Η γενιά Ζ μπορεί να είναι η πιο ψηφιακά ενημερωμένη γενιά στον πλανήτη, αλλά αυτό δεν τους καθιστά απρόσβλητους από το να πιστεύουν- και να διαδίδουν- ψευδείς πληροφορίες στο διαδίκτυο. Πρόκειται για ένα μεγάλο πρόβλημα για όλους, αναφέρει στο CNBC Make it η Beth Goldberg, στέλεχος της Google.
«Νομίζω ότι η ευαισθησία της Gen Z στην παραπληροφόρηση είναι πιο σημαντική από άλλες ομάδες. Σίγουρα», λέει η Goldberg, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης στο Jigsaw, μια μονάδα της Google που δημιουργήθηκε το 2010 για να μελετήσει και να παρακολουθεί την ηλεκτρονική κατάχρηση, παρενόχληση και παραπληροφόρηση.
Η γενιά Ζ είναι μια γενιά που βρίσκεται διαρκώς online, σύμφωνα με την Goldberg, αναφέροντας μια πρόσφατη μελέτη που υποστηρίζεται από την Google σχετικά με τις εξηγήσεις για την ευαισθησία των νέων στην παραπληροφόρηση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε «υπερφόρτωση πληροφοριών», όπου ο τεράστιος όγκος των διαθέσιμων πληροφοριών μπορεί να καταστήσει δυσκολότερη τη διάκριση του γεγονότος από τη μυθοπλασία, προσθέτει.
Περισσότερα από τα μισά μέλη της γενιάς Z λαμβάνουν τα περισσότερα νέα τους απευθείας από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και οι νεότερες γενιές είναι πολύ πιο πιθανό να πιστέψουν τους διαδικτυακούς παράγοντες επιρροής έναντι άλλων πηγών πληροφόρησης, όπως δείχνουν οι έρευνες. Αυτά τα χαρακτηριστικά δεν είναι απαραίτητα μοναδικά για τη Gen Z, αλλά είναι πιο διαδεδομένα μεταξύ αυτής της ομάδας, λέει ο Goldberg.
Και περισσότερα από τα μισά μέλη της Gen Z περνούν περισσότερες από τέσσερις ώρες την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σχεδόν διπλάσιο ποσοστό από το ποσοστό όλων των ενηλίκων των ΗΠΑ που είναι τόσο πολύ στο διαδίκτυο, σύμφωνα με έρευνα της Morning Consult του 2022.
Μπορεί να γίνει αξιόπιστο το διαδίκτυο;
Η αυξανόμενη διάδοση λανθασμένων πληροφοριών στο διαδίκτυο ανησυχεί ιδιαίτερα, κυρίως ως απειλή για τη δημοκρατία και τη δημόσια υγεία. Το εν λόγω ζήτημα αναμένεται να επιδεινωθεί, καθώς η τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να καταστήσει ευκολότερη τη δημιουργία και τη διάδοση fake news.
Όμως το πρόβλημα είναι επιλύσιμο, λένε η Goldberg και άλλοι εμπειρογνώμονες. Μπορεί να απαιτήσει την ανάληψη δέσμευσης από διάφορες πλευρές, από μονάδες όπως η Jigsaw – η οποία αναπτύσσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης με στόχο να βοηθήσει στον εντοπισμό παραποιημένων και «βαθιά ψεύτικων» εικόνων – και τη μητρική της εταιρεία Google μέχρι τις παγκόσμιες κυβερνήσεις και μεμονωμένους χρήστες του διαδικτύου όπως εσείς.