«Προχωράμε στην ολοκλήρωση των διαδικασιών που σχετίζονται με την εφαρμογή του νέου νόμου για τις οδικές επιβατικές μεταφορές, ο οποίος θα ξεκλειδώσει τη δυνατότητα χρηματοδότησης ηλεκτρικών λεωφορείων, συνολικού ύψους 100 εκατ. ευρώ σε όλη την επικράτεια, εκτός Αθήνας και Θεσσαλονίκης», σημείωσε ο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μετά τις συναντήσεις που είχε σήμερα με τις διοικήσεις των αστικών ΚΤΕΛ Πάτρας και Αιγίου, καθώς και του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας.
Όπως ανέφερε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, «η Πάτρα είναι μια πόλη με ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες μετακίνησης και κομβικούς προορισμούς, όπως το νοσοκομείο, το πανεπιστήμιο και το παραλιακό μέτωπο κατά τους θερινούς μήνες και ως εκ τούτου η μετακίνηση με λεωφορείο αποτελεί ζωτικό κομμάτι για την καθημερινότητά της».
«Αυτός είναι και ο λόγος που επισκεπτόμαστε σήμερα τα αστικά ΚΤΕΛ και το υπεραστικό ΚΤΕΛ, λίγες μέρες μετά το συνέδριο των αστικών ΚΤΕΛ στη Λαμία», συνέχισε ο κ. Σταϊκούρας προσθέτοντας: «Τις επόμενες ημέρες ολοκληρώνεται η διαδικασία καταβολής αποζημίωσης, λόγω της αύξησης του ενεργειακού κόστους για όλα τα ΚΤΕΛ στη χώρα, ύψους 18,3 εκατ. ευρώ».
Κατά την διάρκεια της επίσκεψης στο αστικό ΚΤΕΛ Πάτρας, η υφυπουργός Μεταφορών, Χριστίνα Αλεξοπούλου, ανέφερε, μεταξύ άλλων:
«Υποστηρίζουμε την προοπτική προσαρμογής τους στις νέες τεχνολογίες με ανανέωση του στόλου με λεωφορεία νέας τεχνολογίας, φιλικά προς το περιβάλλον και το επιβατικό κοινό και στοχεύουμε στην αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων για τη χρηματοδότηση της προμήθειας νέων ηλεκτροκίνητων οχημάτων».
Νέες υποδομές με δαπάνες του υπεραστικού ΚΤΕΛ
Στο μεταξύ, στο πλαίσιο της επίσκεψης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας, ο Χρήστος Σταϊκούρας και η Χριστίνα Αλεξοπούλου, ενημερώθηκαν από την διοίκηση για την πορεία ανανέωσης του στόλου των λεωφορείων, με τα οποία η Πάτρα συνδέεται με όλη την Ελλάδα, καθώς και για την κατασκευή του νέου επιβατικού σταθμού εντός των πρώην Μύλων “Αγίου Γεωργίου”».
Μάλιστα, όπως ανέφερε η υφυπουργός Μεταφορών, «πρόκειται για μια επένδυση που γίνεται αποκλειστικά με δαπάνες του υπεραστικού ΚΤΕΛ και περιλαμβάνει νέες υποδομές εξυπηρέτησης και φιλοξενίας επιβατών, αποθηκευτικούς χώρους, αλλά και υποδομές εμπορικού κέντρου με καταστήματα που θα τονώσουν την αγορά γύρω από το λιμάνι της Πάτρας».
Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, σε δηλώσεις που έκανε, σημείωσε:
«Η λειτουργία ενός ανεπτυγμένου συστήματος αστικών συγκοινωνιών είναι δείγμα πολιτισμού. Η περαιτέρω ανάπτυξή του σε πόλεις με χαρακτηριστικά όπως αυτά της Πάτρας, που βρισκόμαστε σήμερα, είναι απαραίτητη. Η μεταρρύθμιση που ξεκίνησε να υλοποιείται στις οδικές επιβατικές μεταφορές με την ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου τον περασμένο Σεπτέμβριο, μας δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουμε χρηματοδοτικά εργαλεία που θα ενισχύσουν σημαντικά αυτή την προσπάθεια».
Στο μεταξύ, απαντώντας ο Χρήστος Σταϊκούρας σε ερώτηση δημοσιογράφου, σχετικά με την πρόοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, για το έργο του τρένου, ανέφερε: «Έχουμε ενημερωθεί και θα πράξουμε το βέλτιστο εφικτό για να υλοποιήσουμε έργα, τα οποία είναι πολύ χρήσιμα για την κοινωνία».