Αφού έκανε ρίψη νερού, πήρε δεξιά στροφή, χτύπησε σε κλαδί δέντρου, και έχασε τον πλωτήρα από το δεξί φτερό, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση. Πέντε δευτερόλεπτα μετά συνετρίβη, με δύο νεαρούς πιλότους, να χάνουν την ζωή τους την ώρα του καθήκοντος.
Η Πολεμική Αεροπορία, ξεκίνησε έρευνα για την τραγωδία με την πτώση του Canadair, που εκτυλίχθηκε κατά την διάρκεια της μάχης με το πύρινο μέτωπο σε δύσβατο σημείο στο χωριό Πλατανιστός της Καρύστου.
Στο επίκεντρο, το συγκλονιστικό βίντεο που τράβηξε εικονολήπτης της ΕΡΤ, την ώρα του χαμού που θα αναλυθεί από τους ειδικούς, ώστε να εξακριβωθούν και τα ακριβή αίτια της πτώσης.
Tα συγκεκριμένα Canadair (CL-215) δεν έχουν σύστημα εκτίναξης ή διαφυγής. Η μόνη ελπίδα που έχουν οι χειριστές είναι να επιχειρήσουν αναγκαστική προσγείωση έστω και σε ανώμαλο έδαφος, όπως συνέβη το 2015 στη Λακωνία και το 2016 στα Δερβενοχώρια, όπως ανέφερε στην Δημόσια τηλεόραση ο Φαίδων Καραϊωσηφίδης, αεροναυπηγός και εκδότης του περιοδικού ΠΤΗΣΗ.
Κάνοντας μια πρώτη ανάλυση του βίντεο ο κ. Καραϊωσηφίδης, εξήγησε:
«Η εικόνα που βλέπουμε είναι σημαντική, καθώς δείχνει τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του καναντέρ το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω) να ακουμπάει στις κορυφές των δέντρων. Άγνωστο ωστόσο είναι τι συνέβη προηγουμένως και η τροχιά του αεροπλάνου το οδήγησε μέσα στο εδαφικό ανάγλυφο.
«Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών (…)
Σύμφωνα με τον κ. Καραϊωσηφίδη, σημαντικός παράγοντας για το τι τροχιά θα ακολουθήσει το ιπτάμενο μέσο είναι και η εκτίναξη αμέσως μετά τη ρίψη, καθώς το αεροπλάνο ελαφρώνει
Πώς αποφασίζεται το ύψος της ρίψης
Όσον αφορά το πώς αποφασίζεται το ύψος από το οποίο θα γίνει η ρίψη απάντησε ότι η εκπαίδευση των πιλότων γίνεται με βάση προδιαγραφές. Δηλαδή υπάρχει ένα σημείο εισόδου στην περιοχή της φωτιάς και ένα υπολογιζόμενο σημείο εξόδου. Πριν γίνει η ρίψη, τα καναντέρ περνάνε από πάνω και κάνουν επιθεώρηση του χώρου, ιδιαίτερα αν είναι η πρώτη φορά, η πρώτη ρίψη της ημέρας μετά την υδροληψία.
«Είναι θέμα εμπειρίας, είναι θέμα συνθηκών και βέβαια όλα γίνονται με γνώμονα την ασφάλεια. Είναι απόφαση του πιλότου μέχρι τι βάθος θα κατέβει για να κάνει τη ρίψη, χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα ή κάποιο άλλο βοήθημα, δυστυχώς» κατέληξε.