοφόρο της ελληνικής αεροπορίας, βρίσκονται στην οικία του προκειμένου να παρέχουν ψυχολογική υποστήριξη στην οικογένειά του.
Στο πένθος έχει βυθιστεί και η οικογένεια του 34χρονου σμηναγού, Χρήστου Μουλά, από τα Χανιά την ώρα μάλιστα που η σύζυγός του διανύει τον τρίτο μήνα της εγκυμοσύνης της.
Ο 34χρονος είχε περάσει τα παιδικά και εφηβικά του χρόνια στον Αποκόρωνα και συγκεκριμένα στο Γαβαλοχώρι από όπου έφυγε για να σπουδάσει στη Σχολή Ικάρων. Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ.